Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Maar eerlijk is eerlijk, dat stuk na die klim is heerlijk om volle bak te gaan. Top route is het!
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Sjoerd001 schreef: wo 10 november 2021, 16:20 Maar eerlijk is eerlijk, dat stuk na die klim is heerlijk om volle bak te gaan. Top route is het!
Eens! Ik snap ook niet waarom meer mensen de blauwe rijden, misschien puur locatie? Rood word volgens mij wel wat minder onderhouden en de bordjes zijn soms wat onhandig geplaatst (maar na een een paar rondjes maakt dat niet meer uit).
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Sjoerd001 schreef: wo 10 november 2021, 16:20 Maar eerlijk is eerlijk, dat stuk na die klim is heerlijk om volle bak te gaan. Top route is het!
Yup, helemaal mee eens!. Ben net terug van rondje Austerlitz & Henschoten en beide liggen er prima bij.
Die klim is eigenlijk ook wel lekker en nodigt uit om even flink door te harken; 't is maar een kort stukje...
Strong, light, cheap: pick two.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Ik vind blauw eigenlijk stiekem leuker, vooral t stuk waar je na heinde en ver weer t bos in gaat.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

erikvlugt schreef: wo 10 november 2021, 21:48 Ik vind blauw eigenlijk stiekem leuker, vooral t stuk waar je na heinde en ver weer t bos in gaat.
Oh ja, dat is wel een erg leuk stukje lekker kris kras omhoog en omlaag :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

erikvlugt schreef: wo 10 november 2021, 21:48 Ik vind blauw eigenlijk stiekem leuker, vooral t stuk waar je na heinde en ver weer t bos in gaat.
Bedoel je dat grote stuk heide, bij de parkeerplaats :-?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Heinde & Ver zo heet het restaurant langs de parallelweg. Hij bedoelt dat stuk na het wild rooster.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

bouwpakket schreef: wo 10 november 2021, 12:44
HarrySlingerLove schreef: wo 10 november 2021, 12:12 Saai is een groot woord. Maar rood is inderdaad wel leuker en speelser. Eerder was Zeist plus zuid-deel Austerlitz mijn 'even snel'-rondje, bij weinig tijd. Dat is tegenwoordig Woudenberg (rood dus) plus zuid-deel Austelitz geworden. Infietsen vanaf het pannekoekenhuis. Na de oversteek van het grote kruispunt 15 minuten rammen rammen rammen tot aan aansluiting Austerlitz. Even pauze op het bankje, dan rondje Austerlitz rammen. En als toetje het deel bij de Pyramide met de lekkere afdeling. Heerlijk! :-q
Lekkere afdaling?
Spelfout. Afdaling ja, ipv afdeling. Als je die paar meter een afdeling noemen mag.
Vind er 2 lekkere afdalingen in zitten. Deel net na de pyramide (is wat aangepast, heerlijke flow nu) en natuurlijk laatste snelle deel net voor Pannekoekenhuis.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Kapitein Iglo schreef: wo 10 november 2021, 14:39
Hilco schreef: wo 10 november 2021, 14:07 is inderdaad een heerlijke afdaling nadat je de pyramide hebt gezien ....maandag eindigde die afdaling in een bak mul zand ...was weer ouderwets genieten .

Nadeel is dat je diezelfde afdaling erna als klim voor je kiezen krijgt :-{
Oh, dan hebben we het net over een andere afdaling. Die jij bedoelt eindigt in een haakse bocht naar links en is nu inderdaad een kuil mul zand, met een klein dropje dat denk ik ontstaan is door het vele remmen wat mensen doen daar. Daarna krijg je inderdaad de klim weer terug omhoog, dan wat geslinger door het bos en daarna komt de afdaling waar ik het over had: die richting pannenkoekenhuis. En daar staat dat paalrtje verkeerd, vinden zowel ik als het littekentje op mijn rechter onderarm.
Snap het wel hoor. Echt op het laatst van die afdaling maak je, terwijl je langzaam aan naar links gaat, nog een klein flauw bochtje naar links. Je ziet daar al veel bandensporen gewoon doorgaan naar links, maar dat is niet de officiele track. Heel miniem bochtje, maar met de snelheid wel verraderlijk.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

