Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Eugen weet eigenlijk het meeste van de route af, volgens mij meer dan de hele organisatie die erboven zit
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Handel!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

bouwpakket schreef: zo 8 maart 2020, 21:54
I.Verheij schreef: zo 8 maart 2020, 21:08

En alweer bijgewerkt met de laatste aanpassingen zag ik.
Morgenochtend de noordlus maar eens proberen, 20.5km is genoeg voor een maandagochtend :D

Wat is de beste plek om te parkeren?
Pannenkoeken tent?

De noordlus loopt overigens dood. Track is niet af en de wandelpaden op dat punt zijn geblokkeerd
Te laat gelezen, heb de auto neergezet bij YMCA. Op een maandagmorgen lekker rustig en vlak aan de route.
Dat stukje geblokkeerd ben ik tegengekomen ja :lol: Maar met de GPX weer netjes op de route uitgekomen. Hoort er een beetje bij als je op een route rijd die nog niet af is ;-)
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Jeannette schreef: ma 9 maart 2020, 10:29 Wil en kan iemand een stukje schrijven over de aard van beide routes????
Ik heb alleen de noordlus gereden maar die vond ik erg leuk.Heeft veel weg van de routes op de UHR, beetje een combinatie van Hooge/Lage Vuursche en Leersum (maar dat is mijn mening). Zitten veel leuke klimmetjes in en mooie afdalingen, maar helaas niets dat in de buurt komt van de Harry Slinger (Amerongen) of Snakerun (Leersum/Hoge Ginkel). Maar dat kan nog komen, de route ligt er net en moet daardoor nog goed worden ingereden. Er ligt veel los zand en dat haalt de flow er een beetje uit, maar dat gaat vas goed komen.
En met 20km vind ik het een route met een prima lengte.
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

I.Verheij schreef: zo 8 maart 2020, 21:08
_Chris schreef: za 7 maart 2020, 10:17 Route downloads https://www.kluitech.nl/downloadroutesview.php (klik groene vlakje voor download)
Namen:
Noordlus Leusden
Zuidlus: Woudenberg
En alweer bijgewerkt met de laatste aanpassingen zag ik.
Inderdaad route is nu die van BikeShop Amersfoort. De gedoog route ;)
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jammer eigenlijk, dat het niet de permanente route wordt, vind het namelijk een van de mooiste stukje (vooral de natuur)
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Horsthil schreef: ma 9 maart 2020, 17:28 Jammer eigenlijk, dat het niet de permanente route wordt, vind het namelijk een van de mooiste stukje (vooral de natuur)
Ik mis Tha drop-offs. Deed ik vroegah als woonwerk
https://youtu.be/lqTSMojyVYY
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

_Chris schreef: ma 9 maart 2020, 17:39
Horsthil schreef: ma 9 maart 2020, 17:28 Jammer eigenlijk, dat het niet de permanente route wordt, vind het namelijk een van de mooiste stukje (vooral de natuur)
Ik mis Tha drop-offs. Deed ik vroegah als woonwerk
https://youtu.be/lqTSMojyVYY
Die heb ik ook eens gereden, leuk pad. Ik kan het niet op de kaart aanwijzen, maar er zit na een van de oudere paden op de route richting het noorden een stukje waar je linksaf weer nieuw gegraven singletrack opgaat, maar recht voor je zit ineens een hele hoge bult. Aan de andere kant zit een mooie drop/afdaling met flinke wortels. Is leuk om extra mee te nemen tijdens een rondje
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kapitein Iglo schreef: ma 9 maart 2020, 10:43 Overigens: ik vind het vooralsnog een hele leuke aanvulling voor mijn omgeving. Of ik het na een jaar nog steeds €25,- waard vind, zie ik dan wel weer.
Wat een wijsheid :-q
Voor mij net een tikkie te ver weg om ‘even’ te doen. Aan de andere kant, op een langere dag goed voor het duurvermogen. Schijn ik nodig te gaan hebben tijdens TNNZ :winkie:
Horsthil schreef: ma 9 maart 2020, 18:26Ik kan het niet op de kaart aanwijzen, maar er zit na een van de oudere paden op de route richting het noorden een stukje waar je linksaf weer nieuw gegraven singletrack opgaat, maar recht voor je zit ineens een hele hoge bult. Aan de andere kant zit een mooie drop/afdaling met flinke wortels. Is leuk om extra mee te nemen tijdens een rondje
Wat, net als op de UHR, dan weer niet is toegestaan. En waarom dat op de UHR wel respecteren en op iemands landgoed niet :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: ma 9 maart 2020, 18:56
Kapitein Iglo schreef: ma 9 maart 2020, 10:43 Overigens: ik vind het vooralsnog een hele leuke aanvulling voor mijn omgeving. Of ik het na een jaar nog steeds €25,- waard vind, zie ik dan wel weer.
Wat een wijsheid :-q
Voor mij net een tikkie te ver weg om ‘even’ te doen. Aan de andere kant, op een langere dag goed voor het duurvermogen. Schijn ik nodig te gaan hebben tijdens TNNZ :winkie:
Horsthil schreef: ma 9 maart 2020, 18:26Ik kan het niet op de kaart aanwijzen, maar er zit na een van de oudere paden op de route richting het noorden een stukje waar je linksaf weer nieuw gegraven singletrack opgaat, maar recht voor je zit ineens een hele hoge bult. Aan de andere kant zit een mooie drop/afdaling met flinke wortels. Is leuk om extra mee te nemen tijdens een rondje
Wat, net als op de UHR, dan weer niet is toegestaan. En waarom dat op de UHR wel respecteren en op iemands landgoed niet :bier:
Omdat ik iemand betaal om op dat landgoed te fietsen : 🍺
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: ma 9 maart 2020, 18:56
Horsthil schreef: ma 9 maart 2020, 18:26Ik kan het niet op de kaart aanwijzen, maar er zit na een van de oudere paden op de route richting het noorden een stukje waar je linksaf weer nieuw gegraven singletrack opgaat, maar recht voor je zit ineens een hele hoge bult. Aan de andere kant zit een mooie drop/afdaling met flinke wortels. Is leuk om extra mee te nemen tijdens een rondje
Wat, net als op de UHR, dan weer niet is toegestaan. En waarom dat op de UHR wel respecteren en op iemands landgoed niet :bier:
Omdat ik niet zo wijs als de Kapitein ben. :winkie: Nee maar het is letterlijk 1 meter naast de route, had er eigenlijk gewoon in moeten zitten, maar ik begrijp dat je niet iedere idioot op een fiets eroverheen wil jagen. Sommige mensen moeten dat gewoon niet rijden.

Ik vind het een gedoog bultje. Als die op de Vuursche had gezeten, zou ik andere mensen hem ook aanraden hebben (Maar zeg dat niet tegen Bert).

Ik ben overigens wel de laatste persoon die wildrijden zou promoten. Als ik dan in korte duinen in Soest over het FIETSPAD naar Amersfoort/Den Treek rijd, kan ik mij altijd verbazen over de grote hoeveelheid wildrijders.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Er is naast de route van de Noordlus blauw op diverse paadjes al flink met grote en kleine takken gestrooid.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

corex schreef: ma 9 maart 2020, 19:54 Er is naast de route van de Noordlus blauw op diverse paadjes al flink met grote en kleine takken gestrooid.
Ze kunnen beter aandacht besteden aan de modderpoelen in de NO hoek van de route Leusden. Er is er 1 bij die direct om een hoek ligt.
Zelfs op lage snelheid was ie redelijk onverwacht. 🌊🌊
#OpaRijdtEenIZZO
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

corex schreef: ma 9 maart 2020, 19:54 Er is naast de route van de Noordlus blauw op diverse paadjes al flink met grote en kleine takken gestrooid.
Zag dat ze ook roden bordjes hebben gebruikt voor de noord lus, Handig twee kleuren voor de zelfde route
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Zijn alle paaltjes klaar inmiddels? :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Plaats reactie