Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik reed gisteren door Den Treek (je weet wel, zoals de afgelopen 35 jaar gewoon beetje vrij rijden 8) ) en het was opvallend druk op de route. Als het zo druk blijft komen er botsingen van met mensen die met de klok mee rijden. De route is overduidelijk gemaakt om tégen de klok in de rijden. En er mag nog niet op gereden worden communiceerde Den Treek al wel. Kon mij niet aan de indruk onttrekken dat de route een bijkans magische aantrekkingskracht heeft. Ik zag in 5 minuten rond het Henschotermeer een stuk meer MTB'ers dan normaliter in een maand. Hopelijk zijn het dezelfde rijders die nu de routes op duiken en niet volksstammen import. Want een doel van Den Treek is naar ik begrijp ook om de rust in het bos terug te krijgen. Nou, dat argument kan dan het raam uit.
De route zelf vind ik er zeer veelbelovend uitzien. Prima flow, mooie klimmetjes waar je toch even je best moet doen, mooie afdalingen waar je toch even op moet letten etc. Vooralsnog een prima aanwinst ondanks alle klachten die ik ook wel heb (over niet aansluiten bij UHR, eigen vignet, blabla)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

theritz schreef: ma 13 januari 2020, 12:22 ...Als het zo druk blijft komen er botsingen van met mensen die met de klok mee rijden. De route is overduidelijk gemaakt om tégen de klok in de rijden...
Halve waarheden helpen niet :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als je rust in het bos wil en er vroegah veel minder MTBers in het bos waren, zonder vaste route, dan is het te betwijfelen hoe slim het is om een vaste route aan te leggen. Je weet dat er dan meer mensen zullen komen, omdat niet iedereen de capaciteiten heeft om zelf een route te kunnen plannen. Als je recreantengroepen wil scheiden is een vaste route wel een goed idee, en ook het idee van Den Treek.

Feit is wel, dat de route tegen de klok in gaat zijn
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Horsthil schreef: ma 13 januari 2020, 12:36
Feit is wel, dat de route tegen de klok in gaat zijn
Een deel wel, een deel niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: ma 13 januari 2020, 12:36 Als je rust in het bos wil en er vroegah veel minder MTBers in het bos waren, zonder vaste route, dan is het te betwijfelen hoe slim het is om een vaste route aan te leggen. Je weet dat er dan meer mensen zullen komen, omdat niet iedereen de capaciteiten heeft om zelf een route te kunnen plannen. Als je recreantengroepen wil scheiden is een vaste route wel een goed idee, en ook het idee van Den Treek.

Feit is wel, dat de route tegen de klok in gaat zijn
Inderdaad. Het deel wat er nu ligt is tegen de klok in. De andere lus met de klok mee.

Maar bijzonder inderdaad mensen die we uit moesten leggen dat de route toch echt andersom loopt. Zij begonnen hun bochten met een kuip en het eind plat, wij andersom :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De nieuwe track trekt aan, maar ook weer niet. Veel fietsers vinden het helemaal niet fijn om over bonkige, zware en soms zachte tracks te rijden. De track is nog lang niet ingereden. Dat zie je ook in de Stravagegevens terug. Het stuk waar het graven destijds begon heeft ergens rond de 150 verschillende rijders gezien gedurende de afgelopen drie maanden. Op een zondagochtend komen er op Zeist in een uur soms al meer langs. Het is natuurlijk wel zo dat een deel van de rijders er in de loop van de maanden meerdere keren heeft gereden.
Laatst gewijzigd door pietervl op di 14 januari 2020, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

bouwpakket schreef: ma 13 januari 2020, 12:55
Horsthil schreef: ma 13 januari 2020, 12:36.

Feit is wel, dat de route tegen de klok in gaat zijn
Inderdaad. Het deel wat er nu ligt is tegen de klok in. De andere lus met de klok mee.

Maar bijzonder inderdaad mensen die we uit moesten leggen dat de route toch echt andersom loopt. Zij begonnen hun bochten met een kuip en het eind plat, wij andersom :lol:
Je ' mag' m nu nog tegen de route in fietsen. Straks als ie officieel open is kan dat niet meer . Daar geniet ik nog wel ff van:)
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

markindealpen schreef: ma 13 januari 2020, 14:56
bouwpakket schreef: ma 13 januari 2020, 12:55
Inderdaad. Het deel wat er nu ligt is tegen de klok in. De andere lus met de klok mee.

Maar bijzonder inderdaad mensen die we uit moesten leggen dat de route toch echt andersom loopt. Zij begonnen hun bochten met een kuip en het eind plat, wij andersom :lol:
Je ' mag' m nu nog tegen de route in fietsen. Straks als ie officieel open is kan dat niet meer . Daar geniet ik nog wel ff van:)
Wat een domme opmerking. Tenzij deze is om te stoken, dan is ie weer ontzettend grappig....

Doe dat gewoon niet, want je loopt (want ook jij moet af en toe lopen) de afdalingen gewoon stuk. Of met rust laten of in de juiste richting rijden. Scheelt degene die af mogen werken een hoop werk
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ben dan wel benieuwd op welke bron je die aanname baseert?

Ah - bouwpakket was me voor.
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op ma 13 januari 2020, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Haha het is zo makkelijk, niet zo happen:).
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

markindealpen schreef: ma 13 januari 2020, 15:03 Haha het is zo makkelijk, niet zo happen:).
:lol: :kiss:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

markindealpen schreef: ma 13 januari 2020, 15:03 Haha het is zo makkelijk, niet zo happen:).
Bouwpakket heeft thuis denk ik 5 schermen staan om alle berichten over de UHR (en aanliggende routes) te kunnen volgen. Ik denk dat de AIVD jaloers op je is 😘
Have fun!
Rinse.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

pietervl schreef: ma 13 januari 2020, 13:49 De nieuwe track aan, maar ook weer niet. Veel fietsers vinden het helemaal niet fijn om over bonkige, zware en soms zachte tracks te rijden. De track is nog lang niet ingereden. Dat zie je ook in de Stravagegevens terug. Het stuk waar het graven destijds begon heeft ergens rond de 150 verschillende rijders gezien gedurende de afgelopen drie maanden. Op een zondagochtend komen er op Zeist in een uur soms al meer langs. Het is natuurlijk wel zo dat een deel van de rijders er in de loop van de maanden meerdere keren heeft gereden.
Ik zal maar even gaan meten :D
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: ma 13 januari 2020, 21:13
markindealpen schreef: ma 13 januari 2020, 15:03 Haha het is zo makkelijk, niet zo happen:).
Bouwpakket heeft thuis denk ik 5 schermen staan om alle berichten over de UHR (en aanliggende routes) te kunnen volgen. Ik denk dat de AIVD jaloers op je is 😘
Ik kreeg gisteren weer een aanpassing van de route door. Is alweer verwerkt in het systeem :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie