Ritten rond Aalten - Lichtenvoorde

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kapps
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 22:55

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met mountainbiken en vind het tot nu toe best leuk. Ben momenteel voornamelijk bezig met conditie opbouwen door lange ritten rijden. Ik ben laatst voor het eerst de winterswijkse vuilnisbelt op geweest. Dit vind ik nog leuker dan op normale zandwegen te rijden. Ik vroeg me af of er soortgelijke plekken zijn om te trainen in de buurt van Aalten - Lichtenvoorde. Ik heb al op Google gezocht zonder succes helaas, vandaar dat ik het hier eens wou proberen. Ik ben wel bereid om een stuk te fietsen voor een leuke uitdaging. De grens over vind ik niet erg. Heb helaas de auto van mijn ouders weinig tot mijn beschikking i.v.m studeren.

Bedankt!
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Ik zit ook even te zoeken. Misschien dat dit iets is.
https://www.routeindex.nl/route/fietsro ... route/8671
Bij de motorcrossbaan en volgens mij een lusje bij de watertoren.
kapps
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 22:55

Ik ben nog niet goed bekend met waar ik wel of niet goed kan mountainbiken. De site die jij hebt gestuurd kan mij hierbij een stuk helpen. Bedankt EmPeHa.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Ik kom niet uit de buurt maar verblijf er regelmatig een weekendje. Iets vergelijkbaars als het parcours in Winterswijk is er niet qua techniek. Je kunt wel eens naar de Schans in Lichtenvoorde rijden. Een groot deel van het motorcrossterrein in het 'bos' wordt niet actief gebruikt daar kun je wel beetje rijden. Als je een auto hebt dan is het Montferland natuurlijk prachtig om naartoe te gaan en ook de route haaksbergen staat goed aangeschreven.

Verder zou ik eens op deze site kijken https://www.fietssport.nl/toertochten de komende periode is er nagenoeg elk weekend wel een toertocht in de achterhoek en binnen een straal van 25 km van Lichtenvoorde. Een aantal van deze tochten heb ik in eerder jaren wel eens gereden en ze zijn leuk opgezet, goed georganiseerd en je mag fietsen op plekken die doorgaans niet toegankelijk zijn maar leert ook nieuwe mooie legale fietsroutes kennen.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Precies, deze streek heeft altijd wel aardige toertochten. Niks spectaculairs, maar wel aardig om de buurt te verkennen!
Hier staat niets.
Plaats reactie