MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

hanjovdberg schreef: di 1 februari 2022, 00:13 Je bedoelt het stuk bij die elektriciteitsmasten? Met net daarvoor 2x een wortelklimmetje?

Dat stuk is echt bij uitzondering normaal te rijden. Alleen in de hoogzomer als je elders alweer aan (te)mul zand moet denken. Dat was ooit een natuurlijk gevormd paadje. Is geadopteerd door de route, een gigantische boskap actie eroverheen gegaan en nu is het een troosteloze modder trail. Is ook niet tegenaan te klussen. Weet dat de crew het probeert maar helaas.

Ik sla dat stuk altijd over. Voordat de route er lag was dit een paadje wat in allerlei s bochten om bomen heen slingerde ... Nu is het een zga kaal landschap :((
Ja, denk dat het daar was inderdaad. Altijd lastig om zulke leuke natuurlijke paadjes te behouden in een route. Ik zal de volgende keer inderdaad ook even kijken of ik eromheen kan werken. Dan draag ik in ieder geval niet bij aan het verder kapot rijden (en blijft de fiets schoon :bier: )
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Van het voorjaar wil ik Lunteren, Otterlo en Ede eens aan elkaar lussen in één rit.

Klopt het dat dit inderdaad de beste route combinatie en volgorde is ? Verder nog tips ? Ik rijd niet op basis van gpx bestanden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Stunning schreef: zo 6 februari 2022, 15:38 Van het voorjaar wil ik Lunteren, Otterlo en Ede eens aan elkaar lussen in één rit.

Klopt het dat dit inderdaad de beste route combinatie en volgorde is ? Verder nog tips ? Ik rijd niet op basis van gpx bestanden.
Otterlo-Ede-Lunteren of Ede-Lunteren-Otterlo kan ook.

Bordjes op de Zuid-Veluwe staan niet zo goed als op de UHR of bij Eersel-Luykgestel en omgeving. De gedachte dat je zowel voor als na een kruising een bordje moet plaatsen wil hier niet landen. Zonder GPS rijdt je geheid ergens verkeerd. Dus dat moet je accepteren.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt helemaal. Zonder gpx verdwaal je snel.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Willem Altes schreef: zo 6 februari 2022, 16:32
Stunning schreef: zo 6 februari 2022, 15:38 Van het voorjaar wil ik Lunteren, Otterlo en Ede eens aan elkaar lussen in één rit.

Klopt het dat dit inderdaad de beste route combinatie en volgorde is ? Verder nog tips ? Ik rijd niet op basis van gpx bestanden.
Otterlo-Ede-Lunteren of Ede-Lunteren-Otterlo kan ook.

Bordjes op de Zuid-Veluwe staan niet zo goed als op de UHR of bij Eersel-Luykgestel en omgeving. De gedachte dat je zowel voor als na een kruising een bordje moet plaatsen wil hier niet landen. Zonder GPS rijdt je geheid ergens verkeerd. Dus dat moet je accepteren.
Ah onze Willem moet z'n gelijk toch nog even halen betreffende bordjes op de routes :lol:

De routes zijn prima te rijden zonder gpx. Geen bordje is gewoon rechtdoor :winkie: :-q

PB maar even dan kunnen we evt samen rijden. Krijg je nog wat mooiere delen dan de standaard verbindings routes en asfalt 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Alleen de route Ede vond ik slecht aangegeven. Ben daar toen meerdere keren aan het zoeken geweest om weer op het juiste pad te komen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zijn Lunteren en Otterloo beetje makkelijk aan elkaar te knopen? Of heeft iemand gekoppelde gps file?
Bicycle, bicycle, bicycle
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het stuk bij ‘s Heerenloo is ook ideaal om te verdwalen…
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

daniel1975 schreef: zo 6 februari 2022, 18:19 Zijn Lunteren en Otterloo beetje makkelijk aan elkaar te knopen? Of heeft iemand gekoppelde gps file?
Ja is heel goed te doen . Na area51 krijg je een kruising bij een houten bruggetje waar je daarna blauw aanhoud tot je daar weer bent en dan ga je rechts voor het bruggetje en hou je paars weer aan.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Thnx!
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

awinkel schreef: zo 6 februari 2022, 18:27 Het stuk bij ‘s Heerenloo is ook ideaal om te verdwalen…
:~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

hanjovdberg schreef: zo 6 februari 2022, 17:30
Willem Altes schreef: zo 6 februari 2022, 16:32

Otterlo-Ede-Lunteren of Ede-Lunteren-Otterlo kan ook.

Bordjes op de Zuid-Veluwe staan niet zo goed als op de UHR of bij Eersel-Luykgestel en omgeving. De gedachte dat je zowel voor als na een kruising een bordje moet plaatsen wil hier niet landen. Zonder GPS rijdt je geheid ergens verkeerd. Dus dat moet je accepteren.
Ah onze Willem moet z'n gelijk toch nog even halen betreffende bordjes op de routes :lol:

De routes zijn prima te rijden zonder gpx. Geen bordje is gewoon rechtdoor :winkie: :-q

PB maar even dan kunnen we evt samen rijden. Krijg je nog wat mooiere delen dan de standaard verbindings routes en asfalt 8)
:-q

Ik heb je gegevens nog, kunnen we ook meteen even het project wielen afronden en op gegeven moment testen op deze rit :-D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klinkt als een goed plan :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: zo 6 februari 2022, 19:47
awinkel schreef: zo 6 februari 2022, 18:27 Het stuk bij ‘s Heerenloo is ook ideaal om te verdwalen…
:~
Het hek lijkt toch wel voor wat verwarring te zorgen.

Top trouwens dat het slot vervangen is! Veel beter zo.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Nu zijn het mijn thuisroutes en rij ik ze op automatische piloot…
…maar verdwalen? Dan moet je echt je best doen. Alle bordjes staan er gewoon. Tevens ook de dubbellingen en overstapmogelijkheden qua route. Het enige wat je moet onthouden is welke kleur de route heeft. Maar dat is op een UHR niet anders.

Heb Otterlo al een tijd niet meer gereden, maar er hing een klein briefje bij het hek. Niet iedereen leest het blijkbaar en ook het slot en poort zelf gaan wat zwaar open, met die goede veer op de poort. Wellicht dat daardoor de mensen afhaken er doorheen te rijden. Poort draait het terrein van ‘s Heerenloo op en je bedient ‘m ook aan de kant van ‘s Heerenloo.
Plaats reactie