MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 23 mei 2022, 16:18 We zijn inmiddels 6-8 weken na de grote storm en helaas liggen er nog steeds 3-5 bomen over de route op verschillende plekken. Vooral degene bij de Belmonte track is jammer want de kombocht die daar ligt is nu al helemaal weg.

Een ander puntje wat mij verbaast is het olifanten paadje onderaan de Belmonte track naar de weg toe. 50 meter verder ben je op het fietspad en kun je nog 20m verder ook naar dezelfde parkeerplaats. Nu kom je precies op een gevaarlijk punt de weg op rijden. Niet zo lang geleden heb ik daarom dat paadje dichtgegooid met takken, boomstammen en veel bladeren. Tot mijn verbazing was dat wel binnen 1 week weer weg. :o Ik voorzie daar nog eens een ongeval omdat het echt een rotpunt is. Fietsers die daar de Goorsteeg naar beneden fietsen (afdaling!) verwachten daar geen mtbers uit het bos. Geldt net zo goed voor automobilisten. Dus waarom sommigen blijkbaar de moeite van 75m extra fietsen niet willen nemen ontgaat mij echt volkomen .... :-?

Liggen die bomen er niet sinds afgelopen donderdag? Toen is er in de regio best een hoop omgewaaid, de N310 was zelfs dicht door een omgewaaide boom.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Miob schreef: ma 23 mei 2022, 20:11 Liggen die bomen er niet sinds afgelopen donderdag? Toen is er in de regio best een hoop omgewaaid, de N310 was zelfs dicht door een omgewaaide boom.
Nee, helaas liggen de meeste er al 2 maanden. Het is wachten op de terreineigenaren die de bomen verwijderen. Wij (de trail crew) mogen dat niet doen dus zijn afhankelijk van de planning van anderen.
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Deze route maar eens wat aandacht geven hier. Want meer dan de moeite waard, zeker in combi met Otterlo. Lang niet geweest vanwege de droogte, maar alles is weer goed te rijden. Sommige stukken waren alweer bijna modderig, op andere plekken zie je de schade van de droogte nog erg goed.
Op het stukje tussen de Hessenweg en Immenweg ligt een omgevallen boom.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Vandaag rondje lunteren gefietst en het lag er lekker bij. Maar wat veel plastic op de route. Bij het stukje bos wat je tegenkomt voor je de verbinding naar area 51 neemt leek wel of er een paar vuilnisbakken geleegd zijn. En op de kinderroute liggen allemaal blikjes red Bull en zakjes ships. Echt zonde van het bos.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ben er verdwaald vandaag :o
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: zo 2 oktober 2022, 14:02 Ben er verdwaald vandaag :o
Moet ik je komen halen? :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sabai schreef: zo 2 oktober 2022, 13:56 Vandaag rondje lunteren gefietst en het lag er lekker bij. Maar wat veel plastic op de route. Bij het stukje bos wat je tegenkomt voor je de verbinding naar area 51 neemt leek wel of er een paar vuilnisbakken geleegd zijn. En op de kinderroute liggen allemaal blikjes red Bull en zakjes ships. Echt zonde van het bos.
Bedoel je die grote slinger wokkel net voordat je weer een grote weg oversteekt? Dat is deels de voormalige vuilstort/belt van Wekerom ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ede en Area51 vandaag weer eens gedaan. Heer-lijk, lag er top bij. Area51 en laatste deel Ede samen zijn tóp.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

hanjovdberg schreef: zo 2 oktober 2022, 16:15
Sabai schreef: zo 2 oktober 2022, 13:56 Vandaag rondje lunteren gefietst en het lag er lekker bij. Maar wat veel plastic op de route. Bij het stukje bos wat je tegenkomt voor je de verbinding naar area 51 neemt leek wel of er een paar vuilnisbakken geleegd zijn. En op de kinderroute liggen allemaal blikjes red Bull en zakjes ships. Echt zonde van het bos.
Bedoel je die grote slinger wokkel net voordat je weer een grote weg oversteekt? Dat is deels de voormalige vuilstort/belt van Wekerom ... :winkie:
Nou daar mogen ze weleens wat aan doen dan. Maar ik kan het me haast niet voorstellen. Het was echt gedumpt bovenop de struiken naast de route
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nu heeft de afdekking van de vuilstort niet de beste reputatie volgens mij*, maar die Redbull blikken moeten haast collector items :o zijn gezien
a) Redbull 1987 werd opgericht,
b) de vuilstort bij Wekerom in December 1988 werd gesloten.

