MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Freekenstein schreef: do 10 juni 2021, 12:55 Route gaat met de klok mee.

Stuk over Papendal heet nu "Arnhem", en het deel richting Oosterbeek en Doorwerth heet "Oosterbeek"
Naam Oosterbeek vervalt. Zuidlus bij de stuwwallen gaat Renkum heten.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Erg mooie route idd. Ook qua bos en landschap. Zeer afwisselend en heerlijke flow.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heb plots morgen een vrije dag, dus stap vroeg op vanuit Eerbeek om de route eens te rijden icm een deel Rheden. Zin in!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Freekenstein schreef: do 10 juni 2021, 12:55 Route gaat met de klok mee.
Ten noorden (op een ieniemini stukje bij de manage na) van de A12 gaat de route van west naar oost.
Ten zuiden van de A12 gaat de route van oost naar west.
Het verbindingsstuk naar de route Ede, De Lange Hut, gaat van Arnhem naar Ede.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

65km verder, maar vanmorgen een mooi rondje Rheden - Schaarsbergen - Rheden gedaan. Hulde aan de trackbouwers, het is echt een toffe route geworden. Mooie flowy stuken met hier en daar wat brede paden om op adem te komen. Klein stukje asfalt is onvermijdelijk, maar dat mag geen afbreuk doen aan de route.

Wel een drietal keer verkeerd gereden door niet goed kijken naar de bordjes. Blijkbaar loopt hij bij het Maasbergse bos samen met een andere route waar ik plots op zat. Het stuk bij de Waterberg is heel erg tof, dat stuk loopt echt heel fijn. Was daar wel even de weg kwijt, maar vier gasten wezen mij erop dat ik een stukje verderop het fietspad rechts het bos in moest. :-q

Ik zag wel veel glas liggen op de route, weet iemand hoe dat komt? Het was vlak glad, geen bierflesjes o.i.d. Heb de eerste vijf stukken opgeruimd die ik tegen kwam, maar ben daarna maar doorgereden. Daar was geen beginnen aan.

Hier kom ik zeker nog vaker terug :-q

Een aantal foto's (van de makkelijke stukken) staan hier: https://strava.app.link/5fYPHamF1gb Tijdens de toffe stukken ben ik niet gestopt, ik had veel te veel lol.

Afbeelding
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Vanmorgen ook de route gereden. Via de verbindingsroute vanaf Posbank naar de de Waterberg en daar de route opgepakt. Inderdaad leuke en gave route geworden. Glas viel mij ook op. Zowel bij Waterberg als ook aan de andere kant van de A12.

Hulde voor de bouwers! :-q
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

MarkMeisner schreef: za 12 juni 2021, 14:16
Ik zag wel veel glas liggen op de route, weet iemand hoe dat komt? Het was vlak glad, geen bierflesjes o.i.d. Heb de eerste vijf stukken opgeruimd die ik tegen kwam, maar ben daarna maar doorgereden. Daar was geen beginnen aan.

Naast glas ook aardewerk, potkrik, schoenzolen (niet heel), pannen etc. 😏🤔 hoe zou dat kunnen?
Maar wees gerust, hier wordt nu de natuur met rust gelaten 🧐
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mis enkel nog de overstekende gieter ;)

Maar de rest van die ongein niet gezien, enkel stukken glas. Ik reed er niet minder om, als ik daar allemaal op moet letten is de lol snel over.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Een paar delen van de route lijkt oude vuilstort te zijn, er ligt van alles maar niets is bruikbaar. Persoonlijk zou ik latex in de band / binnenband willen voorlopig.
Lekker fietsen!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Ook Peter schreef: za 12 juni 2021, 20:59 Een paar delen van de route lijkt oude vuilstort te zijn, er ligt van alles maar niets is bruikbaar. Persoonlijk zou ik latex in de band / binnenband willen voorlopig.
Klopt, staat ook vermeld een aantal pagina's terug. Voorlopig zal er wel een hoop troep naar boven komen. Met een schoonmaak actie van de Schaarsbergen crew van MTB Zuid Veluwe is al 250kg aan potten/pannen/glas/bierblikken/schoenen e.d uit het bos gehaald.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

250kg
Als ik het goed begrijp ligt er nog meer, dat stop je onderweg niet even in je rugzakje.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vandaag de route in zijn geheel gereden, wat een plezier gehad!
Ik had een groot deel al wel gereden, maar de stukken op de Waterberg en achter het Openluchtmuseum waren nieuw voor mij. Wel flink werken op de singlespeed, maar het was het waard!
Ben de agenda al aan het bekijken wanneer ik weer tijd heb om hier te rijden!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Willem Altes schreef: zo 13 juni 2021, 17:00 250kg
Als ik het goed begrijp ligt er nog meer, dat stop je onderweg niet even in je rugzakje.
Ja, er zal wel een paar ton liggen. Maar het oppervlakkige wordt door de crew (en wie zich nog meer geroepen voelt) regelmatig geschoond.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kuijtje.nl schreef: zo 13 juni 2021, 17:22 Ja, er zal wel een paar ton liggen. Maar het oppervlakkige wordt door de crew (en wie zich nog meer geroepen voelt) regelmatig geschoond.
Vandaag lag het er heel netjes bij :-q

Vanuit Ede de rode route tot aan Grijsoord en toen naar Schaarsbergen gereden. Het begin was nog een beetje zoeken. Het stuk wat ik tegenkwam reed ik met de klok mee, maar bleek later met tegen de klok in te zijn. Toen maar het tunneltje onder de A12 door gezocht en gevonden.

Wat een leuke route!! Eén keer nog verkeerd gereden, volgens mij de noordkant Waterberg. Na het singletrackje moest je rechtsaf, maar je kon 2 paden rechtsaf nemen. Omdat er een paar meter op de ene een MTB bordje stond die gevolgd (er zou immers uitgepijld gaan worden). Maar dit bleek een verbindingsroute te zijn parallel aan de A50, Na een paar kilometer omgedraaid en toen ging het weer goed.

Daarna richting Papendal en de rode route weer opgepakt. AL met al bijna 70km bij meer dan 30 graden. Dat brak me op het laatst een beetje op.

Er zullen wel weer geluiden komen van "we horen de snelweg" en "we zien een parkeerplaats, wat jammer" maar ik vind dat de crew 120% van de mogelijkheden er uit gehaald heeft. Chapeau :-q

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat "we horen de snelweg" dacht ik serieus wel ja, maar ben niet zo van het klagen dus dat maar voor me gehouden :winkie: Had ook veel het gevoel "als ik hier neerval, vinden ze me pas over 2 jaar" zo afgelegen leek het soms :D
Plaats reactie