jmdp schreef: wo 10 november 2021, 17:20
Sjoerd001 schreef: wo 10 november 2021, 16:20 Maar eerlijk is eerlijk, dat stuk na die klim is heerlijk om volle bak te gaan. Top route is het!
Yup, helemaal mee eens!. Ben net terug van rondje Austerlitz & Henschoten en beide liggen er prima bij.
Die klim is eigenlijk ook wel lekker en nodigt uit om even flink door te harken; 't is maar een kort stukje...
Die lange klim (Austerlitz Klimmetje noord-oost zijde dacht ik , stravasegment) probeer ik altijd zo snel mogelijk te doen. Even aanzetten en persoonlijke PRetje neerzetten. Helemaal door bovenaan.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

HarrySlingerLove schreef: vr 12 november 2021, 11:51
jmdp schreef: wo 10 november 2021, 17:20

Yup, helemaal mee eens!. Ben net terug van rondje Austerlitz & Henschoten en beide liggen er prima bij.
Die klim is eigenlijk ook wel lekker en nodigt uit om even flink door te harken; 't is maar een kort stukje...
Die lange klim (Austerlitz Klimmetje noord-oost zijde dacht ik , stravasegment) probeer ik altijd zo snel mogelijk te doen. Even aanzetten en persoonlijke PRetje neerzetten. Helemaal door bovenaan.
Dat doe ik dus ook, maar dan noodgewongen omdat ik maar 1 tempo heb :lol: pompen of verzuipen ....en het is vaak net niet verzuipen hahahaha
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

en diepte punt van de rode route vind ik toch wel het stuk over het fietspad langs het henschotermeer .....zo jammer

ik zie ook heel vaak mountainbikers uit het klaphek komen en dan echt helemaal de weg kwijt zijn :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Hilco schreef: vr 12 november 2021, 13:45 en diepte punt van de rode route vind ik toch wel het stuk over het fietspad langs het henschotermeer .....zo jammer

ik zie ook heel vaak mountainbikers uit het klaphek komen en dan echt helemaal de weg kwijt zijn :-{
Da’s nog niet perse het ergste. Snap dat het lastig is met terreineigenaren etc. Altijd prima stuk om op adem te komen. Wat ik veel erger vind is dat stukje na dat fietspad en net voor het kruispunt. Dat sla ik al-tijd over
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

At1 schreef: vr 12 november 2021, 11:17 Heinde & Ver zo heet het restaurant langs de parallelweg. Hij bedoelt dat stuk na het wild rooster.
precies
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

HarrySlingerLove schreef: vr 12 november 2021, 19:24
Hilco schreef: vr 12 november 2021, 13:45 en diepte punt van de rode route vind ik toch wel het stuk over het fietspad langs het henschotermeer .....zo jammer

ik zie ook heel vaak mountainbikers uit het klaphek komen en dan echt helemaal de weg kwijt zijn :-{
Da’s nog niet perse het ergste. Snap dat het lastig is met terreineigenaren etc. Altijd prima stuk om op adem te komen. Wat ik veel erger vind is dat stukje na dat fietspad en net voor het kruispunt. Dat sla ik al-tijd over
Ik eet altijd een energie reepje op dat fietspad, perfect moment.
En dat stukje wat jij bedoelt is inderdaad wat jammer, je komt ook bijna op dezelfde plek eruit als dat je erin gaat.

Op Strava zie ik nu ook mensen op het stuk nieuwe route aan de noordzijde rijden, ben benieuwd wanneer dat nou officieel open gaat. Iemand hier meer informatie?
Plaats reactie