* al heb ik niets over de verontreinging van het grondwater met RedBull gelezen, dan zou een hoop jeugd spontaan meer water drinken :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 2 oktober 2022, 16:14
MVMVML schreef: zo 2 oktober 2022, 14:02 Ben er verdwaald vandaag :o
Moet ik je komen halen? :winkie:
Uiteindelijk beland bij het hotel waar ik er achter kwam dat ze van het Leger des Heils zijn en geen alcohol schenken. :-{
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

cheeta schreef: zo 2 oktober 2022, 17:42 Nu heeft de afdekking van de vuilstort niet de beste reputatie volgens mij*, maar die Redbull blikken moeten haast collector items :o zijn gezien
a) Redbull 1987 werd opgericht,
b) de vuilstort bij Wekerom in December 1988 werd gesloten.

* al heb ik niets over de verontreinging van het grondwater met RedBull gelezen, dan zou een hoop jeugd spontaan meer water drinken :roll:
De Red Bull blikjes lagen op de kinderroute las ik. Dat is wel ergens andere hè 8)

Er wordt daar ook wel vaker door jongelui rondgehangen.. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: zo 2 oktober 2022, 20:29
hanjovdberg schreef: zo 2 oktober 2022, 16:14

Moet ik je komen halen? :winkie:
Uiteindelijk beland bij het hotel waar ik er achter kwam dat ze van het Leger des Heils zijn en geen alcohol schenken. :-{
50/50 Belmonte ja ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sabai schreef: zo 2 oktober 2022, 17:18
hanjovdberg schreef: zo 2 oktober 2022, 16:15

Bedoel je die grote slinger wokkel net voordat je weer een grote weg oversteekt? Dat is deels de voormalige vuilstort/belt van Wekerom ... :winkie:
Nou daar mogen ze weleens wat aan doen dan. Maar ik kan het me haast niet voorstellen. Het was echt gedumpt bovenop de struiken naast de route
Vandaag gereden en ik snap wat je bedoelt maar dat is echt oud vuil wat naar boven komt door o.a. lange droge periode en woelende varkens. Vooral in 1 bocht ligt erg veel. Daar komt van alles naar de oppervlakte.

Opvallend dat bovenop de belt (er zijn nog plannen om daar wat leuks te maken ...) momenteel een schaapskudde graast.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

hanjovdberg schreef: ma 3 oktober 2022, 16:36
Sabai schreef: zo 2 oktober 2022, 17:18

Nou daar mogen ze weleens wat aan doen dan. Maar ik kan het me haast niet voorstellen. Het was echt gedumpt bovenop de struiken naast de route
Vandaag gereden en ik snap wat je bedoelt maar dat is echt oud vuil wat naar boven komt door o.a. lange droge periode en woelende varkens. Vooral in 1 bocht ligt erg veel. Daar komt van alles naar de oppervlakte.

Opvallend dat bovenop de belt (er zijn nog plannen om daar wat leuks te maken ...) momenteel een schaapskudde graast.

Ik had het ook nog opgezocht en inderdaad daar lag vroeger een vuilnisbelt. Maar eigenlijk wel een hele slechte zaak dat. Het is gewoon vervuilde grond. Bij Mook , Zoetermeer en Almere heb ik dit nooit gezien. En dan zeuren ze over de boeren die daar teveel stikstof zouden produceren. Dit is eigenlijk nog veel slechter voor mens/dier en natuur.
Plaats reactie