Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Jamis Diablo schreef: wo 24 augustus 2022, 17:27 Dat is idd vaag, er wordt aangegeven de hele straat en dat is vanaf de rotonde.
Hopelijk reageert de gemeente een beetje snel.
Vanochtend toevallig naar Groesbeek: borden met aankondiging van de afsluiting staan alleen 100 meter voor en na het Zwaantje. Vanaf rotonde Mook en verder aan de kant van Groesbeek niets te bekennen.. :roll:
Dan zou je bijna denken dat alleen het stuk bij het Zwaantje afgesloten wordt, maar dat is dan weer niet helemaal in lijn met de berichtgeving van de gemeentes...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb het idee dat ze wel makkelijk vinden om aan te geven dat het de hele straat betreft en dan uiteindelijk stukken afzetten.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gaat er morgen nog iemand buitenspelen in Mook?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Even afstoffen!

Vandaag voor de 2e keer dit Bikepark opgezocht samen met @TenZNL Was druk zat voor de winterperiode maar dat kwam misschien door het zonnetje en de aangename temperaturen.

Lag er allemaal goed bij, complimenten aan de crew :bier: Uiteindelijk een keer of 20 naar boven gekropen om vervolgens weer af te dalen over de verschillende lijnen.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Gister eind van de middag voor het eerst Bikepark Mook opgezocht, wat hebben de bouwers er iets gaafs van gemaakt zeg! We hadden Mook en Groesbeek in de benen dus we hebben het rustig aan gedaan en het bij een paar verkenningen van de rode route gehouden. De middelste drop was heel leuk en liep lekker, de tables vergen wat meer oefening. :oops:

We gaan hier snel terug komen!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Aangezien mijn Spindrift vanuit Zuid-Duitsland onderweg is naar mij (hoihoi), staat het Bikepark op het lijstje om de fiets uit te gaan proberen. Hoe houden de lines zich met het winterweer? Moet het een bepaalde tijd droog zijn, om te voorkomen dat het te nat is (ik heb geen zin om sporen te rijden en dus de lines kapot, maar ook niet om mijn nieuwe fiets onder de gralux (toch?) te hebben. Weet uit mijn BMX-tijd dat het dan best prutspul kan zijn....
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

drpaul schreef: di 10 januari 2023, 15:56 Aangezien mijn Spindrift vanuit Zuid-Duitsland onderweg is naar mij (hoihoi), staat het Bikepark op het lijstje om de fiets uit te gaan proberen. Hoe houden de lines zich met het winterweer? Moet het een bepaalde tijd droog zijn, om te voorkomen dat het te nat is (ik heb geen zin om sporen te rijden en dus de lines kapot, maar ook niet om mijn nieuwe fiets onder de gralux (toch?) te hebben. Weet uit mijn BMX-tijd dat het dan best prutspul kan zijn....
Afgelopen weekend lag het er in ieder geval prima bij terwijl de nacht ervoor wat regen was gevallen.

Ik heb mijn Spindrift AL frame rond kerst gecanceld, Propain zat een tijdje over de gegeven leverdatum heen en contact krijgen was onmogelijk. Toen ik de mail had gestuurd dat ik de order wou cancelen stond na 3 dagen zonder melding ineens het geld op mijn bankrekening... dus dat lezen ze blijkbaar wel.

Zonde want ik ben heel blij met mijn Hugene maar ik heb het idee dat ze op dit moment echt slachtoffer zijn van hun eigen succes.
Blijven wel mooie fietsen uiteraard dus ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen!
Vervolgens meteen een ander frame besteld en deze was dezelfde week nog binnen, er zijn dus niet overal problemen :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
coming
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Raaw Jibb

drpaul schreef: di 10 januari 2023, 15:56 Aangezien mijn Spindrift vanuit Zuid-Duitsland onderweg is naar mij (hoihoi), staat het Bikepark op het lijstje om de fiets uit te gaan proberen. Hoe houden de lines zich met het winterweer? Moet het een bepaalde tijd droog zijn, om te voorkomen dat het te nat is (ik heb geen zin om sporen te rijden en dus de lines kapot, maar ook niet om mijn nieuwe fiets onder de gralux (toch?) te hebben. Weet uit mijn BMX-tijd dat het dan best prutspul kan zijn....
Op de harde wind na is het eigenlijk onder alle omstandigheden heel goed te doen in Bikepark Mook :-q
Ride it out.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

coming schreef: di 10 januari 2023, 23:46
drpaul schreef: di 10 januari 2023, 15:56 Aangezien mijn Spindrift vanuit Zuid-Duitsland onderweg is naar mij (hoihoi), staat het Bikepark op het lijstje om de fiets uit te gaan proberen. Hoe houden de lines zich met het winterweer? Moet het een bepaalde tijd droog zijn, om te voorkomen dat het te nat is (ik heb geen zin om sporen te rijden en dus de lines kapot, maar ook niet om mijn nieuwe fiets onder de gralux (toch?) te hebben. Weet uit mijn BMX-tijd dat het dan best prutspul kan zijn....
Op de harde wind na is het eigenlijk onder alle omstandigheden heel goed te doen in Bikepark Mook :-q
Thx. Dan is het wachten op een droge dag met weinig wind (of oostenwind).
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Zoals het er nu uit ziet zijn wij er Zaterdag ochtend tussen 10:00 en 13:00 .... lijkt droog, weinig wind ... maar wel koud :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Da's ook ons plan (ietsje later wellicht..). Alleen, dat was voor de sneeuwdump. Toevallig een local online die kan vertellen hoe het er daar bij ligt momenteel?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gisteren was er in Wijchen en Malden vrijwel niks aan de hand, en als ik de webcam op het zweefvliegveld in Malden moet geloven is er niet veel sneeuw bij gevallen vandaag. http://www.zweefvliegenonline.nl/webcam ... malden.php
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat ziet er dan weer hoopvol uit. Hier in het westen is het één grote slush bende..
Tnx voor de info!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Weer was inderdaad prima, samen met 38x10 en z'n kabouter een lekker (maar koud) ochtendje op Mook gehad, zelf vanwege dubbele liesbreuk weinig kunnen doen maar de mini me's hebben de grenzen inmiddels zover verlegt dat ik me geen illusies meer maak :roll:
Hidde heeft nu de Black line in the pocket, tweede dubbel die naar rechts buigt liep hij steeds een beetje tegenaan (voorkeur voor jumps naar links :wink: ) maar inmiddels de oplossing gevonden :-q
Leuk om te zien hoe ze het sectie voor sectie aanpakken:

https://www.pinkbike.com/video/571536/

.... eerste deel van Mook is vrij vlak dus die kereltjes moeten hard werken voor hun snelheid (samengevat, ze willen een lift en een hogere startheuvel :winkie: :winkie: )

https://gopro.com/v/kVElXrPVpld2m



Wat plaatjes voor de sfeer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warme Choco en knakworstjes voor Lunch in de bus :bier:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Was zeker tof. Meteen de RAAW een beetje kunnen uittesten. Komt goed tot zijn echt over het rotsenlijntje. Aan de airtime moeten we nog wat werken zeg maar. Itt die kleine aapjes

Afbeelding
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie