Klein rondje met veel hoogtemeters UHR

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Anne bedoelt in de buurt van Amersfoort Soest regio en niet richting Amerongen denk ik. Dan kom je toch uit denk ik op het onverharde klim bij de Pyramide zoals Rutger al aangaf. Bij het Belgenmonument is korter en idd rondom Soesterhoogt aan de kant van de Palz een optie. Bij de Stompert zou ik niet aanbevelen, dan krijg je een nekschot tegenwoordig. Bij de hoge Kleij zit ook nog een klim die je goed als blokje kan doen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je dus 10 km verderop gaat kijken, kom je tot grotere hoogte!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Het is inderdaad voor die keren dat ik 1 a 2 uren wil fietsen in de buurt van Amersfoort. Als ik in de auto wil stappen of een langere training wil doen, dan ga ik wel naar Rheden of Rhenen.

De Stompert ziet er wel leuk uit inderdaad. Misschien een keer op een doordeweekse ochtend eens kijken als het heel rustig is.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ik zou deze ook eens proberen.
Afbeelding
#OpaRijdtEenIZZO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bekende site inderdaad. Leuk ook om te zien waar de procentueel steilste stukken liggen. En de lengte van de klimmen. :-q
Eén van mijn trainingsrondjes is bijv 10x de Brienenoordbrug op en neer. Toch zo’n 500 HM totaal. 20 klimmen dus van bijna 1 km. Ideaal voor intervallen.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Rayb81 schreef: vr 22 maart 2019, 01:12 Ken je deze site al?

http://heuvelsfietsen.nl/Utrechtse_Heuvelrug.php
Ken die site niet maar de klimmetjes wel. Aan de zwaarte te zien is de Botterstop (nooit geweten dat die zo heet) dus toch de zwaarste in de regio Amersfoort / Soest / Zeist, wat ik al dacht. De onverharde versie is dus achter het pannenkoekenhuis langs en alsmaar rechtdoor en dan naar rechts, dat is denk ik wel 1 minuut klimmen.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

NelizRijn schreef: do 21 maart 2019, 12:09 Anne bedoelt in de buurt van Amersfoort Soest regio en niet richting Amerongen denk ik. Dan kom je toch uit denk ik op het onverharde klim bij de Pyramide zoals Rutger al aangaf. Bij het Belgenmonument is korter en idd rondom Soesterhoogt aan de kant van de Palz een optie. Bij de Stompert zou ik niet aanbevelen, dan krijg je een nekschot tegenwoordig. Bij de hoge Kleij zit ook nog een klim die je goed als blokje kan doen.
De terreinbeheerder bij stompert is inderdaad een beetje doorgeslagen.. maar volgens mij werkt hij niet in het weekend, ik heb hem 1x gezien in zn groene amarok. Tis officeel nog militair terrein en beheerder houd iig niet van fietsers.

Anders sluit je een keer aan, vanaf amersfoort kan je mooi via de golfbaan , zeisterspoor, door de treek naar austerlitz, bij austerlitz heb je een aantal lange parralell aan elkaar klims off road. als afdaling zijn ze ook leuk overigens
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Rutger S schreef: vr 22 maart 2019, 12:06
NelizRijn schreef: do 21 maart 2019, 12:09 Anne bedoelt in de buurt van Amersfoort Soest regio en niet richting Amerongen denk ik. Dan kom je toch uit denk ik op het onverharde klim bij de Pyramide zoals Rutger al aangaf. Bij het Belgenmonument is korter en idd rondom Soesterhoogt aan de kant van de Palz een optie. Bij de Stompert zou ik niet aanbevelen, dan krijg je een nekschot tegenwoordig. Bij de hoge Kleij zit ook nog een klim die je goed als blokje kan doen.
De terreinbeheerder bij stompert is inderdaad een beetje doorgeslagen.. maar volgens mij werkt hij niet in het weekend, ik heb hem 1x gezien in zn groene amarok. Tis officeel nog militair terrein en beheerder houd iig niet van fietsers.

Anders sluit je een keer aan, vanaf amersfoort kan je mooi via de golfbaan , zeisterspoor, door de treek naar austerlitz, bij austerlitz heb je een aantal lange parralell aan elkaar klims off road. als afdaling zijn ze ook leuk overigens
Dat lijkt me leuk. Hebben jullie nog vaste tijdstippen dat jullie fietsen? Anders hebben we wel even contact via pm.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ja stuur maar pm.! Weekend fietsen we altijd wel. maar laat maar weten als je keer in de buurt bent, laat ik je wel wat leuke stukken zien
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Wil je echt dicht bij huis blijven dan kun je 100x (ongeveer) hetzelfde lusje door en om Klein Zwitserland rijden (in Amersfoort)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie