MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Frietpak
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 08:56

Dag allemaal,
is de rode lus volledig klaar/volledig voorzien van bordjes op dit ogenblik? Klopt het dat die ongeveer 6km is? En is er ergens een gpx bestand beschikbaar? Ben een mooi ritje aan het uitstippelen vandaar ;-)
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Frietpak schreef: wo 8 juli 2020, 17:32 Dag allemaal,
is de rode lus volledig klaar/volledig voorzien van bordjes op dit ogenblik? Klopt het dat die ongeveer 6km is? En is er ergens een gpx bestand beschikbaar? Ben een mooi ritje aan het uitstippelen vandaar ;-)
Alvast bedankt!
Rode route is voor 80% klaar en is inderdaad circa 6km. Helaas nog geen gpx beschikbaar, maar vast op strava te vinden...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Vandaag ook een rondje gereden. Paars kwam ik niet uit. Op een gegeven moment zag ik geen bordjes meer. Groen wel volledig kunnen rijden. Geen gele of rode bordjes gezien.

Wel een ruiter op een singletrack :((

Aan de vrijwilligers die het aanleggen;
Helemaal top, is echt heel leuk om te rijden. Ik denk dat er nog flink wat werk is, maar wat er ligt is heel leuk.
Sommige stukken flowen echt zo goed dat je niet hoeft te trappen, maar hem er gewoon doorheen pompt.

Ik zag een klein soort van jumpje bij een boom. Komen er nog echte jumpjes in?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: wo 17 juni 2020, 20:04 Via Ossendrecht naar Huijbergen. Route start voorbij de camping aan de Putsebaan schuin links pad volgen, dan 50 m verder links. Je kan ook de Weg naar de Groene Dries oostelijk volgen, dat is al op de route.
Het plan is om morgen route (Rood?) te rijden vanaf deze camping (weet iemand hoe deze heet?). Vraagje aan degenen die bekend zijn met de route's... Kom je vanaf deze bij Groen en Paars zonder grote kans te verdwalen? :winkie:
Frietpak
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 08:56

op RouteYou staat er een route van ongeveer 80km waar ik me nogal door laat inspireren ;-)

https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... erendrecht

na 18km komt die aan de rode lus
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Frietpak schreef: do 9 juli 2020, 13:14 op RouteYou staat er een route van ongeveer 80km waar ik me nogal door laat inspireren ;-)

https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... erendrecht

na 18km komt die aan de rode lus
Thanks :-q
Angel255
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 21:35

ik heb hier alle berichten gevolgd. Wij wonen vlakbij de groene route kant ingang antwerpsebaan/ zandvlietseweg(stoppelbergen) Met mijn zoon ben ik al een paar keer de groene route gaan doen. Allemaal goed kwa technische stukjes. :-q

Groen is af. Alleen een bericht voor de organisatie vrijwilligers: De groene pijltjes zijn op 3 plaatsen reeds verdwenen. :-{ Ik was zelf verbaasd omdat deze route zo recent is. Kheb dan ook eens gekeken naar de paaltjes. Daar waar het probleem zich stelt
zijn de vijzen reeds roest tussen de kop en de draairichting. De bordjes vallen uiteindelijk van het paaltje. Sterkere vijzen? :winkie:

vooral mooie natuur en genieten is de boodschap. Spijtig dat we zeer regelmatig crossbrommers zien rijden op de iets bredere bospaden en (je ziet ook duidelijk de dikkere diepe sporen) Dit is en blijft natuurlijk moeilijk te controleren.

is er reeds connectie met de rode route? en waar begint deze?

