Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Je kan het vignet geld wel verhogen, maar je moet het geld wel kunnen besteden aan de doelen die de stichting heeft omschreven. Die mag immers geen winst maken. Dus ik zie het eerder gebeuren dat het bedrag omlaag gaat of dat er betaalde "vrijwilligers" komen, als er geen niewe routes meer worden aangelegd.

Bij de familie Beaufort heb ik echter sterk het vermoeden dat ze een nieuw verdienmodel hebben ontdekt. Volgens mij is het henschotermeer ook vd familie.. en de situatie daar doet het ergste vrezen. Aangezien ze daar een gezellig hek omheen hebben gezet en ze een flinke entree geld gaan vragen.

Bij Austerlitz ging ik vaak trainen en liggen mooie trails. Zit eigenlijk niet te wachten op een route met de bekende massatoerisme in het weekend daar,. Verborgen pareltjes moeten er toch zijn en blijven!. Ben idd wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.. en ik stel mij beschikbaar als expert 😀 dan wordt het wel iets lastiger dan wat er nu ligt beloof ik vast
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rutger S schreef: ma 14 januari 2019, 13:38 en ik stel mij beschikbaar als expert 😀 dan wordt het wel iets lastiger dan wat er nu ligt beloof ik vast

Ik zeg doen..
Moet ik ergens tekenen zodat dit gaat gebeuren :D :-q
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Noin schreef: do 10 januari 2019, 19:04 Ik kan nu niet zeggen dat ik erg blij ben met die ontwikkelingen; straks kun je in de omgeving nergens meer gewoon vrij trainen.
Wellicht kan iemand me corrigeren (want ik ben in dit gebied al 8 jaar niet geweest) maar is dit landgoed sowieso niet verboden toegang voor bikers, zonder een de facto gedoogbeleid? Ik kan me vaag herinneren dat er eind 2016 ophef was over het beginnen met controleren, omdat je er "eigenlijk" toch al niet mocht fietsen. Dus een route zou juist aanwinst zijn.

Dan toch nog even de knuppel in het hoenderhok: dit is dus wat je krijgt als er geen geld (meer) is voor publieke ruimte. Dan gaat de gebruiker betalen in de vorm van afsluitingen en vignetten.
Stamppot with weaksauce!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij klopt wat je zegt. Iedereen zet dit af tegen de huidige situatie waarbij er blijkbaar gedoogd wordt. Maar het is natuurlijk gewoon verboden daar op de wandelpaden te fietsen. Natuurlijk gaat dit onder druk komen te staan. Kun je in de huidige maatschappij op wachten.

Maar eigenlijk moeten we hier niet zitten speculeren, maar gewoon informeren bij Den Treek. Iemand dat al gedaan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rutger S schreef: ma 14 januari 2019, 13:38.... aan de doelen die de stichting heeft omschreven. Die mag immers geen winst maken.....
Landgoed Den Treek-Henschoten N.V., is een naamloze vennootschap met inschrijvingsnummer 31000896 bij de KvK. Ze mogen zoveel geld verdienen als ze kunnen en investeringen doen met hetzelfde doel. Dat is hun bestaansrecht.
(Had ik al voldoende duidelijk uitgelegd dat wij van WC Eend hier los van staan?)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

bert l. schreef: ma 14 januari 2019, 14:57
Rutger S schreef: ma 14 januari 2019, 13:38.... aan de doelen die de stichting heeft omschreven. Die mag immers geen winst maken.....
Landgoed Den Treek-Henschoten N.V., is een naamloze vennootschap met inschrijvingsnummer 31000896 bij de KvK. Ze mogen zoveel geld verdienen als ze kunnen en investeringen doen met hetzelfde doel. Dat is hun bestaansrecht.
(Had ik al voldoende duidelijk uitgelegd dat wij van WC Eend hier los van staan?)
Ja en toch blijf je het roepen, wat misschien bij mij de indruk wekt, dat je maar al te graag je kennis met ze wilt delen maar alleen als ze het je vragen.
Prima werk wat er gedaan is op de UHR, daar verdien je samen met alle vrijwilligers alle lof voor, maar je opmerkingen hier dat stichting UHR erbuiten staat is mij wel duidelijk.

