Goois Natuurreservaat (GNR)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik heb ervaren dat je op een woesdag ochtend helemaal niemand tegenkomt. Weekend moet je mijden, is gewoon niet leuk fietsen. En zoals de gedragscode van het GNR zegt: fietsen toegestaan, mits de buitencode in acht wordt genomen!
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Schorem schreef: za 23 mei 2020, 10:39 Gewoon googlelen op Voetstappenpad Hilversum, dan heb je een leuke gevarieerde route van rond de 40km.
Helaas zit er wel een stukje woonwijk in maar die ben je door de overige pracht snel vergeten.
Bedankt voor de tip. Heb wat gezocht en de route gevonden, maar kwam qua route niet aan de 40, eerder 26km. Al met al een leuke route en voor het moment - op vrijdagochtend - was het goed te doen. Genoeg gezien waar het mee te combineren is en dan er meer kms te maken zijn. Die woonwijk was idd niet het mooiste stuk :)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Even rond zessen een testritje gemaakt :-D ....heb ik toch op het fietspad een zwarte labrador retriever aan m'n rechter grip hangen :o moet niet gekker worden zeg :-{ uiteraard loslopend en de baas op 200 meter afstand :~ :~
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Mario070 schreef: za 23 april 2022, 22:11 Even rond zessen een testritje gemaakt :-D ....heb ik toch op het fietspad een zwarte labrador retriever aan m'n rechter grip hangen :o moet niet gekker worden zeg :-{ uiteraard loslopend en de baas op 200 meter afstand :~ :~
Aan je stuur dus :o

Dat is een nieuwe voor mij
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kan niet anders zeggen....ja bizar :evil:
Dan ook nog de afstand + dat meneer met zo'n Maxi cosi kinderwagen op het fietspad loopt :~ :~
Grip is ingesneden en ik heb per toeval geen enkel woord aan willen besteden en ben ook doorgereden....terwijl meneer de hond maar bleef roepen :roll:
Zelf denk ik dat de volgende een zeer andere aanpak zal krijgen.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op fietspaden kom je meer wandelaars tegen dan op wandelpaden. En zo een wandelaar met hond 'onder appèl' :~ neemt ook vaak liever het fietspad.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Blijft een uniek en mooi stukje natuur daar.

Met dit warmere weer, gebruik ik het gebied om naar en van de Vuursche routes te rijden.

Op de paden is het genieten en in geval van wandelaars rijd ik stapvoets, houd afstand en groet ze netjes. De sfeer is altijd gemoedelijk.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hier was ik vandaag laat in de middag :-q
12:30 vanuit Huizen door Eemnes naar route Soest gereden, van daar uit LV, HV en door naar Anna's Hoeve en als laatste diagonaal door het GNR :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mario070 schreef: zo 3 juli 2022, 23:08 Hier was ik vandaag laat in de middag :-q
12:30 vanuit Huizen door Eemnes naar route Soest gereden, van daar uit LV, HV en door naar Anna's Hoeve en als laatste diagonaal door het GNR :D :-q
Ja mooi rondje zo, Soest sla ik meestal over, maar Huizen, Eemnes, 't Bluk Laren en dan LV en HV en via 't Bluk Laren naar La Place weer terug prachtig rondje !
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik ga vaak via de Gooiersgracht heen dat is ook een mooi stukje. En dan terug via de hei naar de Woensberg.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zelf heb ik geen vaste route door het GNR gebied :D wel heb ik 1001 verschillende route's door het GNR :roll: ....mss telt dat ook als een vaste route :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Als je daar ter hoogte van Zwembad de Sijsjesberg oversteekt en richting Laren rijdt, dan kom je langs een tennisbaan en daar zitten echt twee flink technische stukjes tussen :P - ken je die ?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

-
Laatst gewijzigd door Sabai op do 7 juli 2022, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Sabai schreef: do 7 juli 2022, 06:21
Stunning schreef: wo 6 juli 2022, 23:26 Als je daar ter hoogte van Zwembad de Sijsjesberg oversteekt en richting Laren rijdt, dan kom je langs een tennisbaan en daar zitten echt twee flink technische stukjes tussen :P - ken je die ?
Nee , ik ken het stukje bos wel maar wist niet dat er wat zat. Of bedoel je dat stukje bij die camping die daar ook zit. Bij de Sijsjesberg zit ook het een en ander.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Sabai schreef: do 7 juli 2022, 06:23 Nee , ik ken het stukje bos wel maar wist niet dat er wat zat. Of bedoel je dat stukje bij die camping die daar ook zit. Bij de Sijsjesberg zit ook het een en ander.

Het zit niet bij die camping, het betreft echt een heuvel of eigenlijk een flinke richel die meteen rechts op de tennisbanen uitkijkt. Gaat flink stijl naar beneden naar de tennisbaan, terwijl het pad daar langsloopt, met een paar flinke drops, inclusief wat heerlijke boomwortels :wink:
Plaats reactie