Drops

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 12:08
Jamis Diablo schreef: ma 18 januari 2021, 12:07 Zijn er geen drops bij de middenberm? Zou de ideale plek zijn lijkt mij.
Nou, die hebben alleen OF 30 cm OF gelijk 2,5 meter. :roll:
:lol:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Zaterdag route Halvelte gedaan, net voorbij Darp, in het gebied met de heuveltjes zit een heerlijke zelfgebouwde drop, naast de officiele route. Drop zelf is zo’n 50cm, maar landing is op een steile heuvel wat de uitdaging wat groter maakt. Vooral de visualisatie met een buiteling eindigend in een sleutelbeenbreuk helpt dan niet mee. Uiteindelijk toch gedaan, geeft dan een mooie kick!
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5625
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Rasmazzer schreef: ma 18 januari 2021, 19:10
MacReal schreef: ma 18 januari 2021, 16:03

In Zoetermeer zijn gewoon een paar jonge gasten met wat meer tijd zich bezig gaan houden met het onderhoud.
Dat heeft niets met corona, maar met nieuwe aanwas onder de vrijwilligers te maken.
Vanwaar komt die plotselinge stijging onder de vrijwilligers dan? Goede lokale marketing?
Denk dat ze gewoon meer uit het parcours wilden halen.
Zijn een paar rijders die al langer rijden en anderen aangestoken hebben
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: ma 18 januari 2021, 16:03
MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:14
Ja maar ook bv op het parcour Zoetermeer. Daar werd toen ook opeens veel meer onderhoud gepleegd, nieuwe dingen gebouwd etc (heb nog een keertje meegeholpen) en de eigenlijk verpieterde SweetTrails werden ook weer wat leven ingeblazen.
In Zoetermeer zijn gewoon een paar jonge gasten met wat meer tijd zich bezig gaan houden met het onderhoud.
Dat heeft niets met corona, maar met nieuwe aanwas onder de vrijwilligers te maken.
Ik had toch wel het idee dat er veel meer gedaan werd omdat er toch nergens heen gegaan kon worden. Net zoals die gasten van SweetTrails die normaal in het buitenland reden nu wel moesten en de boel daarom weer leven in bliezen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5625
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: di 19 januari 2021, 09:44
MacReal schreef: ma 18 januari 2021, 16:03

In Zoetermeer zijn gewoon een paar jonge gasten met wat meer tijd zich bezig gaan houden met het onderhoud.
Dat heeft niets met corona, maar met nieuwe aanwas onder de vrijwilligers te maken.
Ik had toch wel het idee dat er veel meer gedaan werd omdat er toch nergens heen gegaan kon worden. Net zoals die gasten van SweetTrails die normaal in het buitenland reden nu wel moesten en de boel daarom weer leven in bliezen.
Nee, daar heeft corona weinig tot niets mee te maken.
Sweettrails is ook een DJ spot, daarvoor hoef je niet naar het buitenland natuurlijk.

Misschien dat het opleven van de middenberm er wel mee te maken heeft. Als je ergens wat gaafs ziet wil je dat zelf ook natuurlijk.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Mtb route soest bij t restaurant t Hoogt heeft wel wat natuurlijks. Tot 1.5 met als je beetje creatief bent.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

FXII schreef: ma 23 november 2020, 16:17
yo-eddy schreef: zo 22 november 2020, 10:20

Dat was meer als voorbeeld voor een oefen drop waarbij je je snelheid steeds verhoogd maar begint met eraf rollen. Wat ik mis in zijn uitleg is dat "gewicht naar achteren" niet te vroeg moet worden ingezet. Timing is het meest belangrijk. Ga je te vroeg naar achteren hangen dan dondert je voorwiel gewoon naar beneden :winkie:
Gisteren aan de eerste hand mogen ervaren :lol: wel nog clean kunnen landen gelukkig, dus voor een eerste poging op deze hoogte alsnog niet onaardig. Het belangrijkste is begrijpen wat je verkeerd deed. Had de tutorial van Kyle Warner (& April) al een paar keer bekeken, maar had wel onderschat hoe belangrijk die timing is. En snelheid is ook wel een dingetje, ik ging vermoedelijk toch net iets te langzaam.

Afbeelding
Gaat ondertussen al stukken beter! Inderdaad, timing is oefenen, oefenen, oefenen. En niet veel nadenken van tevoren :winkie:

https://www.instagram.com/p/CLlv5z7jiRh
¯\_(ツ)_/¯
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5446
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Goede safe :winkie:

Ja, het vergt wat vertrouwen om gewoon centraal boven je fiets aan te komen rollen en pas als je voorwiel bij het randje is je fiets onder je vandaan naar voren te duwen. Gewoon blijven herhalen zodat het ingebakken zit.
Mook is binnenkort ook een mooie optie om drops te oefenen https://youtu.be/x_GH5SZiZmk?t=47

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Het ziet er op zo’n filmpje altijd zooooo makkelijk uit.....
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In principe ook kwa techniek niet heel moeilijk.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Een drop is dan ook heel makkelijk. De landing echter......
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

daniel1975 schreef: di 23 februari 2021, 15:33 Het ziet er op zo’n filmpje altijd zooooo makkelijk uit.....
True, maar ik denk dat meeste een blokkade hebben door angst waardoor de focus er niet is. Ik spreek uit ervaring..
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Klopt. Vaak wéét ik dat ik het kan, maar dan toch last minute twijfel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Olieboer schreef: ma 18 januari 2021, 20:24 Zaterdag route Halvelte gedaan, net voorbij Darp, in het gebied met de heuveltjes zit een heerlijke zelfgebouwde drop, naast de officiele route. Drop zelf is zo’n 50cm, maar landing is op een steile heuvel wat de uitdaging wat groter maakt. Vooral de visualisatie met een buiteling eindigend in een sleutelbeenbreuk helpt dan niet mee. Uiteindelijk toch gedaan, geeft dan een mooie kick!
Rij daar regelmatig (woonachtig in Steenwijk, al doet m'n nickname anders vermoeden....), maar weet zo even niet waar die drop nu is.... :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

daniel1975 schreef: di 23 februari 2021, 19:53 Klopt. Vaak wéét ik dat ik het kan, maar dan toch last minute twijfel.
En dan TOCH het remmetje nog even aantikken terwijl dat het slechtste is wat je kan doen... :bier:

Wel vervelend dat in NL vaak er vlak voor van die eekhoornen-vangers voorzitten zodat je niet lekker snelheid kan maken.
Plaats reactie