Ik ben wel nieuwsgierig naar een route in Den Treek, hoop alleen niet dat het vignet teveel geld gaat kosten.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Als het vignet voor den treek te veel geld kost, dan koopt niemand er 1, en de vraag is dan waar het geld van de boetes heen gaat. Ik hoorde Bert al eens over dat bepaalde groepen wel de bekeuringen zelf mogen houden. Zou den treek daar bij horen?
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bert l. schreef: ma 14 januari 2019, 14:57
Rutger S schreef: ma 14 januari 2019, 13:38.... aan de doelen die de stichting heeft omschreven. Die mag immers geen winst maken.....
Landgoed Den Treek-Henschoten N.V., is een naamloze vennootschap met inschrijvingsnummer 31000896 bij de KvK. Ze mogen zoveel geld verdienen als ze kunnen en investeringen doen met hetzelfde doel. Dat is hun bestaansrecht.
(Had ik al voldoende duidelijk uitgelegd dat wij van WC Eend hier los van staan?)
ja dat weet ik dat was ook mn punt, met het geld wel kunnen uitgeven doelde ik op de UHR stichting. Als er geen kosten meer gemaakt worden voor het aanleggen van nieuwe routes, blijft er een hoop geld over neem ik aan .
Henschoten kan er gewoon een verdien model van maken , gezien de ontwikkelingen met het henschotermeer denk ik dat hun insteek is.. 1x geld in een route stoppen en dan zonder veel onderhoud en dan jarenlang geld vangen, dat ook nog eens hoger is dan die 7.50 vd UHR.
laat ze trouwens gewoon maar beginnen met de doorsteek vanaf de a28/doorestein naar austerlitz.. die rijdt iedereen toch al en hoef je niet veel aan te doen..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

In een bericht van Velozine wordt gesproken over een mogelijk mtb netwerk van 80km lengte.

Daar wil ik best een vergunning voor kopen als deze routes ook nog te combineren zijn met die van de UHR.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Maar natuurlijk nooit meer dan €7,50 waar meneer de landeigenaar duidelijk op uit is. Hij maakte de vergelijking al met een tientje per dag voor ruiters. Hij kan eenvoudigweg niet meer vragen dan een UHR-vignet. Ja, kan wel maar dan gaat ie er niet veel verkopen. Hij zal zich toch wel laten adviseren door derden die er wél kijk op hebben?
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

eRicW schreef: ma 14 januari 2019, 14:24
Noin schreef: do 10 januari 2019, 19:04 Ik kan nu niet zeggen dat ik erg blij ben met die ontwikkelingen; straks kun je in de omgeving nergens meer gewoon vrij trainen.
Wellicht kan iemand me corrigeren (want ik ben in dit gebied al 8 jaar niet geweest) maar is dit landgoed sowieso niet verboden toegang voor bikers, zonder een de facto gedoogbeleid? Ik kan me vaag herinneren dat er eind 2016 ophef was over het beginnen met controleren, omdat je er "eigenlijk" toch al niet mocht fietsen. Dus een route zou juist aanwinst zijn.
Correct, maar vanwege het gedoogbeleid kun je er nu dus effectief vrij trainen.
Dan toch nog even de knuppel in het hoenderhok: dit is dus wat je krijgt als er geen geld (meer) is voor publieke ruimte. Dan gaat de gebruiker betalen in de vorm van afsluitingen en vignetten.
Ik heb helemaal geen moeite het concept dat gebruiker betaald/dat je een vignet nodig hebt om in het gebied te mogen rijden. Ik ben ook niet per definitie tegen een route(netwerk)/aangelegde trails. Zolang die maar voor iedereen genoeg mogelijkheden bieden. Met de huidige routes (inclusief de nieuwe routes die worden aangelegd) is dat mijns inziens niet het geval.

Ik vraag me overigens af of het daadwerkelijk afsluiten/verboden maken van gebieden buiten routes nu ook echt nodig is. Als 90% v/d mensen op de route blijft (omdat ze geen local zijn of de paadjes leuk genoeg vinden) dan heb je de overlast (voor zover die er uberhaupt is/was) al significant gereduceerd lijkt me. Daarnaast is de overige 10% ook blij want die kan ook lekker hun gang gaan.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een tientje is nog wel te doen, afhankelijk van de routes, maar meer ook niet.

Als ik zo op de hoogtekaart kijk ligt er best nog wat hoogte in de driehoek Austerlitz, Maarn en den Treek. (Langs de N227 dus)
Zou leuk zijn als dat gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Rayb81 schreef: ma 14 januari 2019, 20:49 Als ik zo op de hoogtekaart kijk ligt er best nog wat hoogte in de driehoek Austerlitz, Maarn en den Treek. (Langs de N227 dus)
Zou leuk zijn als dat gebruikt kan worden.
Aan de westkant van de N227 is het voor een heel groot deel schietterein van Defensie dus reken daar maar niet teveel op. Dat gezegd hebbende er ligt nog wel het stuk bij de pyramide dat wel toegankelijk is.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Factcheck 1: We weten nog niets over de prijs van het vignet daar.

Factcheck 2: De prijs die voor een paard betaald wordt is meestal veel hoger dan die een fietser betaald.

Factcheck 3: We weten niets over de manier waarop de beheerder de kosten doorrekent. Alleen dat hij quitte wil draaien
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Lijkt me logisch dat ze de kosten van aanleg en onderhoud eruit willen halen. En wanneer je geen vrijwilligers hebt, dan kost het best wat geld.
Het zeer irritante beleid bij het Henschotermeer is niet een op een aan de eigenaar toe te schrijven maar eerder aan de pachter in de vorm van de naastgelegen camping.
Verder vind ik dat er meer dan genoeg routes zijn. Moet helaas constateren dat mn achtertuin een irritante aanzuigende werking heeft op veel te veel mensen.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie