MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Afgelopen woensdag de track gefietst maar nu zie ik dat er bij de hesseweg nog een lus zit.

Heb ik deze gemist of is dit een nieuwe lus?
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Primar schreef: za 7 november 2020, 13:12 Afgelopen woensdag de track gefietst maar nu zie ik dat er bij de hesseweg nog een lus zit.

Heb ik deze gemist of is dit een nieuwe lus?

Afgelopen maandag 2 november zijn er 2 lusjes bijgekomen, middelpunt/zandgat en naar Immenweg.
Overige lusjes rond de Goudsberg al wat eerder.

Dus ja, die had je gemist.
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

kuijtje.nl schreef: za 7 november 2020, 14:34
Primar schreef: za 7 november 2020, 13:12 Afgelopen woensdag de track gefietst maar nu zie ik dat er bij de hesseweg nog een lus zit.

Heb ik deze gemist of is dit een nieuwe lus?

Afgelopen maandag 2 november zijn er 2 lusjes bijgekomen, middelpunt/zandgat en naar Immenweg.
Overige lusjes rond de Goudsberg al wat eerder.

Dus ja, die had je gemist.
Ah heb er twee gereden dit waren wat kleinere lusjes zag dat er nog een grotere lus bij zat.

Dus weer een goede reden om binnen kort die kant op te gaan

Leuke route hebben jullie aangelegd.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanmiddag met een collega de uitbreiding van deze week verkend... Nu is het gebied an sich niet nieuw voor me, maar hoe de stukken aan elkaar gelust zijn wel rondom het Middelpunt. Erg lekkere toevoeging weer. De handgegraven afdaling naar het Zandgat die we een weken terug open hadden gegooid en die in dit nieuwe stuk zit, wordt voor veel mensen denk ik wel een uitdaginkje. Het was al een zacht en los stuk bij het vlak maken, maar de remacties zullen ‘m snel ruiger maken.
Geldt overigens ook voor de stukken aan de overkant van her Zandgat, waar je vanuit Ede als eerste overheen komt. Wel lekker technisch (op en af) en potentieel snel.

Ik ben overigens wel gestopt met tellen hoevaak ik een tak in mijn gezicht heb gehad op het nieuwe. Nadeel van de ideale lijnen willen pakken... :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heeft iemand een GPX van wat er nu ligt? Of kun je gewoon de bordjes volgen zoals het er nu bij staat. Van het weekend langs bij mijn ouders in bospark, dus in principe kwestie van stukje de zonneoordlaan af en dan naar rechts en dan de track volgen?
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

I_do schreef: vr 13 november 2020, 15:00 Heeft iemand een GPX van wat er nu ligt? Of kun je gewoon de bordjes volgen zoals het er nu bij staat. Van het weekend langs bij mijn ouders in bospark, dus in principe kwestie van stukje de zonneoordlaan af en dan naar rechts en dan de track volgen?
Gewoon bordjes volgen, is prima uitgepijld👍
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

dhunter schreef: vr 13 november 2020, 15:16
I_do schreef: vr 13 november 2020, 15:00 Heeft iemand een GPX van wat er nu ligt? Of kun je gewoon de bordjes volgen zoals het er nu bij staat. Van het weekend langs bij mijn ouders in bospark, dus in principe kwestie van stukje de zonneoordlaan af en dan naar rechts en dan de track volgen?
Gewoon bordjes volgen, is prima uitgepijld👍
Ah super! hoe lang is de route inmiddels? dan kan ik bedenken of er nog wat bij mag :)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je beetje zelf wat aan elkaar lust nog in het Lunterse bos en zandgat zit je al snel op 40 km. Officieel is ie 32km ongeveer. Otterlo erbij +10 km (let op s Heerenloo afgesloten).

Het is dat ik vandaag al geweest ben anders had ik je wel op sleeptouw willen nemen :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Morgen denk maar weer eens doen; even combineren met Otterlo en verkorte route Ede denk ik (ook al dik 80km).

Afgelopen zaterdag alleen Lunteren gedaan, met nog iets een omweg door Ede langs een paar bouwprojecten op de aangrenzende kazerneterrein waar we mee bezig waren of zijn en toen had ik er ook al 45km
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hanjovdberg schreef: vr 13 november 2020, 20:21 Als je beetje zelf wat aan elkaar lust nog in het Lunterse bos en zandgat zit je al snel op 40 km. Officieel is ie 32km ongeveer. Otterlo erbij +10 km (let op s Heerenloo afgesloten).

Het is dat ik vandaag al geweest ben anders had ik je wel op sleeptouw willen nemen :wink:
Ah was leuk geweest! Ik kom er regelmatig (ouders wonen dus op bospark) dus een andere keer doe ik misschien een poging en guide te krijgen :winkie:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben erg benieuwd hoe straks de totale route er uit gaat zien. Is nu al een pareltje! Vandaag de combi vanaf otterlo gedaan. Die kende ik al en Ede ook. Stuk na kinderroute was nieuw en dat bleef lang nog erg leuk! Stukje buffelen tussendoor om bij dat zandgat even steil op en af te gaan. Daarna nog een kort lusje angs een vakantiepark. Rondom die laatste 2 zag je erg veel leuke paadjes links en rechts van de route. Denk dat als de route af is (is de bedoeling toch?), dit 1 van de leukste routes van het land gaat worden!
Hier staat niets.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ssstttt :wink: :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Vandaag Lunteren voor het eerst gedaan en de Goudsberg is echt lachen. Lekker keren & draaien, op & af, lekker steil ook! Die off camber afdaling is een parel trouwens! Kinder route een feestje en daarna tot Lunteren ook genoten. De lange verbinding via de Valouwe vind ik persoonlijk meh, maar ik hoop dat er nog een paar mooie stukken worden toegevoegd daar. En het laatste stuk voordat paars met rood samenkomt, heerlijk. Ik was met een duur training bezig vanuit Wageningen en heb genoten. Klasse route! 👌🏾
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mooi dat je zo genoten hebt :-q

Er komen zeker nog lusjes bij. Maar het stuk Valouwe zal helaas zo blijven. Dat stuk fietspad is de enige verbinding waarmee we naar Area 51 mogen :((

En het helpt dan niet dat er helaas nog veel fietsers toch de Valouwe meepakken. Dan zal de eigenaar z’n standpunt zeker niet herzien ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Wat ik de afgelopen weken wel gemerkt heb zijn de hoeveelheid vreugdekreten van mensen op de route van Lunteren (maar ook Otterlo)...
...men geniet (hoorbaar) van wat er aangelegd is voor zover. Soms denk ik ook wel dat het eerder een schrikreactie is met een verlichtende zucht als ze weer ergens doorheen zijn gekomen. :winkie: Maar goed, dat heb ik op andere routes nog weinig mee gemaakt eigenlijk.
Plaats reactie