Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

IK vind het een beetje lastig inschatten met de hoeveelheid regen van de afgelopen week die plaatselijk nogal verschilde. Zo waren Hoge en Lage Vuursche gisteren droog en pr waardig. Liggen Den Treek en Woudenberg er nu ook zo prettig bij?
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Giant-E schreef: ma 19 juli 2021, 08:25
erikvlugt schreef: zo 18 juli 2021, 22:38 heej die kinderroute had ik nog nooit gezien, waar is die alwinator/kinderroute? of is dat die van austerlitz?
Hoort bij Austerlitz, maar grenst direct aan Den Treek Zuid. De Alwinator is een favoriet segment, en de kinderroute nu afgevinkt. Vandaar als extraatje gisteren.

@ _Chris: Thanks. :-q
Ah haha, dacht even dat er daar nog een kidsroute was haha.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

erikvlugt schreef: ma 19 juli 2021, 15:26
Giant-E schreef: ma 19 juli 2021, 08:25

Hoort bij Austerlitz, maar grenst direct aan Den Treek Zuid. De Alwinator is een favoriet segment, en de kinderroute nu afgevinkt. Vandaar als extraatje gisteren.

@ _Chris: Thanks. :-q
Ah haha, dacht even dat er daar nog een kidsroute was haha.
Ja er is een kinderroute, deze loop voor de helft over de bestaande Austerlitz route, en is voor de helft nieuw, loop om het recreatie terrein (dagcamping) heen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Weet iemand wanneer dat nieuw stukkie bij de paradijsweg open gaat
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Primar schreef: wo 21 juli 2021, 10:14 Weet iemand wanneer dat nieuw stukkie bij de paradijsweg open gaat
nee
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

vibemaker schreef: ma 19 juli 2021, 10:25 IK vind het een beetje lastig inschatten met de hoeveelheid regen van de afgelopen week die plaatselijk nogal verschilde. Zo waren Hoge en Lage Vuursche gisteren droog en pr waardig. Liggen Den Treek en Woudenberg er nu ook zo prettig bij?
Ligt aan waarneer je je huidige pr hebt gereden :roll: Maar lag er zaterdag prima bij met hier en daar een dikke plas. En veel zwakke, zanderige plekken hebben een leemlaag gekregen wat je gemiddelde wel omhoog krikt.
Malc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 00:02

Vandaag voor het eerst de blauwe route gereden. Veel klimmetjes en afdalingen die mooi in elkaar overlopen, fijne flow. Technisch weinig uitdagend, maar desondanks wel fijne route om te doen. Heb nog niet op volle snelheid geprobeerd, denk dat ie dan nog leuker wordt. Enige wat me negatief opviel is dat de track voor groot deel droog is, maar in aantal afdalingen erg nat onderaan. Volgens mij weinig diepe plassen, maar bij sommige afdalingen toch wel beetje ingehouden.

En vroeg me ook af hoeveel hoogtemeters de blauwe route heeft? Ik had zelf 50 HM en een vriend 100 HM op garmin horloge. Op mtbroutes staat 197, maar dat laatste klinkt wel heel optimistisch.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Malc schreef: zo 8 augustus 2021, 16:47

En vroeg me ook af hoeveel hoogtemeters de blauwe route heeft? Ik had zelf 50 HM en een vriend 100 HM op garmin horloge. Op mtbroutes staat 197, maar dat laatste klinkt wel heel optimistisch.
Je hebt hoogtemeters in verschillende soorten. Je kan de hoogteverschillen van elke remkuil of kombocht optellen bij de meetonnauwkeurigheid van je GPS en het lijkt of je heel veel klimt. Als je echt alleen de wat grotere hoogteverschillen wil hebben zonder pumptracks of springheuveltjes, dan kan je het makkelijkst je eigen GPX file filteren. Met minder punten, kijkt deze alleen naar hoogteverschillen op een afstandje die je alleen echt een klim kan noemen.
De hoogteverschil kaart op MTB routes is niet zo gemaakt.
Hierbij is het goed meten van hoogtemeters (weinig punten) dus precies andersom als met afstandsmeters (zo veel mogelijk punten).
Volgens mij zijn de twee Den Treek routes samen zo een 200 meter. De blauwe zal er minder hebben dan de rode (pyramide).
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Beetje nat vond ik het gisteren. Vooral het noordelijke gedeelte van de blauwe route.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kan ik beamen. Ook van dat lekkere natte leemzand, echt fijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Noorddeel is het snelste erg nat én het snelste mul.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ben eigenlijk wel eens benieuwd wanneer de nieuwe singletrack in de hoek bij parkeerplaats Nimmerdor (paradijsweg/dodenweg) eens open gaat. (Niet gereden, maar kan verklappen dat het wel een leuk stukje is)
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Horsthil schreef: za 14 augustus 2021, 19:32 Ben eigenlijk wel eens benieuwd wanneer de nieuwe singletrack in de hoek bij parkeerplaats Nimmerdor (paradijsweg/dodenweg) eens open gaat. (Niet gereden, maar kan verklappen dat het wel een leuk stukje is)
Had dit stukkie ook al gezien, ben benieuwd of dit alleen een aan/afrijroute naar de parkeerplaats wordt ofdat het in de route wordt opgenomen en er een stukkie bestaande track komt te vervallen
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Is aan- en afrijroute van/naar de parkeerplaats
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

bouwpakket schreef: ma 16 augustus 2021, 12:57 Is aan- en afrijroute van/naar de parkeerplaats
Komt er bij de pakeerplaats ook nog een uit/ingang op het nieuwe stuk?

Of is het stuk aan de andere zijde van de paradijsweg alleen de uitrij route.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Plaats reactie