Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Nou ik heb nog steeds geen spijt van mijn jaarkaart ....alleen voor de rode route zou ik het al over hebben... samen met vignet voor Zeist en Austerlitz een fraaie speeltuin zo :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Hilco schreef: wo 10 november 2021, 09:38 Nou ik heb nog steeds geen spijt van mijn jaarkaart ....alleen voor de rode route zou ik het al over hebben... samen met vignet voor Zeist en Austerlitz een fraaie speeltuin zo :-q
Rood is wel een stuk leuker als blauw ja. Blauw vond ik echt saai.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

MVMVML schreef: wo 10 november 2021, 11:29
Hilco schreef: wo 10 november 2021, 09:38 Nou ik heb nog steeds geen spijt van mijn jaarkaart ....alleen voor de rode route zou ik het al over hebben... samen met vignet voor Zeist en Austerlitz een fraaie speeltuin zo :-q
Rood is wel een stuk leuker als blauw ja. Blauw vond ik echt saai.
Saai is een groot woord. Maar rood is inderdaad wel leuker en speelser. Eerder was Zeist plus zuid-deel Austerlitz mijn 'even snel'-rondje, bij weinig tijd. Dat is tegenwoordig Woudenberg (rood dus) plus zuid-deel Austelitz geworden. Infietsen vanaf het pannekoekenhuis. Na de oversteek van het grote kruispunt 15 minuten rammen rammen rammen tot aan aansluiting Austerlitz. Even pauze op het bankje, dan rondje Austerlitz rammen. En als toetje het deel bij de Pyramide met de lekkere afdeling. Heerlijk! :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

HarrySlingerLove schreef: wo 10 november 2021, 12:12 Saai is een groot woord. Maar rood is inderdaad wel leuker en speelser. Eerder was Zeist plus zuid-deel Austerlitz mijn 'even snel'-rondje, bij weinig tijd. Dat is tegenwoordig Woudenberg (rood dus) plus zuid-deel Austelitz geworden. Infietsen vanaf het pannekoekenhuis. Na de oversteek van het grote kruispunt 15 minuten rammen rammen rammen tot aan aansluiting Austerlitz. Even pauze op het bankje, dan rondje Austerlitz rammen. En als toetje het deel bij de Pyramide met de lekkere afdeling. Heerlijk! :-q
Lekkere afdaling?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Da's ook een van mijn favorieten! Vanaf huis (Maarn) eerst via 't Hoogt een stukje van rood, dan zuidelijk rondje Austerlitz, Woudenbergseweg oversteken en rood weer oppakken richting Piramide en verder rood volgen.
En als het lekker gaat, plak ik daar soms de blauwe route aan vast: bij de splitsing van rood/blauw rechtdoor in plaats van rechtsaf rood volgen. En inderdaad is blauw wat saaier, maar ook in die route zitten toch wel, wat mij betreft, hele fijne singletracks.
Strong, light, cheap: pick two.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja ik reed het van de zomer voor het eerst met een dagkaart en vond het een leuke route.

En zoals wel vaker bij het onbekende - en dit geval ook door de warmte en de mulheid - zijn er dan situaties die je ff niet ziet aankomen, waardoor ik in een niet eens zo steil stukje afdaling even een boomstronkje wilde ontwijken en dankzij de mulheid ter plaatse daardoor toch even een OTB momentje had. :oops: :D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef: wo 10 november 2021, 12:44
HarrySlingerLove schreef: wo 10 november 2021, 12:12 Saai is een groot woord. Maar rood is inderdaad wel leuker en speelser. Eerder was Zeist plus zuid-deel Austerlitz mijn 'even snel'-rondje, bij weinig tijd. Dat is tegenwoordig Woudenberg (rood dus) plus zuid-deel Austelitz geworden. Infietsen vanaf het pannekoekenhuis. Na de oversteek van het grote kruispunt 15 minuten rammen rammen rammen tot aan aansluiting Austerlitz. Even pauze op het bankje, dan rondje Austerlitz rammen. En als toetje het deel bij de Pyramide met de lekkere afdeling. Heerlijk! :-q
Lekkere afdaling?
Ja die waar dat paaltje verkeerd staat :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Maar Harry heeft het over een lekkere afdeling.. niet afdaling.
Dus de afdeling van het verkeerde paaltje is lekker..

:bier: :~ :bier: :kiss: :-q :tong
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

is inderdaad een heerlijke afdaling nadat je de pyramide hebt gezien ....maandag eindigde die afdaling in een bak mul zand ...was weer ouderwets genieten .

Nadeel is dat je diezelfde afdaling erna als klim voor je kiezen krijgt :-{

Edit: blauw heb ik van de zomer expres alleen stukje gedaan over de hei ....die stond toen vol in bloei :kiss:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hilco schreef: wo 10 november 2021, 14:07 is inderdaad een heerlijke afdaling nadat je de pyramide hebt gezien ....maandag eindigde die afdaling in een bak mul zand ...was weer ouderwets genieten .

Nadeel is dat je diezelfde afdaling erna als klim voor je kiezen krijgt :-{
Oh, dan hebben we het net over een andere afdaling. Die jij bedoelt eindigt in een haakse bocht naar links en is nu inderdaad een kuil mul zand, met een klein dropje dat denk ik ontstaan is door het vele remmen wat mensen doen daar. Daarna krijg je inderdaad de klim weer terug omhoog, dan wat geslinger door het bos en daarna komt de afdaling waar ik het over had: die richting pannenkoekenhuis. En daar staat dat paalrtje verkeerd, vinden zowel ik als het littekentje op mijn rechter onderarm.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Oh dan ben jij er minder goed vanaf gekomen met littekens.... ik had na de val die ik hierboven beschreef slechts een schrammetje op mijn neus wat inmiddels niet meer zichtbaar is.

Maar de bottom line: het blijft een verraderlijke route dit! :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Viel wel mee hoor, maar ik vond het nodig om met Mach 5 langs dat paaltje te sjezen tot ik opeens een ferme tik tegen m'n onderarm voelde. Bleek ik dat paaltje aangetikt te hebben. Die staat in de binnenbocht daar, niet ideaal. Verder niet bij stilgestaan, maar onderweg kwam er een flink paars ei op m'n arm, en uiteindelijk ook een littekentje van de schram. Stoer he.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef: wo 10 november 2021, 15:01 Viel wel mee hoor, maar ik vond het nodig om met Mach 5 langs dat paaltje te sjezen tot ik opeens een ferme tik tegen m'n onderarm voelde. Bleek ik dat paaltje aangetikt te hebben. Die staat in de binnenbocht daar, niet ideaal. Verder niet bij stilgestaan, maar onderweg kwam er een flink paars ei op m'n arm, en uiteindelijk ook een littekentje van de schram. Stoer he.
Mach 5 :lol: ...de mesjes van Gilette zijn er niks bij, zo scherp stuurde jij daar dus aan. :D

Nou ja gelukkig dat het meeviel dan... en je hebt er een litteken bij, toch een mooie herinnering aan die route. ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef: wo 10 november 2021, 15:21
Kapitein Iglo schreef: wo 10 november 2021, 15:01 Viel wel mee hoor, maar ik vond het nodig om met Mach 5 langs dat paaltje te sjezen tot ik opeens een ferme tik tegen m'n onderarm voelde. Bleek ik dat paaltje aangetikt te hebben. Die staat in de binnenbocht daar, niet ideaal. Verder niet bij stilgestaan, maar onderweg kwam er een flink paars ei op m'n arm, en uiteindelijk ook een littekentje van de schram. Stoer he.
Mach 5 :lol: ...de mesjes van Gilette zijn er niks bij, zo scherp stuurde jij daar dus aan. :D

Nou ja gelukkig dat het meeviel dan... en je hebt er een litteken bij, toch een mooie herinnering aan die route. ;)
Nog niet half zo scherp als jouw reacties :wm :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef: wo 10 november 2021, 15:32
Wiel-Maat schreef: wo 10 november 2021, 15:21

Mach 5 :lol: ...de mesjes van Gilette zijn er niks bij, zo scherp stuurde jij daar dus aan. :D

Nou ja gelukkig dat het meeviel dan... en je hebt er een litteken bij, toch een mooie herinnering aan die route. ;)
Nog niet half zo scherp als jouw reacties :wm :tong
Haha nou dat kan ik dan als een compliment opvatten! :bier:
Plaats reactie