Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: wo 26 januari 2022, 01:09
Hilco schreef: di 25 januari 2022, 21:57 soms vraag ik me af of de eisen en verwachtingen die mensen hebben wel terecht zijn :-{

Het had ook mogelijk geweest dat het landgoed gewoon afgesloten zou worden voor mountainbikers ..........
Dat is het punt volgens mij niet. Men vindt de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding niet in balans.

En ook basis daarvan besluit je uiteindelijk om iets wel of niet aan te schaffen toch?
Uitproberen kan voor € 5

Als je dat teveel geld vindt blijf dan lekker weg. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen soms honderden kilometers rijden om ergens te gaan fietsen en dan klagen over een paar euro. Reiskosten zijn al veel hoger
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik ga vanavond weer eens naar de bioscoop, als de film bevalt koop ik volgende keer een kaartje.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op wo 26 januari 2022, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is mijn punt ook niet. Ik heb gewoon die €10 voor een kwartaal betaald. Begrijp alleen best dat als je niet uit de buurt komt hier niet jaarlijks €25 gaat betalen voor 2 routes die zich nu niet echt onderscheiden tov de vele routes die ons land al heeft.

Ja mooie natuur en leuk dat je er doorheen ipv langsop mag fietsen. Maar niet dat wow gevoel wat ik bijvoorbeeld heb bij Nijmegen, Hellendoorn en Lochem (om zomaar even 3 routes te noemen 8) )

Wel eens dat €5 niks is als je zonder moeite hele afstanden aflegt met de auto om maar ergens te gaan fietsen.

Er zijn (waren) restaurants/ijssalons waar je eerst mocht proeven voordat je daadwerkelijk iets bestelde .. misschien dat onze Haagse vrienden dat nog een beetje gewend zijn :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: di 25 januari 2022, 19:28 €110,-? Die zijn niet goed. :~ :lol:

Ben ‘t wel eens met je review. Milde XC-route, ‘t vignetgeld niet waard. Voor locals ligt ‘t natuurlijk anders.
Ja vond het ook wel aardig aan de prijs. Nu ja, we hebben iig ruimschoots betaald.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 25 januari 2022, 19:57
MVMVML schreef: di 25 januari 2022, 17:07 Afbeelding

Afgelopen jaar dus eens naar Den Treek Henschoten geweest om de rode route te rijden. Daar moet je dus een vignet a 5 euro per keer voor hebben (of 25 per jaar) en omdat de blauwe route nogal tegenviel dachten we: eerst maar eens kijken of dat het geld waard is. PATS BOEM en daar is boswachter met zijn dikke boete.... raden hoeveel je dan mag lappen?

https://youtu.be/yjGjBjr8cuc
3e optie bijgekomen nu. €10 voor kwartaal. Ach als ik zie hoeveel werk erin gestopt is mogen ze best wel een jaartje wat euro's aan mij verdienen hoor. Maar of ik er nog vaak terug kom ... Is een leuke xc route idd.

Overigens is die kwartaal optie vast in het leven geroepen voor ons winter overlevers ... 8)
Op zich is dat wel een wat nettere optie ja. Afijn, ik ben echt niet te beroerd ergens voor te betalen hoor. Maar ik vind het bij die 2 routes gewoon echt niet in verhouding tot wat je ervoor krijgt. En dat weet ik nu, dus dan kom ik gewoon niet.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: di 25 januari 2022, 20:48
Giant-E schreef: di 25 januari 2022, 19:28 €110,-? Die zijn niet goed. :~ :lol:

Ben ‘t wel eens met je review. Milde XC-route, ‘t vignetgeld niet waard. Voor locals ligt ‘t natuurlijk anders.
Ben ik niet met je eens, alleen de mooie natuur is het vignet al waard.
Daarnaast zijn er best wat leuke stukjes te vinden en is hij niet zo aangeharkt als de rest van UHR
En wat is nou €5,- Je bent wel heel sneu als je denk ik ga eerst wel even kijken of het het waard is.
Aanschaf is ook niet lastig, is gewoon online te regelen (kan je zelfs nog op de parkeerplaats doen)
Wij zijn dan ook supersneu. :bier:

Hadden eerst (met vingnet) de blauwe gereden en die viel nogal tegen. Daarom dachten we: ach die ene keer (en dit was echt letterlijk de 1e en enige keer dat ik ooit ergens zonder vignet gereden heb, dus wel lekker toeval dat je gelijk (ook voor het eerst) gecontroleerd werd). Verder gewoon netjes de boete betaald hoor.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 26 januari 2022, 08:06
hanjovdberg schreef: wo 26 januari 2022, 01:09

Dat is het punt volgens mij niet. Men vindt de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding niet in balans.

En ook basis daarvan besluit je uiteindelijk om iets wel of niet aan te schaffen toch?
Uitproberen kan voor € 5

Als je dat teveel geld vindt blijf dan lekker weg. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen soms honderden kilometers rijden om ergens te gaan fietsen en dan klagen over een paar euro. Reiskosten zijn al veel hoger
Ja ja iedereen is altijd superbraaf. Parkeert ook nooit eens dubbel of ff 10 minuten zonder te betalen om een winkel binnen te rennen.

