MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:bier: Dank :-q :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

hanjovdberg schreef: do 30 januari 2020, 16:16 Nu is ook het kinderrondje geteisterd door boswerkzaamheden. Sommige tracks zijn helemaal weg en of liggen er boomstammen en takken over de paden. Dus let goed op. We hopen dat de werkzaamheden snel zijn afgerond en het herstel kan worden ingezet.

Vandaag was ik aan het werk op het kinderrondje en iedereen die langs kwam was toch wel verbijsterd dat je dit zo lomp aanpakt. Het is idd jammer van al het vrijwiligers werk.
Voor wat het waard is: als er niet veel over de track is gereden met de harvester maar er vooral takken overheen liggen valt het vaak mee met de beschadigingen. Wij hebben het ook al diverse malen gezien: met al die takken erop lijkt het heel dramatisch maar haal je de takken weg komt er een nauwelijks beschadigde route onder vandaan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd :-D als zij niet met het groot geschut de trails hebben doorkruist :-q maar het lijkt hierop net ff iets anders te zijn gegaan :( en dat is wel jammer en jammer, in de zin dat het niet echt nodig is :-{ zo door het bos heen te walsen..... :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

dubbelop schreef: do 30 januari 2020, 23:41
hanjovdberg schreef: do 30 januari 2020, 16:16 Nu is ook het kinderrondje geteisterd door boswerkzaamheden. Sommige tracks zijn helemaal weg en of liggen er boomstammen en takken over de paden. Dus let goed op. We hopen dat de werkzaamheden snel zijn afgerond en het herstel kan worden ingezet.

Vandaag was ik aan het werk op het kinderrondje en iedereen die langs kwam was toch wel verbijsterd dat je dit zo lomp aanpakt. Het is idd jammer van al het vrijwiligers werk.
Voor wat het waard is: als er niet veel over de track is gereden met de harvester maar er vooral takken overheen liggen valt het vaak mee met de beschadigingen. Wij hebben het ook al diverse malen gezien: met al die takken erop lijkt het heel dramatisch maar haal je de takken weg komt er een nauwelijks beschadigde route onder vandaan.
Ik heb de foto's nog eens terug bekeken.....maar de bomen langs de trail zijn niet gekapt, maar uit de grond gerukt en daarmee is de boel behoorlijk omgeploegd :((
We wachten af, en zien wel wat er tevoorschijn komt :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

dubbelop schreef: do 30 januari 2020, 23:41
hanjovdberg schreef: do 30 januari 2020, 16:16 Nu is ook het kinderrondje geteisterd door boswerkzaamheden. Sommige tracks zijn helemaal weg en of liggen er boomstammen en takken over de paden. Dus let goed op. We hopen dat de werkzaamheden snel zijn afgerond en het herstel kan worden ingezet.

Vandaag was ik aan het werk op het kinderrondje en iedereen die langs kwam was toch wel verbijsterd dat je dit zo lomp aanpakt. Het is idd jammer van al het vrijwiligers werk.
Voor wat het waard is: als er niet veel over de track is gereden met de harvester maar er vooral takken overheen liggen valt het vaak mee met de beschadigingen. Wij hebben het ook al diverse malen gezien: met al die takken erop lijkt het heel dramatisch maar haal je de takken weg komt er een nauwelijks beschadigde route onder vandaan.
Viel het maar zo mee. Hele tracks zijn gewoon weg omdat ze er over en doorheen geploegd zijn ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

hanjovdberg schreef: vr 31 januari 2020, 02:10
dubbelop schreef: do 30 januari 2020, 23:41 Voor wat het waard is: als er niet veel over de track is gereden met de harvester maar er vooral takken overheen liggen valt het vaak mee met de beschadigingen. Wij hebben het ook al diverse malen gezien: met al die takken erop lijkt het heel dramatisch maar haal je de takken weg komt er een nauwelijks beschadigde route onder vandaan.
Viel het maar zo mee. Hele tracks zijn gewoon weg omdat ze er over en doorheen geploegd zijn ..
:((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Mario070 schreef: vr 31 januari 2020, 01:31
dubbelop schreef: do 30 januari 2020, 23:41 Voor wat het waard is: als er niet veel over de track is gereden met de harvester maar er vooral takken overheen liggen valt het vaak mee met de beschadigingen. Wij hebben het ook al diverse malen gezien: met al die takken erop lijkt het heel dramatisch maar haal je de takken weg komt er een nauwelijks beschadigde route onder vandaan.
Ik heb de foto's nog eens terug bekeken.....maar de bomen langs de trail zijn niet gekapt, maar uit de grond gerukt en daarmee is de boel behoorlijk omgeploegd :((
We wachten af, en zien wel wat er tevoorschijn komt :-{
Wat de fuck? Dat is wel erg bijzonder boswerk! Ik ben nu helemaal benieuwd naar de aannemer, kan ik iig aan onze kant hun uitsluiten :P

Waar staan die foto's ergens?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Pagina 8 :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sterkte ermee, op de Vuursche weten we er alles van. Het is vooral te hopen dat de harvester zo min mogelijk over de track is gereden. Dan kan het meevallen. Alleen ik begrijp dat dat niet zo is. Zal mn uitstapje naar Lunteren wel even uitstellen.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Mario070 schreef: vr 31 januari 2020, 20:24 Pagina 8 :-{
Ah ja die, ik dacht dat er misschien nog meer waren. Ik vind het hierop moeilijk te beoordelen, lijken vooral heel veel losse takken. Dat zou mee kunnen vallen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

StephanR schreef: vr 31 januari 2020, 21:20
Mario070 schreef: vr 31 januari 2020, 20:24 Pagina 8 :-{
Ah ja die, ik dacht dat er misschien nog meer waren. Ik vind het hierop moeilijk te beoordelen, lijken vooral heel veel losse takken. Dat zou mee kunnen vallen.
Foto's zijn van mij en het valt jammer genoeg niet mee.
Alles eronder in omgeploegd, de trail is daar gewoon helemaal weg. :x
Alleen de laatste 3 meter van de kombocht is er nog.
Laatst gewijzigd door Jefro98 op vr 31 januari 2020, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Jefro98 schreef: vr 31 januari 2020, 21:29
StephanR schreef: vr 31 januari 2020, 21:20
Ah ja die, ik dacht dat er misschien nog meer waren. Ik vind het hierop moeilijk te beoordelen, lijken vooral heel veel losse takken. Dat zou mee kunnen vallen.
Foto's zijn van mij en het valt jammer genoeg niet mee.
Alles eronder in omgeploegd, de trail is daar gewoon helemaal weg. :x
Alleen de laatste 3 meter van de koebocht is er nog.
Kortom prutsers (sprak hij vanaf de zijlijn) .......
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb nog wel meer foto’s maar dat helpt het herstel niet ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vandaag zelf even op plaats delict geweest. We moeten het met z'n allen niet te veel overdrijven.

Klopt dat over een meter of 100 a 200 de tracks verwoest zijn, omleiding is summier aangegeven en dat passen we aan. Dat is het eerste vak waar de aannemer in contact kwam met aangelegde single tracks. Daar is de aannemer vervolgens op aan gesproken en is verderop al een stuk rustiger te werk gegaan en meer dwars over de tracks gereden ipv de track te volgen.

De plekken waar gewerkt wordt zijn bij ons bekend en daar zit geen MTB route meer tussen. Neemt niet weg dat er wel tracks gekruist worden om hout uit te rijden. Kortom, het ergste hebben we weer gehad en we kunnen herstel gaan inplannen.

Met houtoogst, bos onderhoud en dunning heb je nou eenmaal te maken met schade aan de paden. Het is even wennen voor de verschillende partijen maar het is gelijk een leermomentje. Met name de afstemming zodat wij de MTB'ers tijdig kunnen informeren.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Het kan nog..... Tot en met 12 februari kan je nog stemmen !!!!!!

🎉 Wij maken kans op een donatie van € 5000!

Stichting MTB Zuid Veluwe is een van de vijf initiatieven die geselecteerd is voor de stemronde van ‘Help Nederland vooruit’. Maar dan hebben wij wel de meeste stemmen nodig!

Wij staan in de tussenstand op nr 1️⃣! Maar die positie moeten we nog een een paar dagen zien te behouden. Dus.... nog ff stemmen als je dat nog niet gedaan hebt (met alle mailadressen die je hebt 😉)

Zou toch mooi zijn die donatie van € 5000?!

▪️Stemmen kan via deze link: https://www.helpnederlandvooruit.nl/doe ... uid-veluwe
▪️De uitslag wordt 21 maart bekendgemaakt.
Plaats reactie