Regen meting en voorspelling

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Giant-E schreef: za 27 juni 2020, 14:53Goed voor het neerslagtekort, […]
Nope.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zo, dat ging aardig tekeer vannacht. Ruim 30 mm. :-q
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Bij ons (NH) ook ruim 30mm vannacht, duingrond is niet zo mul meer :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Update: Voorlopig gaan we de goede kant op. :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tot nu toe ‘t natste voorjaar ooít gemeten. Best bijzonder na de afgelopen jaren.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

T voelt als corona, thuis opgesloten zitten :((
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Toen mocht je de deur niet uit, nu mag je wel maar wil je niet. Groot verschil als je het mij vraagt
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Giant-E schreef: wo 10 mei 2023, 07:48 Tot nu toe ‘t natste voorjaar ooít gemeten. Best bijzonder na de afgelopen jaren.
El Niño, La Niña. Valt mee hoor :wink: Het is soms net alsof de aarde wel een manier weet om te reguleren.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Wel frappant... als het droogte was geweest dan meteen climate change etc. Nu met die nattigheid lees je in het nieuws dat het puur toeval is.... tja...

In ieder geval goed voor de natuur en de trails. Die waren vorige week al flink stoffig aan het worden.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Stunning schreef: wo 10 mei 2023, 09:54 Wel frappant... als het droogte was geweest dan meteen climate change etc. Nu met die nattigheid lees je in het nieuws dat het puur toeval is.... tja...

In ieder geval goed voor de natuur en de trails. Die waren vorige week al flink stoffig aan het worden.
Nee nee nee nee... alles is climate change! De wereld vergaat binnenkort als we niet heel snel iets doen!

Op dit moment is het ongeoorloofd droog en warm in Spanje, en dat is de schuld van Nederland. Daarom moeten we als de sodemieter maatregelen nemen zodat wij de wereld weer in balans kunnen brengen. Wij Dutch Guardians of the Earth, met onze discipelen van Etstinkthierrebellion!!

Voor de trails en natuur hier is de regen superfijn. De extra CO2 in de atmosfeer doet de plantjes groeien en diversiteit toenemen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Crapton schreef: wo 10 mei 2023, 13:01
Stunning schreef: wo 10 mei 2023, 09:54 Wel frappant... als het droogte was geweest dan meteen climate change etc. Nu met die nattigheid lees je in het nieuws dat het puur toeval is.... tja...

In ieder geval goed voor de natuur en de trails. Die waren vorige week al flink stoffig aan het worden.
Nee nee nee nee... alles is climate change! De wereld vergaat binnenkort als we niet heel snel iets doen!

Op dit moment is het ongeoorloofd droog en warm in Spanje, en dat is de schuld van Nederland. Daarom moeten we als de sodemieter maatregelen nemen zodat wij de wereld weer in balans kunnen brengen. Wij Dutch Guardians of the Earth, met onze discipelen van Etstinkthierrebellion!!

Voor de trails en natuur hier is de regen superfijn. De extra CO2 in de atmosfeer doet de plantjes groeien en diversiteit toenemen.
Dat valt mij ook op. Het is 1 bonk zeikregen het afgelopen half jaar in NL dus daar kunnen ze niet over zeuren, beginnen ze dagelijks over zuid-Spanje te zeiken op het nieuws. :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Stunning schreef: wo 10 mei 2023, 09:54 Wel frappant... als het droogte was geweest dan meteen climate change etc. Nu met die nattigheid lees je in het nieuws dat het puur toeval is.... tja...

In ieder geval goed voor de natuur en de trails. Die waren vorige week al flink stoffig aan het worden.
Nee het werkt als volgt. Als het 3 dagen boven de 30 graden is in augustus, dan is dat een bewijs voor klimaatverandering.
Als het 7 maanden te nat en koud is, dan is het weer niet het klimaat. Du'h. En anders ben je een wetenschapsontkenner.
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 10 mei 2023, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Woon tussen de route Soest en LV/HV deze kan je even beter mijden na zondag en ook gisteren heeft het de hele dag hier geregend.
https://neerslagkaart.nl/neerslagkaart_ ... dres=Soest
https://neerslagkaart.nl/neerslagkaart_ ... dres=Soest

Eerste link is de neerslagkaart van afgelopen zondag en de tweede die van gisteren.
What goes around comes around.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

MVMVML schreef: wo 10 mei 2023, 13:09
Stunning schreef: wo 10 mei 2023, 09:54 Wel frappant... als het droogte was geweest dan meteen climate change etc. Nu met die nattigheid lees je in het nieuws dat het puur toeval is.... tja...

In ieder geval goed voor de natuur en de trails. Die waren vorige week al flink stoffig aan het worden.
Nee het werkt als volgt. Als het 3 dagen boven de 30 graden is in augustus, dan is dat een bewijs voor klimaatverandering.
Als het 7 maanden te nat en koud is, dan is het weer niet het klimaat. Du'h. En anders ben je een wetenschapsontkenner.
Ja, je hebt gelijk denk ik.

:-q
a33
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 januari 2023, 12:52

Eigenlijk mag het nog wel een paar weken druilerig en nat zijn. Dan kan de grondwaterspiegel wat stijgen wat dan weer goed is voor de natuur.
Dan maar een paar keer minder fietsen
Trek Supercaliber
Plaats reactie