MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Crapton schreef: vr 24 januari 2020, 20:38
Ik stel voor de stopbordjes netjes links of rechts van het pad op te hangen. De rood witte linten moeten minstens op 2 m hoogte komen ter voorkoming van gevaarlijke situaties.

Als de MTB-ers zo'n bordje en lintjes zien nemen ze hun verantwoordelijkheid en rijden om :-q :tong :-D :lol: .
Hier hebben ze gewoon een berg snoeiafval van 2 meter hoog bij de ingangen van de paden gelegd waar ze je niet willen.
Dan mag je nog zo'n fanatieke doorrijder zijn, daar kom je echt niet langs.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mooie uitdaging voor de fatbike!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Zijn er nog ontwikkelingen te noemen? Ik ben benieuwd....
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ijskonijn schreef: ma 6 april 2020, 23:35 Zijn er nog ontwikkelingen te noemen? Ik ben benieuwd....
Helaas nog geen witte rook vanuit de provincie 😢
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

de groene route is gedeeltelijk een grote zandbak das wel jammer , denk dat het echt een winterrondje gaat worden dan ligt hij perfect
nu is er weinig lol aan elke bocht ligt helemaal los .
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

petter schreef: di 7 april 2020, 22:34
ijskonijn schreef: ma 6 april 2020, 23:35 Zijn er nog ontwikkelingen te noemen? Ik ben benieuwd....
Helaas nog geen witte rook vanuit de provincie 😢
Pfff en die hebben wel andere zaken aan hun hoofd nu.... hopelijk na de zomer weer positieve berichten.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ijskonijn schreef: do 9 april 2020, 21:57
petter schreef: di 7 april 2020, 22:34

Helaas nog geen witte rook vanuit de provincie 😢
Pfff en die hebben wel andere zaken aan hun hoofd nu.... hopelijk na de zomer weer positieve berichten.
Uiteraard en ook alle begrip voor. Maar blijft jammer dat we als vrijwilligers nu niks aan de routes mogen doen, want sommige stukken beginnen inderdaad aardig mul te worden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb gisteren op stukken paars en groen gefietst. Flowt lekker, maar als het nog twee weken droog is gaat het niet meer op de plus-bike en moet de fatbike uit de garage. Is veel werk verricht om iets moois van te maken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

CC-Rider schreef: za 11 april 2020, 07:56 Ik heb gisteren op stukken paars en groen gefietst. Flowt lekker, maar als het nog twee weken droog is gaat het niet meer op de plus-bike en moet de fatbike uit de garage. Is veel werk verricht om iets moois van te maken.
Zijn ze nu vrij om te rijden? :~
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Er stonden geen afzetlinten meer, dus ik zou zeggen open.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ijskonijn schreef: di 21 april 2020, 15:06 Zijn ze nu vrij om te rijden? :~
Er gloort een kleine lichtje aan het einde van de tunnel. Hopelijk kunnen we over een tijdje meer melden.

Officieel zijn de routes nog gesloten en alle werkzaamheden tot nader order liggen stil. Maar het is voor de vrijwilligers ondoenbaar om de routes telkens af te sluiten en dan nog maar te zwijgen van het plastic wat dan weer in het bos verdwijnt.
Daarnaast ligt de ondergrond er momenteel op een groot aantal stukken los bij, waardoor er op de korte klimmetjes veel gelopen word en deze nog muller wordt, maar ook daar kunnen (mogen) we nu niks aan doen.

Tijd terug een poging gewaagt om, zoals gevraagd, alles af te sluiten. Tegen de tijd dat ik rond was waren de eerste lintjes en bordjes al weer in de kant gegooid. Nogmaals een rondje gedaan om de bordjes op de palen te hangen, en de linten te verwijderen en in dat rondje kwam ik 2 man tegen die overal door de linten heen knalden.
Als de linten te lang waren werd het losgerukt en werd alles maar in het bos gemikt. Uiteraard beide heren er op aangesproken maar kreeg deze letterlijke vraag van beide, als je dan paden aanlegt en je mag er niet op, wat heeft het dan voor nut??? Tja, op zoveel wijsheid had ik ook geen antwoord.

Vervolgens vraag je je dan als vrijwilliger weer gelijk af waarom je de moeite doet om samen met anderen iets moois en leuks probeert te maken. Ik weet bijna wel zeker dat dit bij veel vrijwilligers heel bekend voor zal komen...
Laatst gewijzigd door petter op wo 22 april 2020, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

petter schreef: wo 22 april 2020, 00:21
ijskonijn schreef: di 21 april 2020, 15:06 Zijn ze nu vrij om te rijden? :~
Er gloort een kleine lichtje aan het einde van de tunnel. Hopelijk kunnen we over een tijdje meer melden.

Officieel zijn de routes nog gesloten en alle werkzaamheden tot nader order liggen stil. Maar het is voor de vrijwilligers ondoenbaar om de routes telkens af te sluiten en dan nog maar te zwijgen van al plastic wat dan weer in het bos verdwijnt.
Daarnaast ligt de ondergrond er momenteel op een groot aantal stukken los bij, waardoor er op de korte klimmetjes veel gelopen word en deze nog muller wordt, maar ook daar kunnen (mogen) we nu niks aan doen.

Tijd terug een poging gewaagt om, zoals gevraagd, alles af te sluiten. Tegen de tijd dat ik rond was waren de eerste lintjes en bordjes al weer in de kant gegooid. Nogmaals een rondje gedaan om de bordjes op de palen te hangen, en de linten te verwijderen en in dat rondje kwam ik 2 man tegen die overal door de linten heen knalden.
Als de linten te lang waren werd het losgerukt en werd alles maar in het bos gemikt. Uiteraard beide heren er op aangesproken maar kreeg deze letterlijke vraag van beide, als je dan paden aanlegt en je mag er niet op, wat heeft het dan voor nut??? Tja, op zoveel wijsheid had ik ook geen antwoord.

Vervolgens vraag je je dan als vrijwilliger weer gelijk af waarom je de moeite doet om samen met anderen iets moois en leuks probeert te maken. Ik weet bijna wel zeker dat dit bij veel vrijwilligers heel bekend voor zal komen...
Laat je a.u.b. niet ontmoedigen... want het eindresultaat zal (wanneer dan ook) vast en zeker top worden. :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik vind het totaal niet erg dat de vergunningen stil liggen. Want als die er komen wordt vrij rijden ingeperkt, zeker in de zone bij de Kalmthoutse Hei.

Ik ben daar sterk op tegen, heb ik hier al meerdere malen aangegeven. Natura 2000 beheerplannen, ik zie het er alleen maar slechter en lelijker van worden. Voor de Corona grensafsluiting werd er weer een mega stuk gekapt bij de noord-oost hoek van het Stappersven, ten behoeve van de biomassa centrales (stond op de bordjes). Het gaat maar door dit wanbeheer. Wat mij betreft worden die "natuurbeheerders" meteen ontslagen.

De routes waren voor mij niet nodig maar nu ze er liggen zijn ze wel leuk. Groen en rood zijn nu te mul en beter te mijden. Paars gaat nog, veel van die route ligt direct tussen de bomen en dat droogt niet zo uit. Maar toch: als je hier rijdt dan voorzichtig en zelfs beter de mulle stukken geheel te mijden. Er zijn echt genoeg (bredere) paden die nog in perfecte staat zijn, gebruik die dan bij voorkeur.

Ik zie (en hoor) overigens regelmatig Belgiërs rondfietsen aan de NL kant bij Stoppelbergen. Officieel niet verboden, maar ik vind het wel vals dat ik dan niet Belgistan in mag en zij wel in NL mogen komen. Stel zo'n Belg heeft Corona en steekt mij aan? Ik vind dit niet helemaal netjes van sommige van onze Belgistanse buren.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: vr 24 april 2020, 20:35 Ik vind het totaal niet erg dat de vergunningen stil liggen. Want als die er komen wordt vrij rijden ingeperkt, zeker in de zone bij de Kalmthoutse Hei.

Ik ben daar sterk op tegen, heb ik hier al meerdere malen aangegeven. Natura 2000 beheerplannen, ik zie het er alleen maar slechter en lelijker van worden. Voor de Corona grensafsluiting werd er weer een mega stuk gekapt bij de noord-oost hoek van het Stappersven, ten behoeve van de biomassa centrales (stond op de bordjes). Het gaat maar door dit wanbeheer. Wat mij betreft worden die "natuurbeheerders" meteen ontslagen.

De routes waren voor mij niet nodig maar nu ze er liggen zijn ze wel leuk. Groen en rood zijn nu te mul en beter te mijden. Paars gaat nog, veel van die route ligt direct tussen de bomen en dat droogt niet zo uit. Maar toch: als je hier rijdt dan voorzichtig en zelfs beter de mulle stukken geheel te mijden. Er zijn echt genoeg (bredere) paden die nog in perfecte staat zijn, gebruik die dan bij voorkeur.

Ik zie (en hoor) overigens regelmatig Belgiërs rondfietsen aan de NL kant bij Stoppelbergen. Officieel niet verboden, maar ik vind het wel vals dat ik dan niet Belgistan in mag en zij wel in NL mogen komen. Stel zo'n Belg heeft Corona en steekt mij aan? Ik vind dit niet helemaal netjes van sommige van onze Belgistanse buren.
Een poosje geleden had ik je niet helemaal begrepen met je visie op ontwikkelingen in het gebied. Afgelopen week met GPX route voornamelijk bredere paden gereden en ik snap dat je dit waardeert, want ik genoot er ook van. Heerlijk ruim en afwisselend. Maar de tracks vindt ik ook top. Met plusbike goed te rijden, maar niet overal geweest.
De normale paden in de omgeving zijn op veel stukken zeer zanderig, dus na de regen hopelijk volgende week beter te rijden.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: za 25 april 2020, 17:57
Crapton schreef: vr 24 april 2020, 20:35 Ik vind het totaal niet erg dat de vergunningen stil liggen.... buren.
Een poosje geleden had ik je niet helemaal begrepen met je visie op ontwikkelingen in het gebied. Afgelopen week met GPX route voornamelijk bredere paden gereden en ik snap dat je dit waardeert, want ik genoot er ook van. Heerlijk ruim en afwisselend. Maar de tracks vindt ik ook top. Met plusbike goed te rijden, maar niet overal geweest.
De normale paden in de omgeving zijn op veel stukken zeer zanderig, dus na de regen hopelijk volgende week beter te rijden.

UIt interesse: welke paden in dit gebied ben je dan geweest die zo zanderig waren? Buiten die vaste routes bedoel ik.

Aan de Stoppelbergen kant zijn de meeste paden goed te rijden. Aan de oostkant van de Putseweg zitten wel losse stukken met name vanaf de kazerne naar het oosten toe, en het pad zuidelijk langs landgoed Groote Meer heeft een leuke mulle helling. Staartse Duinen is i.h.a. op de breden paden uitstekend te doen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie