Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

nomad030 schreef: wo 26 januari 2022, 10:52 Als je eens zonder vignet wil testen of je voor een jaar betalen wil, dan moet je testrijden op een woensdagochtend en niet in het weekend.
Deze tip krijg je gratis;)


Edit: dat kwartaalvignet, krijg je daar ook zo'n gers stickertje van? Of alleen digitaal?
Digitale factuur
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 26 januari 2022, 08:47 Er zijn (waren) restaurants/ijssalons waar je eerst mocht proeven voordat je daadwerkelijk iets bestelde ..
In 1982 was dat ook bij banketbankers nog heel gewoon :bier:
https://youtu.be/Gs5HbAOP_2U

(fast-forward voor als het 1982-tempo wat te laag ligt: https://youtu.be/Gs5HbAOP_2U?t=130 )
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

openkaart schreef: wo 26 januari 2022, 14:39
hanjovdberg schreef: wo 26 januari 2022, 08:47 Er zijn (waren) restaurants/ijssalons waar je eerst mocht proeven voordat je daadwerkelijk iets bestelde ..
In 1982 was dat ook bij banketbankers nog heel gewoon :bier:
https://youtu.be/Gs5HbAOP_2U

(fast-forward voor als het 1982-tempo wat te laag ligt: https://youtu.be/Gs5HbAOP_2U?t=130 )
Na 40 jaar zijn VK&DB nog steeds geniaal :bier:
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Sabai schreef: wo 26 januari 2022, 11:06 Wat ik niet begrijp is dat ze niet gewoon een waarschuwing geven en je ter plekke een vignet laten aanschaffen. Had een gelezen dat ze dat toen bij Amerongen deden. Ik denk ook dat veel niet weten dat het verplicht is. Ik wist het ook niet toen ik begon met mtb'n.
Staat gewoon om de plusminus 20 bloso route bordjes, bij 'ingangen' van single tracks, een bordje met: Treeker MTB Vignet verplicht.

Bij UHR staat het op de startborden.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

emeel schreef: wo 26 januari 2022, 16:49
Sabai schreef: wo 26 januari 2022, 11:06 Wat ik niet begrijp is dat ze niet gewoon een waarschuwing geven en je ter plekke een vignet laten aanschaffen. Had een gelezen dat ze dat toen bij Amerongen deden. Ik denk ook dat veel niet weten dat het verplicht is. Ik wist het ook niet toen ik begon met mtb'n.
Staat gewoon om de plusminus 20 bloso route bordjes, bij 'ingangen' van single tracks, een bordje met: Treeker MTB Vignet verplicht.

Bij UHR staat het op de startborden.
Dat weet ikzelf ook wel. Maar dan nog kunnen ze voor de aanpak kiezen die op de uhr werd gehanteerd. Ik denk dat alle partijen daar het meest mee geholpen zijn.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

emeel schreef: wo 26 januari 2022, 16:49
Sabai schreef: wo 26 januari 2022, 11:06 Wat ik niet begrijp is dat ze niet gewoon een waarschuwing geven en je ter plekke een vignet laten aanschaffen. Had een gelezen dat ze dat toen bij Amerongen deden. Ik denk ook dat veel niet weten dat het verplicht is. Ik wist het ook niet toen ik begon met mtb'n.
Staat gewoon om de plusminus 20 bloso route bordjes, bij 'ingangen' van single tracks, een bordje met: Treeker MTB Vignet verplicht.

Bij UHR staat het op de startborden.
Echt waar? Nou da's mij in ieder geval totaal niet opgevallen. Ik bedoel, ik wist het dat er een vignet nodig was, maar als je niet online ergens kijkt kan je het nooit weten (dacht ik).
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 17:07
emeel schreef: wo 26 januari 2022, 16:49

Staat gewoon om de plusminus 20 bloso route bordjes, bij 'ingangen' van single tracks, een bordje met: Treeker MTB Vignet verplicht.

Bij UHR staat het op de startborden.
Echt waar? Nou da's mij in ieder geval totaal niet opgevallen. Ik bedoel, ik wist het dat er een vignet nodig was, maar als je niet online ergens kijkt kan je het nooit weten (dacht ik).
Jij zou zelf de spandoeken niet zien :lol:
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

bouwpakket schreef: wo 26 januari 2022, 17:25
MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 17:07
Echt waar? Nou da's mij in ieder geval totaal niet opgevallen. Ik bedoel, ik wist het dat er een vignet nodig was, maar als je niet online ergens kijkt kan je het nooit weten (dacht ik).
Jij zou zelf de spandoeken niet zien :lol:
Welk spandoek? :roll:
Fred (mtb-sport) schreef: vr 9 december 2016, 22:05

In ieder geval ook de de spandoeken eindelijk live gezien, dus "vignet? dat wist ik niet" gaat niet meer op....
Afbeelding
Morgen opnieuw maar eens die kant op

hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 17:07
emeel schreef: wo 26 januari 2022, 16:49

Staat gewoon om de plusminus 20 bloso route bordjes, bij 'ingangen' van single tracks, een bordje met: Treeker MTB Vignet verplicht.

Bij UHR staat het op de startborden.
Echt waar? Nou da's mij in ieder geval totaal niet opgevallen. Ik bedoel, ik wist het dat er een vignet nodig was, maar als je niet online ergens kijkt kan je het nooit weten (dacht ik).
Den Treek is mij ook niet opgevallen hoor. Als dat op die pietepeuterige bordjes moet staan ... Overigens zie ik weinig reden om stil te gaan staan bij dat soort bordjes en ze nader te bestuderen . :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Staat ook duidelijk op mtb routes.nl, dat is waarschijnlijk ook de plek waar je gaat kijken voor locatie startpunt en parkeerplaats.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 26 januari 2022, 17:25
MVMVML schreef: wo 26 januari 2022, 17:07
Echt waar? Nou da's mij in ieder geval totaal niet opgevallen. Ik bedoel, ik wist het dat er een vignet nodig was, maar als je niet online ergens kijkt kan je het nooit weten (dacht ik).
Jij zou zelf de spandoeken niet zien :lol:
Hé ik heb ze al 2 weken terug gekocht hoor :winkie:

https://www.instagram.com/p/CYyQRZxMpYP ... =copy_link
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zelfs Bikepark Leusden heeft een spandoek. Dat zijn net als organisatie Den Treek, MTB fanaten.... :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Singletrack Sundays schreef: wo 26 januari 2022, 18:04 Staat ook duidelijk op mtb routes.nl, dat is waarschijnlijk ook de plek waar je gaat kijken voor locatie startpunt en parkeerplaats.
Uhm nee .. ik maak gebruik van de Google maps kaart die Mtbarc heeft gemaakt. Dan parkeer ik wat voor mij het meest handig/snel/beste uitkomt. Eigenlijk start ik nooit bij een officieel startpunt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Conclusie kan zijn dat de vignetten aan de dure kant zijn, of de vignetten voor andere routes zijn eigenlijk veels te goedkoop. Men koopt een MTB voor 5K en vind dan de routes te duur hihi. Zelf koop ik elk jaar alle vignetten al is het alleen al om alle vrijwilligers die in hun vrije tijd zorgen dat wij de routes kunnen rijden een hart onder de riem te steken!
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Daarnaast is één dag den treek altijd nog goedkoper dan 1xper jaar UHR of Rheden .
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie