Staat route Gieten-Gasselte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik ben waarschijnlijk volgende week een paar dagen in de buurt van Assen en wil graag de route Gieten-Gasselte gaan rijden. Die krijgt best goede waarderingen op MTBroutes.nl.

Maar er is veel regen gevallen en dat is nog niet voorbij. Kan een van de locals misschien wat zeggen over de staat van die route? Is er veel modder en plassen, of is het nog steeds goed te doen zonder onder de troep te zitten naderhand?

Sidenote: wat zijn de meningen over Exloo? Veel wortels en lange lanen? En de huidige staat na de regen?

Bedankt!
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Er is een apart draadje voor.. maar tot nu toe best redelijk .. her en der wat nat, dus je komt wel onder de modder terug..voor morgen alleen weer veel regen verwacht...
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Exloo zal erg nat zijn. De lange rechte paden zijn niet anders dan bij andere Nederlandse routes. Onderhoud wordt er bijna niet gedaan, maar dat heeft ook zo zijn charmes. En ja veel wortels op bepaalde plekken, maar dat hoort er toch bij.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Superprestige in Gieten dit weekend.

Mtb en wandeltocht zaterdag al geschrapt. http://rtvd.nl/CueU
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Al twee keer gereden nu: 1x vrij nat inclusief Grolloo, vandaag droog.

Zeker vandaag lag het er uitstekend bij, hier en daar een mini mini plasje mag geen naam hebben. Eigenlijk bijna perfect. Een mooie route met mooie flowy singletracks en een aantal leuke stukken zoals bij de zandwinning (2x) met een paar stevige (korte) klimmetjes, de crossbaan en langs de provinciale weg een paar leuke lusjes. Je kan lekker op tempo door de vele bochten heenjassen, mooi op afschot.

Samengevat een heel mooie route en chapeau voor de mensen die de zaak maken/onderhouden!
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Crapton schreef: di 15 oktober 2019, 21:11 Al twee keer gereden nu: 1x vrij nat inclusief Grolloo, vandaag droog.

Zeker vandaag lag het er uitstekend bij, hier en daar een mini mini plasje mag geen naam hebben. Eigenlijk bijna perfect. Een mooie route met mooie flowy singletracks en een aantal leuke stukken zoals bij de zandwinning (2x) met een paar stevige (korte) klimmetjes, de crossbaan en langs de provinciale weg een paar leuke lusjes. Je kan lekker op tempo door de vele bochten heenjassen, mooi op afschot.

Samengevat een heel mooie route en chapeau voor de mensen die de zaak maken/onderhouden!
Dat stuk bij de N34 is inderdaad wel een heel lekker gedeelte... afgelopen zondag was alles prima te rijden.. zat wel volledig onder de modder maar dat hoort erbij. Vanmiddag nog maar eens een rondje doen als het water van afgelopen nacht wat weggetrokken is..
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Bij de weg: heeft iemand misschien een cadans sensortje gevonden bij het kleine meertje/zandwinning vlak bij Gieten, waar die Superprestige veldrit was? Zou ergens bij de 4 klimmetjes moeten zijn geweest, of vlak ervoor of vlak erna. Daar ergens ben ik mijn signaal kwijt geraakt. Is een heel klein zwart doosje. Heb zelf vanochtend nog gezocht heen en weer ter plekke maar niets gevonden.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Niets gezien vanmiddag. Doe via Facebook even een berichtje naar de club.. misschien dat hij daar terecht gekomen is.. je bent hem dus kwijt geraakt na de Nijslootsweg.. sectie heet op Strava, op en neer langs het meer...😎
Plaats reactie