Reeds een 20jarig frequente natuurlievende MTB’er :-D

gr
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Angel255 schreef: vr 17 juli 2020, 22:23 Groen is af. Alleen een bericht voor de organisatie vrijwilligers: De groene pijltjes zijn op 3 plaatsen reeds verdwenen. :-{ Ik was zelf verbaasd omdat deze route zo recent is. Kheb dan ook eens gekeken naar de paaltjes. Daar waar het probleem zich stelt
zijn de vijzen reeds roest tussen de kop en de draairichting. De bordjes vallen uiteindelijk van het paaltje. Sterkere vijzen? :winkie:

is er reeds connectie met de rode route? en waar begint deze?
We weten dat er een aantal bordjes van de groene route missen, en ook van het probleem met de schroeven zijn we op de hoogte. We richting ons nu op de paarse route om deze gereed te maken. Tegen de tijd dat we hier de bordjes gaan plaatsen, nemen we de missende bordjes op de groene route ook mee.

Verbinding tussen groen en rood is nog niet uitgezet. De kortste verbinding is achterlangs de Politieacademie richting de Putseweg en dan net voorbij het Grote meer rechts het brede pad op (Oude Meerbaan) en op de t-splitsing naar links richting camping De Staartse Duinen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Angel255
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 21:35

petter schreef: za 18 juli 2020, 19:16
Angel255 schreef: vr 17 juli 2020, 22:23 Groen is af. Alleen een bericht voor de organisatie vrijwilligers: De groene pijltjes zijn op 3 plaatsen reeds verdwenen. :-{ Ik was zelf verbaasd omdat deze route zo recent is. Kheb dan ook eens gekeken naar de paaltjes. Daar waar het probleem zich stelt
zijn de vijzen reeds roest tussen de kop en de draairichting. De bordjes vallen uiteindelijk van het paaltje. Sterkere vijzen? :winkie:

is er reeds connectie met de rode route? en waar begint deze?
We weten dat er een aantal bordjes van de groene route missen, en ook van het probleem met de schroeven zijn we op de hoogte. We richting ons nu op de paarse route om deze gereed te maken. Tegen de tijd dat we hier de bordjes gaan plaatsen, nemen we de missende bordjes op de groene route ook mee.

Verbinding tussen groen en rood is nog niet uitgezet. De kortste verbinding is achterlangs de Politieacademie richting de Putseweg en dan net voorbij het Grote meer rechts het brede pad op (Oude Meerbaan) en op de t-splitsing naar links richting camping De Staartse Duinen.

Super! jullie zijn goed op de hoogte! bedankt voor de snelle reactie :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Vandaag vanaf de Kalmthoutse heide (Verbindingsstraat) de gele bordjes gevolgd. Je komt dan in Huijbergen uit bij de rode route. Doorgereden naar Ossendrecht want doel was de groene route daar. Die hadden we gevonden maar opeens hielden de bordjes op. Jammer :-(
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

nielsvo schreef: zo 19 juli 2020, 15:37 Vandaag vanaf de Kalmthoutse heide (Verbindingsstraat) de gele bordjes gevolgd. Je komt dan in Huijbergen uit bij de rode route. Doorgereden naar Ossendrecht want doel was de groene route daar. Die hadden we gevonden maar opeens hielden de bordjes op. Jammer :-(
Zoals al eerder vermeld zijn we op de hoogte dat er een aantal bordjes van de groene route missen. We richten ons nu op de paarse route om deze gereed te maken. Tegen de tijd dat we hier de palen en bordjes gaan plaatsen, nemen we de missende bordjes op de groene route ook mee. Misschien dat we groen al eerder doen...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag groen, paars en (deels) rood gereden. Zoals bekend ben ik geen groot voorstander van deze routes ivm te verwachten afsluiting Kalmhoutse Heide voor MTB. Maarrrrr ik moet zeggen dat het onderhoudsteam uitstekend werk heeft gedaan de afgelopen weken!! Zeker op paars grote verbeteringen, leuk nieuw jumpje over omgevallen boom ca. 200 m na de start. Ook bochten verbeterd en iha het geheel zeker beter te rijden. Goed werk mannen, complimenten!!

Groen blijft met name aan de westkant wat mul, ondanks de regenval. Zuidoostkant hier en daar ook wat mul. In de winter is ie uitstekend te rijden, in de zomer moet het het goed nat zijn. Maar van mij hoeft het geen Dorst te worden, juist liever niet. Er mogen rafelrandjes in zitten voor de uitdaging. Op groen missen toch geen bordjes? Je kan deze route eigenlijk niet fout rijden, volg de sporen.

Ik zag halverwege paars (zuidkant) een wat jongere blonde man met baard en iets oudere man in zwart jack met een kruiwagen met routepalen staan. Ik vermoed dat dit @Petter en ??? zijn die de route verder uitpijlen.

Van nieuwe werkzaamheden op rood heb ik nog weinig gezien.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik ben ook geen voorstander omdat dit vrij rijden tegen gaat gaan, maar wat ze gemaakt hebben is wel goed gedaan.

ik zag dat ze de track schoon gemaakt/geveegd hebben ,mijn idee is dat je de naalden/bladeren beter kan laten liggen en inrijden dat voorkomt dat het steeds muller word,
je ziet het op de bestaande paden die vertonen veel minder zandstukken doordat het zand vermengd is met het natuurlijke compost.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Crapton schreef: wo 29 juli 2020, 20:46 Ik zag halverwege paars (zuidkant) een wat jongere blonde man met baard en iets oudere man in zwart jack met een kruiwagen met routepalen staan. Ik vermoed dat dit @Petter en ??? zijn die de route verder uitpijlen.
Yup, gisteren (man met baard) samen met een collega vrijwilliger de paarse route verder aan het uitpijlen geweest. Hopelijk dat men alle palen laat staan en de bordjes laat zitten... Er waren er stiekem best wat weg gehaald op zowel de groene als paarse route.
Vandaag met zoonlief op kop de route nagereden en, op een bij ons bekend missend pijltje, heeft hij de route kunnen rijden. Indien je, net als hem, deze afslag mist is er geen probleem, het pad komt weer uit op de route... Helaas waren hier onze bordjes op en deze worden dus bijbesteld. Er zal eerdaags een tijdelijk iets worden opgehangen.

Bedankt voor de complimenten ondanks je bezwaren, we doen ons best om er iets leuks van te maken.

Rafelige randjes willen we zeker hier en daar laten zitten, anders kunnen we beter Heijmans vragen om er een mooi fietspad van te maken (scheelt waarschijnlijk wel in het onderhoud😉)

Momenteel richten we ons even op de paarse route, hier zat nog het meeste werk in. Rood pakken we weer op als we in Ossendrecht met de lus gaan starten.
hwpaints schreef: wo 29 juli 2020, 22:30 Ik zag dat ze de track schoon gemaakt/geveegd hebben, mijn idee is dat je de naalden/bladeren beter kan laten liggen en inrijden dat voorkomt dat het steeds muller word,
je ziet het op de bestaande paden die vertonen veel minder zandstukken doordat het zand vermengd is met het natuurlijke compost.
We maken nu de tracks schoon, dit doen we zodat de de losse wortels, die uit de zijkanten van de route steken, makkelijker zien en kunnen weghalen. Wortels die vast liggen en geen gevaar voor de biker, of het materiaal opleveren, laten we zoveel mogelijk zitten, deze houden namelijk ook de grond bij elkaar.
Soms is het ook om de track, zoals deze is aangelegd, te herstellen omdat men om sommige stukken de bochtjes al omgevormd heeft tot rechte lijnen.
Op sommige afdalingen zijn we inderdaad al begonnen met het inmengen van de natuurlijke compost om te kijken of de grond minder verzand, maar das best een aardige klus...

Helaas kunnen onze Belgische vrijwilligers voorlopig niet in actie komen vanwege het opvlammen van het coronavirus, waardoor we de werkzaamheden met minder mensen moeten doen...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Heeft iemand toevallig een goede startlocatie als uitvalsbasis voor 1 of meerdere van de aangelegde routes? (een beetje graven in dit onderwerp heeft me nog niet heel veel concreets opgeleverd)

Ik ben een aantal weken geleden per toeval op de rode route uitgekomen, erg leuke route en dito omgeving. Ben benieuwd naar de rest.
Plaats reactie