Afijn, de boete heeft het bedrag ruimschoots overschreden, dus we zijn gestraft hoor. :bier:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hilco schreef: di 25 januari 2022, 21:57soms vraag ik me af of de eisen en verwachtingen die mensen hebben wel terecht zijn :-{

Het had ook mogelijk geweest dat het landgoed gewoon afgesloten zou worden voor mountainbikers ..........
1) Dat is vervelend wanneer je er naast woont, maar wanneer je een uur moet rijden dan is dat niet meer dan "vervelend voor degene die er naast woont" aangezien je in dat uur ook de keuze hebt uit 10 andere opties.
2) Het laatste - de andere opties - in acht nemende is het zeker wanneer je er een apart en in verhouding duur vignet voor nodig hebt*, toch volkstrekt normaal dat de afweging gemaakt gaat worden welke meerwaarde er voor dat geld geboden wordt. De een vindt dat in het feit dat hij vanuit de tuin zo het bos in rijdt (om te chargeren), de ander in het karakter van de route, weer een ander in de omgeving en sommigen gaan gewoon tot de conclusie komen dat het eigenlijk gewoon meer van hetzelfde is en er geen USP is om het verhoudingsgewijs dure vignet te rechtvaardigen...
3) Den Treek was in die initiele communicatie overigens ook goed in het gebruiken van wat spectaculairder ogende foto('s) die vooral niet daar genomen waren, wat misschien ook niet bijdraagt aan het scheppen van een realistisch verwachtingspatroon. :roll:

* neemt niet weg dat je die 5 EUR gewoon betaalt, al is het goed voor een pakkende titel die eveneens een verwachting creeert en natuurlijk vraagt om reacties; als je die niet wilt had je het gewoon weg kunnen laten omdat er eigenlijk niets te zien is....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 09:00
bouwpakket schreef: wo 26 januari 2022, 08:06
Uitproberen kan voor € 5

Als je dat teveel geld vindt blijf dan lekker weg. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen soms honderden kilometers rijden om ergens te gaan fietsen en dan klagen over een paar euro. Reiskosten zijn al veel hoger
Ja ja iedereen is altijd superbraaf. Parkeert ook nooit eens dubbel of ff 10 minuten zonder te betalen om een winkel binnen te rennen.

Afijn, de boete heeft het bedrag ruimschoots overschreden, dus we zijn gestraft hoor. :bier:
Dit argument wordt voor mijn gevoel wel wat vaker gebruikt wordt door mensen die het niet zo nauw nemen met regeltjes :lol:

Die boete vind ik overigens ook belachelijk hoog. En het geld gaat niet eens naar de terreineigenaar, maar naar de staat. Voor jullie is het geen straf, want nu hebben jullie weer leuke content (en aandacht is wel heel belangrijk)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 26 januari 2022, 10:24
MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 09:00
Ja ja iedereen is altijd superbraaf. Parkeert ook nooit eens dubbel of ff 10 minuten zonder te betalen om een winkel binnen te rennen.

Afijn, de boete heeft het bedrag ruimschoots overschreden, dus we zijn gestraft hoor. :bier:
Dit argument wordt voor mijn gevoel wel wat vaker gebruikt wordt door mensen die het niet zo nauw nemen met regeltjes :lol:

Die boete vind ik overigens ook belachelijk hoog. En het geld gaat niet eens naar de terreineigenaar, maar naar de staat. Voor jullie is het geen straf, want nu hebben jullie weer leuke content (en aandacht is wel heel belangrijk)
Dat vroeg ik me nu ook al af. Dat is feitelijk toch raar? Het is particulier terrein, maar het wordt gecontroleerd door een rijksambtenaar en het geld gaat ook naar de staat blijkbaar. Aparte constructie. :~
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

MVMVML schreef: di 25 januari 2022, 17:07 Afbeelding

Afgelopen jaar dus eens naar Den Treek Henschoten geweest om de rode route te rijden. Daar moet je dus een vignet a 5 euro per keer voor hebben (of 25 per jaar) en omdat de blauwe route nogal tegenviel dachten we: eerst maar eens kijken of dat het geld waard is. PATS BOEM en daar is boswachter met zijn dikke boete.... raden hoeveel je dan mag lappen?

https://youtu.be/yjGjBjr8cuc
Toch wel leuk als alles 2x geplaatst word, heb dit al eerder voorbij zien komen in dit topic.( zie BLZ130)
Laatst gewijzigd door Primar op wo 26 januari 2022, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 08:56 Op zich is dat wel een wat nettere optie ja. Afijn, ik ben echt niet te beroerd ergens voor te betalen hoor. Maar ik vind het bij die 2 routes gewoon echt niet in verhouding tot wat je ervoor krijgt. En dat weet ik nu, dus dan kom ik gewoon niet.
Ik had niet genoeg tijd voor beide routes. Door kwartaal optie kan ik nog een keer terug.

Stel ik had alleen de keuze voor dag of jaar dan had ik afgelopen zaterdag denk niet gekozen voor deze route. Nu kan ik de komende weken nog eens terug.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Als je eens zonder vignet wil testen of je voor een jaar betalen wil, dan moet je testrijden op een woensdagochtend en niet in het weekend.
Deze tip krijg je gratis;)


Edit: dat kwartaalvignet, krijg je daar ook zo'n gers stickertje van? Of alleen digitaal?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Prima filmpje en of je het risico wil lopen op een boete moet je zelf weten, je brengt niemand in gevaar en de consequenties zijn alleen voor jezelf en die consequenties worden ook gedragen zo te zien.

Fijn om te weten dat ik daar in ieder geval weg moet blijven i.p.v. teleurgesteld van de route afkomen omdat je er teveel van verwacht had. :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wat ik niet begrijp is dat ze niet gewoon een waarschuwing geven en je ter plekke een vignet laten aanschaffen. Had een gelezen dat ze dat toen bij Amerongen deden. Ik denk ook dat veel niet weten dat het verplicht is. Ik wist het ook niet toen ik begon met mtb'n.
Plaats reactie