Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

vwleusden schreef: vr 3 september 2021, 22:36 De heide is nu zeker mooi.

Zandbak is goed voor de techniek :D
Er is ook een nieuwe jump gemaakt van leem houdend zand, verwacht alleen dat ie tijdelijk is :bier:

Helaas net niet binnen het uur gereden, moet nog ergens 120 seconden verbetering vinden.
Dat kan op t stuk tussen bos uit langs heinde en ver en dan weer bos in. Als je daar x3 rijdt dan verbeter je de gemiddelde tijd heel erg. Maar goed, volgens mij is het ook genieten buiten dat stuk en komt tijd op de 2de plaats ;)
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Net blauw en rood gereden: na de splitsing van beide routes ten noorden van het Henschotermeer heeft blauw wat uitdagende mulle stukjes... Momentum houden ('gang is alles') was tricky en bij sommige mulle klimmetjes was het flink werken om fietsend boven te komen.
Heerlijk gefietst en goed om te zien dat er weer onderhoud wordt uitgevoerd!
Strong, light, cheap: pick two.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Deze route gisteren ook gereden de combi Blauw en Rood. Begonnen met Blauw en daar kom je al vrij snel in een lekkere flow, wat een heerlijke achtbaan. De route begint inderdaad wat droger te worden maar nog prima te doen. Daarna door op Rood en deze heeft eigenlijk een heel andere beleving maar is ook erg leuk. Het was de 5 euro in ieder geval waard ;-) :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Gave routes hebben ze daar op Den Treek-Henschoten aangelegd! Volledig tandemgeschikt - nou ja, een paar mulle zandhellinkjes lukten niet maar daarin waren we niet de enigen! Ze waren gewoon niet bestand tegen onze enorme krachten :lol:
Onderweg koffie uit de bakfiets van De Mof - mogen ze op de UHR ook wel invoeren 😁
Gestart bij het Treeker Punt en - zoals hier aanbevolen - onderweg en na afloop nog bij Pannenkoekenrestaurant Bergzicht gezeten - life is good 👍☀️

Afbeelding
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

dubbelop schreef: zo 5 september 2021, 20:44 Gave routes hebben ze daar op Den Treek-Henschoten aangelegd! Volledig tandemgeschikt
:-q

Effe nieuwsgierig of jullie de eerder genoemde kuil ook goed zijn doorgekomen?
Strong, light, cheap: pick two.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

jmdp schreef: zo 5 september 2021, 21:11
dubbelop schreef: zo 5 september 2021, 20:44 Gave routes hebben ze daar op Den Treek-Henschoten aangelegd! Volledig tandemgeschikt
:-q

Effe nieuwsgierig of jullie de eerder genoemde kuil ook goed zijn doorgekomen?
Kennelijk wel 😀 want we zijn (afgezien van die zandhellinkjes) overal door- en overheen gereden. Er is ons geen bijzonder lastige kuil opgevallen en we hebben de route volledig gevolgd.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik vind het toch wel een mooie prestatie. Zeker op het stuk richting henschotermeer, want daar heb je hier en daar wat krappere bochtjes.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Vandaag weer heerlijk rood en blauw gereden.
Beide goed op snelheid te rijden.
Op beide routes soms een klein mul stukje zand, maar nog doorheen te komen. Stukje op de heide is langste en gaat nog net.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

ReinierT schreef: vr 17 september 2021, 19:33 Vandaag weer heerlijk rood en blauw gereden.
Beide goed op snelheid te rijden.
Op beide routes soms een klein mul stukje zand, maar nog doorheen te komen. Stukje op de heide is langste en gaat nog net.
van de week maar weer is proberen :)
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Ook andere mensen die dit bochtje link vinden?

Plus code: 39W7+XF Leusden
Als je net van de hei afkomt richting startpunt, van de single track naar het pad. Veel begroeiing in de bocht en regelmatig wandelaars die daar vandaan komen, je kan ze met geen mogelijkheid zien aankomen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, die ervaar ik niet als "link". Gewoon wat rustiger rijden, pad zelf is breed zat. Dan kun je ver voor je uit kijken en kun je weer als een malle door.

Wat is die Plus code trouwens?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Kapitein Iglo schreef: di 28 september 2021, 08:42 Nee, die ervaar ik niet als "link". Gewoon wat rustiger rijden, pad zelf is breed zat. Dan kun je ver voor je uit kijken en kun je weer als een malle door.

Wat is die Plus code trouwens?
Plus code is een hash van lat/lng, dus te gebruiken als coördinaten in Google Maps etc.

Ja rustiger rijden lost het op, al denk ik niet dat iedereen dit ook doet..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

race face schreef: di 28 september 2021, 07:44 Ook andere mensen die dit bochtje link vinden?

Plus code: 39W7+XF Leusden
Als je net van de hei afkomt richting startpunt, van de single track naar het pad. Veel begroeiing in de bocht en regelmatig wandelaars die daar vandaan komen, je kan ze met geen mogelijkheid zien aankomen.
Ik heb echt niets null nakko nada links gezien op de routes aldaar.
Plaats reactie