MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

[quote=wilmar post_id=2615779 time=1625913150 user_id=11821]
Vandaag 6.45 gestart en de route Schaarsbergen en Arnhem gereden. Helemaal top!! Schaarsbergen erg goed aangegeven en een top route. Veel afwisseling, helaas ook asfalt. Ik heb al veel routes gereden ( ook de bekendste en hoogst scorende) maar deze staat hoog op mijn favorieten lijst! 👍👍👍 Arnhem route ook erg mooi helaas nog geen pijltjes op de routepaaltjes maar dat komt vast goed. In combinatie zijn deze routes goed te rijden. Een stop gemaakt bij het mountainbike museum, bijzonder leuk. Ik mountainbike zelf al meer dan dertig jaar en zie veel bijzondere spullen uit het verleden. En een super aardig ontvangst!
[/quote]
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Freekenstein schreef: wo 19 mei 2021, 21:25
kinderroute Biooord. Mag je daar rijden?

Ja, dat mag!

Let op, achterin was het de laatste keer dat ik er reed nog wel wat mul.
Gek genoeg vandaag gereden (ligt er erg slecht bij na de buien van laatst) krijg ik op m'n Strava reactie van een vrijwilliger van MTB Zuid Veluwe dat het eigenlijk niet de bedoeling is deze route te rijden?

Weet iemand hier nu het juiste van?

Overigens ligt de route er echt heel slecht bij want hier wil je kids niet overheen sturen. Slecht in de zin van volgelopen watergaten en compleet weggespoelde stukken trail. En totaal niet onderhouden. Zo'n route krijgt daarmee niet wat het verdient want er is wel potentie. Wel erg kort in mijn beleving denk zo'n 2km?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

hanjovdberg schreef: zo 11 juli 2021, 00:25Weet iemand hier nu het juiste van?
Volgens de post van kuijtje (Eric Kuijt, de coördinator van MTB Zuid-Veluwe) op de vorige pagina mag het wel, maar is met name bedoeld voor kinderen.
Beschouw het maar als zo'n roodgeverfde fietsstraat waar ook auto's mogen rijden. In dat voorbeeld zij wij de auto's en de kinderen de fietsers. Zij hebben te allen tijde voorrang, en het is vooral niet de bedoeling dat we straatraces gaan organiseren daar (dus geen Strava segmenten aanmaken).

Tot zover mijn interpretatie ;)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nu wordt er niet helemaal niet gereden ... Stonden 3 sporen voor mijn spoor ... :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

hanjovdberg schreef: zo 11 juli 2021, 11:57 Nu wordt er niet helemaal niet gereden ... Stonden 3 sporen voor mijn spoor ... :-?
Dan wordt het tijd om er meer bekendheid aan te geven door middel van een segmentje op Strava :P
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Dat is al lang een segmentje :winkie:
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Hoe ligt deze route erbij na de regen van de afgelopen dagen? Op mtbroutes.nl staat het volgende: In natte perioden kent de route enkele, vrij lange, modderige stroken. Deze kunnen tijdelijk worden afgesloten Welke stukken zijn dit en is er dan een omleiding?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Als ik een vergelijking maak met Schaarsbergen zullen de stukken tussen de singletracks modderig zijn. Daar liggen de singletracks er prima bij (daar is ook aan de afwatering gewerkt, op de verbindingsstukken (nog) niet)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

De verbindingsstukken worden al sinds jaar en dag door de verschillende gemeentes onderhouden. Die zijn zich er minder van bewust dat atb-ers niet verrast willen worden door een diepe kuil met modder of water en doen er dus niet zo veel aan om een verbindingsstuk droog te maken.
Lekker fietsen!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

blijf het lastig vinden om Arnhem als een opzichzelf staande route te zien. Maar waar moeten die modder stroken dan zijn? Stuk langs het spoor na Papendal dan denk ik, en het stukje dat samen met Schaarsbergen loopt is ook niet al te best bij nattigheid. Maar verder rijd je veel over gravel/grind/karrensporen
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Die stukken dus, daar zitten wel een paar diepe modderbaden bij in deze tijd. En die zijn maar gedeeltelijk te omzeilen.
Lekker fietsen!
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Vandaag Arnhem gereden in combinatie met Schaarsbergen.

Van de route Arnhem is inderdaad het stukje langs het spoor modderig, en ook een stukje van het gedeelde stuk met Schaarsbergen, maar dat stukje is te ontwijken door het parallelle pad te rijden dat wel droog is.

Schaarsbergen daarentegen bevatte veel meer slechte stukken, echt lange stukken waar je veel moeite hebt om een spoor te vinden en ook op de singletracks waren veel modderige stukken.

Dat was jammer, ik kom zeker nog een keer terug als het droger is.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Vandaag Arnhem gereden in combinatie met Schaarsbergen.

Van de route Arnhem is inderdaad het stukje langs het spoor modderig, en ook een stukje van het gedeelde stuk met Schaarsbergen, maar dat stukje is te ontwijken door het parallelle pad te rijden dat wel droog is.

Schaarsbergen daarentegen bevatte veel meer slechte stukken, echt lange stukken waar je veel moeite hebt om een spoor te vinden en ook op de singletracks waren veel modderige stukken.

Dat was jammer, ik kom zeker nog een keer terug als het droger is.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Eerste stukje vanaf Papendal langs het spoor was afgelopen donderdag lekker modderig maar het stuk over de single tracks ligt er prima bij,
Ook Schaarsbergen was op een paar stukken naar goed te doen, :-D
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Gistermiddag de arnhem lus gereden en die lag er prima bij de singletracks helemaal droog! en de verbindings stukken minimaal modderig. Ik kon de fiets iig schoon weer wegzetten.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Plaats reactie