Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hier altijd het laatste nieuws

We hebben een nieuw logo en nieuwe website. :-q
www.bikepark-mook.nl

En een mooi actiepakket:

Bikepark Mook biedt een uniek actiepakket aan!

Voor slecht €120,- krijg je 2 clinics van MTBFlow en het splinternieuwe Bikepark Mook shirt.

De waarde van dit pakket is €245!

Je kan dus jouw favoriete bikepark steunen en tegelijk je skills upgraden, wat wil je nog meer?

Kijk hier voor meer info:

https://bikepark-mook.nl/product/clinic ... ook-shirt/



‐‐--‐-------------------------------------------------

Na maanden van hard werken kunnen we vol trots aankondigen dat we morgen, 29 januari om 12.00 uur opengaan.

We hebben een zeer technische lijn gemaakt met grote gaps.
Dus wees alsjeblieft slim en doe een trackwalk voordat je gaat shredden!

We weten dat jullie heel enthousiast zijn, maar we willen geen ongelukken.

Ook de andere twee lijnen zijn aangepast, dus kijk goed voor je gaat rijden.

Heel veel dank aan al onze sponsors en vrijwilligers
Zonder jullie was dit niet mogelijk. 🤟

_______________________________________

Originele eerste post:


Goed nieuws: Bikepark Mook is open!

De afgelopen periode is er hard gewerkt om alles in en rond het park in orde te krijgen. Inmiddels kunnen we melden dat het park open gaat vanaf zaterdag 27 maart 12:00. In de ochtend plegen we nog wat onderhoud.
Een grote opening vieren lukt natuurlijk niet in deze tijd, maar we kunnen nu gaan genieten van de twee gerealiseerde lines en een drop-zone!


Om de toekomst van het bikepark te waarborgen vragen we wel om je aan enkele huisregels te houden:

- Ook in Mook moeten we ons aan de Covid regels houden, gebruik je verstand en houdt afstand. Indien het te druk is kom later nog eens terug.
- Parkeren is in beperkte mate mogelijk onderaan het park. Parkeer alleen in de aangegeven vakken. Is het vol, wijk dan uit naar de parkeerplaatsen die vermeld zijn op de website (https://bikepark-mook.nl/contact/), deze zijn ook zeer dichtbij.
- In het park geldt een helmplicht, verder adviseren wij een full-face helm en beschermende kleding zoals een body protector, knie en elleboog beschermers te dragen.
- Ondanks dat het park nieuw is vindt er regelmatig onderhoud plaats, dit vindt vaak op zaterdag ochtend tussen 8:00-12:00 plaats, het kan zijn dat een van de lijnen om deze reden gesloten is. Heb hier respect voor!
- In samenwerking met de basisschool zijn er aanplant dagen geweest. Blijf op de tracks en loop / rijd niet door de verse aanplant.
- Het terrein wordt gedeeld met andere recreanten, blijf op de paden. Respecteer elkaar, Be nice, say hi!

De realisatie van Bikepark Mook was niet mogelijk geweest zonder partners, sponsoren en de talloze uren van vrijwilligers. Hoofdsponsoren zijn Bafang, Mainfreight, Shimano en Specialized. De huidige twee lijnen zullen de namen van Bafang en Mainfreight dragen, terwijl het Shimano logo prijkt boven de drop-zone!
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op ma 6 juni 2022, 21:54, 34 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lot gekocht én extra donatie gedaan.
Erg mooi initiatief kan ik uit eigen ervaring zeggen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Hoe koop je loten? Leek me ook wel leuk.
Maar kan geen opties kiezen 😢
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ziet er leuk uit! Hopelijk komt er ook nog een technische afdaling bij in de toekomst.
Ben ook benieuwd hoe lang het goed gaat om het bikepark onderdeel te laten zijn van de vaste route.
Bij Spaarnwoude is dat ook geprobeerd maar inmiddels loopt de vaste route niet meer door het bikepark.
Ik geloof iets met aansprakelijkheid .
Zodra het beter weer is maar weer eens die kant op.
Have fun!
Rinse.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

JOMTB schreef: di 2 februari 2021, 21:24 Hoe koop je loten? Leek me ook wel leuk.
Maar kan geen opties kiezen 😢
https://trailcenter-mook.nl/product/ticket/
Hier kan je ze kopen.
edit: nee, helaas, kan ook geen optie selecteren.

