Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er valt wat af te dingen op de plaatsing van sommige palen in binnenbochten, afhankelijk van je snelheid. Ik heb het litteken(tje) op mijn rechter onderarm om me eraan te herinneren :D

Maar ik ging ook echt als een malle naar Bergzicht... :roll: :-{
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

€110,- is natuurlijk van de gekke. Hoe komen ze op dit bedrag, is zoiets wel gerechtvaardigd?

Overigens kregen wij (4 man sterk) ooit wel alle 4 een boete bij Kwintelooijen. Dus 4x €90,- Ook krankzinnig natuurlijk, gelukkig nooit hoeven betalen na een succesvolle zaak.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Giant-E schreef: di 28 september 2021, 09:26
€110,- is natuurlijk van de gekke. Hoe komen ze op dit bedrag, is zoiets wel gerechtvaardigd?
De BOA verzint dat natuurlijk ter plekke. Hangt maar helemaal van zijn humeur af en hoeveel moeite hij heeft moeten doen om een rood aangelopen MVWMVMWWMMWXLLWMWMLX te pakken te krijgen :roll:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: di 28 september 2021, 09:26
€110,- is natuurlijk van de gekke. Hoe komen ze op dit bedrag, is zoiets wel gerechtvaardigd?

Overigens kregen wij (4 man sterk) ooit wel alle 4 een boete bij Kwintelooijen. Dus 4x €90,- Ook krankzinnig natuurlijk, gelukkig nooit hoeven betalen na een succesvolle zaak.
110 is idd belachelijk. Wat ik persoonlijk ook apart vond, is dat een ambtenaar een boete voor een prive-eigenaar gaat innen? :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 28 september 2021, 09:44
Giant-E schreef: di 28 september 2021, 09:26
€110,- is natuurlijk van de gekke. Hoe komen ze op dit bedrag, is zoiets wel gerechtvaardigd?
De BOA verzint dat natuurlijk ter plekke. Hangt maar helemaal van zijn humeur af en hoeveel moeite hij heeft moeten doen om een rood aangelopen MVWMVMWWMMWXLLWMWMLX te pakken te krijgen :roll:
Neh. Robert is een stuk milder dan ik... en ik was er al vandoor :wink:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: di 28 september 2021, 09:53
Giant-E schreef: di 28 september 2021, 09:26

€110,- is natuurlijk van de gekke. Hoe komen ze op dit bedrag, is zoiets wel gerechtvaardigd?

Overigens kregen wij (4 man sterk) ooit wel alle 4 een boete bij Kwintelooijen. Dus 4x €90,- Ook krankzinnig natuurlijk, gelukkig nooit hoeven betalen na een succesvolle zaak.
110 is idd belachelijk. Wat ik persoonlijk ook apart vond, is dat een ambtenaar een boete voor een prive-eigenaar gaat innen? :~
Niets van dat geld gaat naar de terreineigenaar. Alles verdwijnt in de staatskas
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 28 september 2021, 10:07
MVMVML schreef: di 28 september 2021, 09:53
110 is idd belachelijk. Wat ik persoonlijk ook apart vond, is dat een ambtenaar een boete voor een prive-eigenaar gaat innen? :~
Niets van dat geld gaat naar de terreineigenaar. Alles verdwijnt in de staatskas
Aparte constructie eigenlijk.

Dus een particuliere eigenaar vraagt geld om op zijn grond te recreëren, maar dat wordt gecontroleerd door een rijksambtenaar en het geld verdwijnt in de kas van het rijk? :-?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: di 28 september 2021, 10:50
bouwpakket schreef: di 28 september 2021, 10:07
Niets van dat geld gaat naar de terreineigenaar. Alles verdwijnt in de staatskas
Aparte constructie eigenlijk.

Dus een particuliere eigenaar vraagt geld om op zijn grond te recreëren, maar dat wordt gecontroleerd door een rijksambtenaar en het geld verdwijnt in de kas van het rijk? :-?
Is een prima constructie. Anders wordt het verbaliseren een inkomstenbron van de terreineigenaar. Nu heeft het vooral effect op alle (indirecte) volgers van MMXVXLMMVL om in het vervolg óf een vignet te kopen óf weg te blijven óf trainen om nog harder weg te fietsen. Die laatste optie vind ik overigens onbeschoft. Je kan beter gewoon een praatje maken.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Harder fietsen. :lol: Dat dacht hier laatst ook iemand. Die rekende er alleen niet op dat de BOA en Agent harder konden dan hem. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: di 28 september 2021, 09:15 Er valt wat af te dingen op de plaatsing van sommige palen in binnenbochten, afhankelijk van je snelheid. Ik heb het litteken(tje) op mijn rechter onderarm om me eraan te herinneren :D

Maar ik ging ook echt als een malle naar Bergzicht... :roll: :-{
Er zit op het noordelijke stuk van den treek bijvoorbeeld ook een paal in een waterput geplaatst. Dat vind ik op de een of andere manier heel grappig. Ze staan wel vaker apart, ook helaas icm bochten, zoals je al aangeeft
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Horsthil schreef: di 28 september 2021, 11:55
Kapitein Iglo schreef: di 28 september 2021, 09:15 Er valt wat af te dingen op de plaatsing van sommige palen in binnenbochten, afhankelijk van je snelheid. Ik heb het litteken(tje) op mijn rechter onderarm om me eraan te herinneren :D

Maar ik ging ook echt als een malle naar Bergzicht... :roll: :-{
Er zit op het noordelijke stuk van den treek bijvoorbeeld ook een paal in een waterput geplaatst. Dat vind ik op de een of andere manier heel grappig. Ze staan wel vaker apart, ook helaas icm bochten, zoals je al aangeeft
Dat staat als een paal boven water, dus :bier:

:-{ :-{ :-{
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Kapitein Iglo schreef: di 28 september 2021, 12:02
Horsthil schreef: di 28 september 2021, 11:55

Er zit op het noordelijke stuk van den treek bijvoorbeeld ook een paal in een waterput geplaatst. Dat vind ik op de een of andere manier heel grappig. Ze staan wel vaker apart, ook helaas icm bochten, zoals je al aangeeft
Dat staat als een paal boven water, dus :bier:

:-{ :-{ :-{
Ligt aan welke waterput... Zijn een paar waar nog wat bikers op de bodem schijnen te liggen :o
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 28 september 2021, 10:58
MVMVML schreef: di 28 september 2021, 10:50
Aparte constructie eigenlijk.

Dus een particuliere eigenaar vraagt geld om op zijn grond te recreëren, maar dat wordt gecontroleerd door een rijksambtenaar en het geld verdwijnt in de kas van het rijk? :-?
Is een prima constructie. Anders wordt het verbaliseren een inkomstenbron van de terreineigenaar.
Dat zou dan ook toch logisch zijn? Een tereineigenaar stelt een voorwaarde voor betreden. Zie niet in wat de overheid te maken heeft met de handhaving dan wel inning ervan? Sterker nog, dat krijgt vrijwel niemand zo voor elkaar.
Hoewel, lijkt mij ook wel lekker een rijksambtenaar gratis in te kunnen schakelen ter beveiliging van mijn bezittingen.
Nu heeft het vooral effect op alle (indirecte) volgers van MMXVXLMMVL om in het vervolg óf een vignet te kopen óf weg te blijven óf trainen om nog harder weg te fietsen. Die laatste optie vind ik overigens onbeschoft. Je kan beter gewoon een praatje maken.
Jaja het is allemaal weer heul erg verschrikkelijk onbeschoft en heel erg en zo. Dat praatje maken resulteerde trouwens in een exorbitante boete van 110 euro, dus veel succes. Verder was het gewoon een grappig kat en muisspel. Beetje net zoals vroegah toen je met je opgevoerde onverzekerde brommer moest vluchten voor de motorwout. :winkie: Je voelt je gelijk weer half kind.

Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13 Jaja het is allemaal weer heul erg verschrikkelijk onbeschoft en heel erg en zo. Dat praatje maken resulteerde trouwens in een exorbitante boete van 110 euro, dus veel succes. Verder was het gewoon een grappig kat en muisspel. Beetje net zoals vroegah toen je met je opgevoerde onverzekerde brommer moest vluchten voor de motorwout. :winkie: Je voelt je gelijk weer half kind.

Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Disclaimer: Ik ben geen jurist.

Maar ik herinnerde me iets uit het nieuws over de corona-boetes:
Wie een overtreding begaat waarop een boete staat van meer dan 100 euro, krijgt een aantekening in zijn of haar justitieel dossier, in de volksmond een strafblad genoemd.
Maar dat wil niet zeggen dat zo'n aantekening ook gevolgen heeft voor het krijgen van een VOG.
"Het is altijd maatwerk", zegt een woordvoerder van het ministerie. "Iedere aanvraag staat op zich."

Het gaat er vooral om voor welke functie de VOG nodig is.
Leest er hier iemand mee die wel jurist is?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bahco schreef: di 28 september 2021, 17:37
MVMVML schreef: di 28 september 2021, 17:13 Jaja het is allemaal weer heul erg verschrikkelijk onbeschoft en heel erg en zo. Dat praatje maken resulteerde trouwens in een exorbitante boete van 110 euro, dus veel succes. Verder was het gewoon een grappig kat en muisspel. Beetje net zoals vroegah toen je met je opgevoerde onverzekerde brommer moest vluchten voor de motorwout. :winkie: Je voelt je gelijk weer half kind.

Ik blijf trouwens weg want vind die routes absoluut geen 25 euro per jaar dan wel 5 per keer waard. Dat weet ik dan nu weer wel.
Disclaimer: Ik ben geen jurist.

Maar ik herinnerde me iets uit het nieuws over de corona-boetes:
Wie een overtreding begaat waarop een boete staat van meer dan 100 euro, krijgt een aantekening in zijn of haar justitieel dossier, in de volksmond een strafblad genoemd.
Maar dat wil niet zeggen dat zo'n aantekening ook gevolgen heeft voor het krijgen van een VOG.
"Het is altijd maatwerk", zegt een woordvoerder van het ministerie. "Iedere aanvraag staat op zich."

Het gaat er vooral om voor welke functie de VOG nodig is.
Leest er hier iemand mee die wel jurist is?
Strafblad voor zonder vignet op Den Treek rijden 🤣
Yeah right :bier:

Als 100 de grens is heb ik trouwens blijkbaar een ellenlang strafblad....
Plaats reactie