Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Geen jurist hier, maar wel een -op dit moment iig- blije MTB'er: net rondje rood gedaan en die lag er helemaal top bij. Zonnetje erbij, het bos ruikt nu heerlijk en 't was heerlijk rustig.

Over die 110 Euri: het is wat mij betreft vergelijkbaar met bijvoorbeeld de snelheidslimiet negeren. Je loopt de kans dat je 'gepakt' wordt en als dat het geval is, dan moet je niet zeuren dat het wel veel geld is.
Strong, light, cheap: pick two.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En voor die 110,- had je vier jaar en twee dagen kunnen rijden. Zonder onnodige intervalboatraining.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13
bouwpakket schreef: di 28 september 2021, 10:58
Is een prima constructie. Anders wordt het verbaliseren een inkomstenbron van de terreineigenaar.
Dat zou dan ook toch logisch zijn? Een tereineigenaar stelt een voorwaarde voor betreden. Zie niet in wat de overheid te maken heeft met de handhaving dan wel inning ervan? Sterker nog, dat krijgt vrijwel niemand zo voor elkaar.
Hoewel, lijkt mij ook wel lekker een rijksambtenaar gratis in te kunnen schakelen ter beveiliging van mijn bezittingen.
Nu heeft het vooral effect op alle (indirecte) volgers van MMXVXLMMVL om in het vervolg óf een vignet te kopen óf weg te blijven óf trainen om nog harder weg te fietsen. Die laatste optie vind ik overigens onbeschoft. Je kan beter gewoon een praatje maken.
Jaja het is allemaal weer heul erg verschrikkelijk onbeschoft en heel erg en zo. Dat praatje maken resulteerde trouwens in een exorbitante boete van 110 euro, dus veel succes. Verder was het gewoon een grappig kat en muisspel. Beetje net zoals vroegah toen je met je opgevoerde onverzekerde brommer moest vluchten voor de motorwout. :winkie: Je voelt je gelijk weer half kind.

Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
welke sport kan je nou voor 25 euro per jaar uitvoeren. dus ja wat is duur. en wat is niet leuk. ik vind deze route een leuke afwisseling op zeist en austerlitz. of om een combo te maken. aangezien het de routes zijn die voor mij het meest dichtbij zijn wel 25 euro waard. als je van ver moet komen is het een ander verhaal. maar goed nog steeds goedkoper als geen vignet en een dikke boete.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

race face schreef: di 28 september 2021, 07:44 Ook andere mensen die dit bochtje link vinden?

Plus code: 39W7+XF Leusden
Als je net van de hei afkomt richting startpunt, van de single track naar het pad. Veel begroeiing in de bocht en regelmatig wandelaars die daar vandaan komen, je kan ze met geen mogelijkheid zien aankomen.
Ja klopt, is onoverzichtelijk.
Zelfs 's ochtendsvroeg al een close encounter gehad met een fotografe. Zei hoorde me aankomen en ging alvast in de varens staan.

Ik hou nu de buitenbocht aan (zoveel als mogelijk). Gelukkig zullen de varens spoedig verdwijnen.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13
Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Als je vanuit Sweet Lake City naar Den Trail met de auto rijdt, ben je ook als je carpoolt al meer dan €5 op kwijt. Dus ja de route is je €5 waard.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Willem Altes schreef: wo 29 september 2021, 09:05
MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13
Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Als je vanuit Sweet Lake City naar Den Trail met de auto rijdt, ben je ook als je carpoolt al meer dan €5 op kwijt. Dus ja de route is je €5 waard.
Hoeveel kost het vanuit Den Helder en terug?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bouwpakket schreef: wo 29 september 2021, 09:11
Willem Altes schreef: wo 29 september 2021, 09:05

Als je vanuit Sweet Lake City naar Den Trail met de auto rijdt, ben je ook als je carpoolt al meer dan €5 op kwijt. Dus ja de route is je €5 waard.
Hoeveel kost het vanuit Den Helder en terug?
Ruim 2 jaar den Treek
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Willem Altes schreef: wo 29 september 2021, 09:05
MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13
Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Als je vanuit Sweet Lake City naar Den Trail met de auto rijdt, ben je ook als je carpoolt al meer dan €5 op kwijt. Dus ja de route is je €5 waard.
Lease :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Modderfokker .. ook al gesneuveld, want route.

https://www.pyramideduathlon.nl/
Sinds begin dit jaar ligt er in het gebied rond de Pyramide een nieuwe ATB route, die druk bereden is. De aanleg en het gebruik van deze route heeft ertoe geleid dat het bestuur van het landgoed Den Treek Henschoten geen toestemming geeft de route rond de pyramide voor een dag af te sluiten voor ons evenement en geen toestemming geeft een (deels) alternatieve route te maken buiten de bestaande route. Dit zorgt ervoor dat wij geen Pyramideduathlon en Trail meer kunnen organiseren in het prachtige gebied waar we dat van 2012 t/m 2019 acht edities lang wel, met veel plezier, hebben kunnen doen.

dacht ga eens zoeken wanneer die weer is, jaren lang geen probleem, leuk evenement, Zelfs een keer gewonnen als duo.
maarja merk zelf ook al jaren een tendens dat een wedstrijdje organiseren steeds moeilijker wordt. afgezien nog van randzaken als verdwijnend afzet materieel en mensen die lekker toch wars van alles je evenement proberen te verzieken.
De reden waarom den treek opeens geen toestemming meer geeft is mij iig onduidelijk.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Wel oud nieuws dit. Volgens mij is het al uitvoerig besproken hier in dit topic. Ben wel benieuwd hoe het met kozakkenputtocht zit. Geloof dat de 2020 editie is afgelast geweest, maar kan niks vinden over een 2021 editie. Ook wel een klassieker, hoewel de rijders daar wel echt een argument zijn om hem niet te rijden. Er zitten meer eikels op de fiets dan dat er ooit daar aan de bomen hangt op het landgoed.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Horsthil schreef: vr 1 oktober 2021, 16:42 Wel oud nieuws dit. Volgens mij is het al uitvoerig besproken hier in dit topic. Ben wel benieuwd hoe het met kozakkenputtocht zit. Geloof dat de 2020 editie is afgelast geweest, maar kan niks vinden over een 2021 editie. Ook wel een klassieker, hoewel de rijders daar wel echt een argument zijn om hem niet te rijden. Er zitten meer eikels op de fiets dan dat er ooit daar aan de bomen hangt op het landgoed.
Idd ik heb hem 1 x met mijn broer gefietst. Wat een eikels deden er daar mee.Mijn broer werd gewoon van de fiets afgeduwt. Is gelijk de laatste keer geweest dat we zoiets gedaan hebben.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Zat toevallig van de week ook te zoeken, maar denk niet dat die dit jaar gereden wordt.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Wel handig dat je voor 5 euro kunt uitproberen of je de route een vignet van 25 euro waard vind :-q

En als je zonder vignet de route toch wilt rijden heb ik daar geen enkele boodschap aan dat is je eigen zaak .

Daar zijn handhavers voor .

Ik woon redelijk in de buurt en heb het geld er wel voor over :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: vr 1 oktober 2021, 16:42 Wel oud nieuws dit. Volgens mij is het al uitvoerig besproken hier in dit topic. Ben wel benieuwd hoe het met kozakkenputtocht zit. Geloof dat de 2020 editie is afgelast geweest, maar kan niks vinden over een 2021 editie. Ook wel een klassieker, hoewel de rijders daar wel echt een argument zijn om hem niet te rijden. Er zitten meer eikels op de fiets dan dat er ooit daar aan de bomen hangt op het landgoed.
kozakkerput tocht, nog veel ouder nieuws daar is al meer dan 2 jaar van bekend dat die niet meer mag.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: za 2 oktober 2021, 16:11
Horsthil schreef: vr 1 oktober 2021, 16:42 Wel oud nieuws dit. Volgens mij is het al uitvoerig besproken hier in dit topic. Ben wel benieuwd hoe het met kozakkenputtocht zit. Geloof dat de 2020 editie is afgelast geweest, maar kan niks vinden over een 2021 editie. Ook wel een klassieker, hoewel de rijders daar wel echt een argument zijn om hem niet te rijden. Er zitten meer eikels op de fiets dan dat er ooit daar aan de bomen hangt op het landgoed.
kozakkerput tocht, nog veel ouder nieuws daar is al meer dan 2 jaar van bekend dat die niet meer mag.
Kijk, dat is alles wat ik wilde horen. Heb toevallig twee jaar geleden al eens signalen gehoord, maar die waren niet officieel toen
Plaats reactie