En volgens mij kun je ook een normaal pad volgen langs het bikepark, heb ooit ergens een plaatje gezien daarvan.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

JOMTB schreef: di 2 februari 2021, 21:24 Hoe koop je loten? Leek me ook wel leuk.
Maar kan geen opties kiezen 😢
Bij mij hetzelfde.
Maar als je bij plannen kijkt kan je wel een donatie doen, dat lukt wel dus dat maar gedaan.
Have fun!
Rinse.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Zeer cool!

In België zouden ze al direct zeuren over Omgevingsvergunning voor terreinophogingen, recreatief gebruik van open ruimtelijk gebied, grondverzet, mobiliteitsimpact...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bij mij lukt het lot ook niet.... :(( :((

Wel een mooi initiatief, kan niet wachten tot ze opengaan!!! :-q :winkie: :-q :winkie:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mooi dat er iets meer helderheid is. Ik gaf het al eerder aan dat ik het krom vind: m'n heele insta staat vol met shots en fotos van/in bikepark Mook. Maar het is nog 'dicht'. Volgens de crew rijdt alleen de crew er. (Ja ik ben jaloers ;) ) Maar is ook een risico, helpt niet mee richting de omgeving dat het voor de opening al zo druk is...Ga alsjeblieft voorzichtig met dit initiatief om, het is ZO vet en het zou echt zonde zijn als het verpest wordt.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Hopelijk hebben ze door dat het niet mogelijk is om loten te kopen... :~
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zit in de organisatie dus even een bericht vanuit die hoek.
Het park is nog dicht, er moeten nog wat juridische zaken worden afgestemd.
De planning is binnen twee weken open, maar is dus afhankelijk van bovenstaande.
Het is officieel nog niet geopend en het verzoek is dan ook om er nog niet te gaan rijden. Hoe verleidelijk het ook is en hoeveel er al op social media te zien is.
De website staat nu even open, omdat we e.e.a. aan het testen zijn, deze halen we weer offline tot de opening.

Zodra we officieel open zijn, komt er een persbericht op de voorpagina hier en zal ik een topic openen.
Nog even geduld, er zijn straks hele dikke prijzen te winnen, dus koop straks allemaal loten! :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jamis Diablo schreef: di 2 februari 2021, 22:28 Ik zit in de organisatie dus even een bericht vanuit die hoek.
Het park is nog dicht, er moeten nog wat juridische zaken worden afgestemd.
De planning is binnen twee weken open, maar is dus afhankelijk van bovenstaande.
Het is officieel nog niet geopend en het verzoek is dan ook om er nog niet te gaan rijden. Hoe verleidelijk het ook is en hoeveel er al op social media te zien is.
De website staat nu even open, omdat we e.e.a. aan het testen zijn, deze halen we weer offline tot de opening.

Zodra we officieel open zijn, komt er een persbericht op de voorpagina hier en zal ik een topic openen.
Nog even geduld, er zijn straks hele dikke prijzen te winnen, dus koop straks allemaal loten! :-q
Thnx voor de info! :-q
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Jamis Diablo schreef: di 2 februari 2021, 22:28 Ik zit in de organisatie dus even een bericht vanuit die hoek.
Het park is nog dicht, er moeten nog wat juridische zaken worden afgestemd.
De planning is binnen twee weken open, maar is dus afhankelijk van bovenstaande.
Het is officieel nog niet geopend en het verzoek is dan ook om er nog niet te gaan rijden. Hoe verleidelijk het ook is en hoeveel er al op social media te zien is.
De website staat nu even open, omdat we e.e.a. aan het testen zijn, deze halen we weer offline tot de opening.

Zodra we officieel open zijn, komt er een persbericht op de voorpagina hier en zal ik een topic openen.
Nog even geduld, er zijn straks hele dikke prijzen te winnen, dus koop straks allemaal loten! :-q
Wacht met spanning af!!! :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooie plek voor een volgende Jump meet zo te zien. :-q We houden het in de gaten.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Yep het is een mooie plek... Hopen dat iedereen alles en iedereen respecteert zodat we er lang van kunnen genieten. :bier:
Plaats reactie