Het toenemen van trail runners op de mtb route's

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Trail runnen....kan gewoon niet op de mtb route's :evil:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:47 Trail runnen....kan gewoon niet op de mtb route's :evil:
Wat is "trailrunnen"?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tsjibiti schreef: vr 16 november 2018, 21:59
Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:47 Trail runnen....kan gewoon niet op de mtb route's :evil:
Wat is "trailrunnen"?
:roll:
Dat is niet tegen de richting in fietsen......maar tegen de richting in rennen....Dit is in het Nederlands.... :lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als we nu eens een ongeluk met een trailrunner en e-mtber in scene zetten en vervolgens breed uitmeten in alle social media? Zijn we binnenkort van beide ergernissen af... :winkie:
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Een wandelaar of hardloper mag gewoon op een mountainbike route komen.
Zelfs tegen de richting in.


Veilig is het niet, dus meestal leg ik het ze even rustig uit.
Vaak hebben ze het niet eens in de gaten....
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Volgens mij houden trailrunners ook niet van rock gardens, meer rock gardens aanleggen dus.

Helaas op onze lokale track ook regelmatig. Meestal geen probleem, maar ik was er een keer een training aan het geven toen we in de afdaling opeens een tiental trail runnende kinderen tegen de richting in op de track tegenkwamen. Ik even proberen met de trainer te overleggen, geen goed idee...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb de link nog niet kunnen plaatsen.....maar ze hebben eigen trails....jáá en ook met bordjes, mss hebben ze niet zoveel route's als de mtb'ers..... maar dat hun probleem en niet van de mtb'ers :( wat nu wel gebeurd...en zie er nog van komen dat ze gezamenlijk gebruik willen van de route's en daar ben ik niet echt tegen maar dan ook dokken (vignet en NM) en strikte regels en niet zoals ik ze een keer tegen kwam een groep mannen en vrouwen huppelend over de mtb route met een bal overgooiend :~ ....stelletje idioten met alleen oog :o voor de bal :( en ik moest ze maar zien, eerlijk ik heb nog eens geantwoord om erger te voorkomen.... :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Zelfs al hebben ze hun eigen trails, dan nog mogen ze op "onze" routes komen.
(Net zoals iedere wandelaar.)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

downhilldirtbike schreef: vr 16 november 2018, 23:56 Zelfs al hebben ze hun eigen trails, dan nog mogen ze op "onze" routes komen.
(Net zoals iedere wandelaar.)
Geen probleem, maar dan ook met Vignet en/of NM.....zijn ook sportief gebruikers, dus dat maakt geen verschil :-D ....of het nu wel of niet is toegestaan....veiligheid dat is 1 :-q en dat is het nu zeker niet... :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Volgens mij zijn de mtb route's in het leven geroepen, om juist ons mtb'ers van de lopers te distantiëren :-D om het probleem (van onder andere het snelheid verschil) die toen samen met het mtb'en opkwam op te lossen....en naar mijn idee zoeken ze nu zelf het probleem op :( wel is waar andersom maar komt op het zelfde neer....en daarom zou ik alleen al nee zeggen.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Tjemig, waarom overal een probleem van maken? Trailrunners zijn gewoon mensen, en net als met alle andere mensen kun je er mee communiceren. Dat gaat zo: jij ziet de trailrunner aankomen, de trailrunner ziet jou aankomen, je maakt oogcontact, remt een beetje af, dikke kans dat de trailrunner dan al voor jou opzij gaat, zo niet, dan rem je nog wat meer af en ga jij opzij. Nog even vriendelijk gedag zeggen en weer lekker verder fietsen. Geef de trailrunners het gevoel dat ze welkom zijn, en wie weet, misschien komen ze dan ook wel naar onderhoudsdagen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ja hoor, die mogen van mij op de routes.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarom lopen die mensen niet gewoon op de wandelpaden? Leuke paadjes genoeg.

Ik vind het gevaarlijk.
Als je rustig toert op overzichtelijke paden is er natuurlijk niks aan de hand maar als je hard door rijdt op smalle slingerpaadjes kom je het liefst niemand tegen na een blinde bocht.

Gelukkig nog nooit dit soort situaties mogen ervaren.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik neem het op voor de trailrunner.

De trailrunner is een relatief jonge, zeer sportieve recreant. Hij zoekt zijn uitdaging in het rennen op de minder gebaande paden. Dat is vergelijkbaar met de uitdaging die de mtb-er zoekt. Bovendien kan de trailrunner best hard rennen. Als dat in de richting van de fietsroute gebeurt dan is het snelheidsverschil echt niet zo groot. Ook tussen mtb-ers kunnen snelheidsverschillen zitten. Het maakt niet uit of je dan een fietsend of rennend individu voor je hebt. In tegenstelling tot gewone wandelaars is de trailrunner scherp en bewust van zijn snelheid en de dingen die hij doet.

Hoe groot is het probleem?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Best hard rennen ja, tegen de richting in....omdat er dus geen regels zijn of gedrag code hoe je het ook noemen wil..
Op Bergschenhoek ben ik wel de oudste tegemoetkomen. ..ik denk dat ze een jaartje óf 70 waren... :lol:
En op de Uithof Den Haag, een jonge meid helemaal in het zwart gekleed...ze was niet te zien...als ze geen knal roze headphone op had :lol: ...en natuurlijk maak ik ook zo nu en dan een praatje :-D en bij de laatste vroeg ik aan haar, of ze het zelf wel veilig vond wat ze aan het doen was.... :lol: :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie