Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niet ter plekke maar via je mobiel. Via de website van Den Treek. Je kiest voor dag, kwartaal of jaar vignet en betaald met Ideal en je hebt enige seconden later de factuur tevens bevestiging van je vignet in je mail.

Officiëel zeggen ze ook om legitimatie te mogen vragen. Dus dan zou je die ook bij je moeten hebben.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Thanks, gaan we dat doen :-q
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Vanmiddag gestart bij de treeker weg, lag er goed bij en na een 1/2 rondje blauw van de route gegaan op weg naar het bikepark.
Bikeparkje is wel echt voor Mtb’s incl blosso bordjes.
Voor echt dirt of bmx zijn de tafels denk ik net niet hoog genoeg en iets te lang.
Zijn drie jumplijntjes, blauw rood en zwart.
In de blauwe zitten paar rollers maar niet echt pumptrack waardig.
Bij blauw begonnen maar dat viel nog niet mee. Sprongen zijn vrij klein maar lastig voldoende snelheid te maken/houden.
Hij begint met een paar kombochten en rollers waarna je een hip jump(je) krijgt gevolgd door tafel, step down en grote kombocht.
Met name die hip jump zorgt er voor dat aangekomen bij de tafel net te weinig snelheid over hebt om deze te clearen. Helpt ook niet echt dat er veel bochten in de blauwe lijn zitten.
Eerst maar eens zonder hip het lijntje gereden en dat had ik al vrij snel onder de knie.
Daarna incl hip gereden net zo lang tot ik alles netjes sprong.
Daarna nog even rood gedaan, ondanks dat snelheid maken hier ook nog wel een dingetje is vond ik dit lijntje eigenlijk makkelijker, zijn een vier- tal tafels, iets groter dan blauw maar liggen wel in één lijn.
Na 1,5 uur spelen maar weer de blauwe route opgepakt, al was ik eigenlijk gesloopt van het 1,5 bikepark 😂
Rustig terug gesukkeld naar de P dus maar.
Alles bij elkaar zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar moet ik ook nog eens heen! Toch een keer de weg vanaf de blauwe route uitpuzzelen - is dat lastig?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Is vrij makkelijk te vinden.
bij de eerste oversteek van de waterlooweg ga je naar rechts. Dan via buurtweg en groene zoom naar het sportpark aan de linkerkant.
Is vanaf waar je de route verlaat ongeveer 5minuten fietsen.
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Top, keertje doen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Ja gaaf, ga ik ook is doen
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Afgelopen jaar dus eens naar Den Treek Henschoten geweest om de rode route te rijden. Daar moet je dus een vignet a 5 euro per keer voor hebben (of 25 per jaar) en omdat de blauwe route nogal tegenviel dachten we: eerst maar eens kijken of dat het geld waard is. PATS BOEM en daar is boswachter met zijn dikke boete.... raden hoeveel je dan mag lappen?

https://youtu.be/yjGjBjr8cuc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

€110,-? Die zijn niet goed. :~ :lol:

Ben ‘t wel eens met je review. Milde XC-route, ‘t vignetgeld niet waard. Voor locals ligt ‘t natuurlijk anders.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: di 25 januari 2022, 17:07 Afbeelding

Afgelopen jaar dus eens naar Den Treek Henschoten geweest om de rode route te rijden. Daar moet je dus een vignet a 5 euro per keer voor hebben (of 25 per jaar) en omdat de blauwe route nogal tegenviel dachten we: eerst maar eens kijken of dat het geld waard is. PATS BOEM en daar is boswachter met zijn dikke boete.... raden hoeveel je dan mag lappen?

https://youtu.be/yjGjBjr8cuc
3e optie bijgekomen nu. €10 voor kwartaal. Ach als ik zie hoeveel werk erin gestopt is mogen ze best wel een jaartje wat euro's aan mij verdienen hoor. Maar of ik er nog vaak terug kom ... Is een leuke xc route idd.

Overigens is die kwartaal optie vast in het leven geroepen voor ons winter overlevers ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: di 25 januari 2022, 17:07 Afbeelding

Afgelopen jaar dus eens naar Den Treek Henschoten geweest om de rode route te rijden. Daar moet je dus een vignet a 5 euro per keer voor hebben (of 25 per jaar) en omdat de blauwe route nogal tegenviel dachten we: eerst maar eens kijken of dat het geld waard is. PATS BOEM en daar is boswachter met zijn dikke boete.... raden hoeveel je dan mag lappen?

https://youtu.be/yjGjBjr8cuc
sneu
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Giant-E schreef: di 25 januari 2022, 19:28 €110,-? Die zijn niet goed. :~ :lol:

Ben ‘t wel eens met je review. Milde XC-route, ‘t vignetgeld niet waard. Voor locals ligt ‘t natuurlijk anders.
Ben ik niet met je eens, alleen de mooie natuur is het vignet al waard.
Daarnaast zijn er best wat leuke stukjes te vinden en is hij niet zo aangeharkt als de rest van UHR
En wat is nou €5,- Je bent wel heel sneu als je denk ik ga eerst wel even kijken of het het waard is.
Aanschaf is ook niet lastig, is gewoon online te regelen (kan je zelfs nog op de parkeerplaats doen)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De natuur is idd mooi, dat geef ik gelijk toe.
Heb de route’s 1x gereden (mét vignet :wink: ), leuk voor een keertje maar ik mis toch wel de hoogtemeters hier.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

soms vraag ik me af of de eisen en verwachtingen die mensen hebben wel terecht zijn :-{

Het had ook mogelijk geweest dat het landgoed gewoon afgesloten zou worden voor mountainbikers ..........
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hilco schreef: di 25 januari 2022, 21:57 soms vraag ik me af of de eisen en verwachtingen die mensen hebben wel terecht zijn :-{

Het had ook mogelijk geweest dat het landgoed gewoon afgesloten zou worden voor mountainbikers ..........
Dat is het punt volgens mij niet. Men vindt de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding niet in balans.

En op basis daarvan besluit je uiteindelijk om iets wel of niet aan te schaffen toch?
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op wo 26 januari 2022, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie