MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2923
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a1bc954e/

Weer n plannetje van het GP, net als dat vignet en MTB routes. Gemeente Woensdrecht werkt nu niet mee ivm belangen landbouwers, terwijl ze wel meewerkten aan de MTB routes zonder de belangen van de MTB-ers te garanderen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

James McDurt schreef: za 14 augustus 2021, 21:06 Voor zover ik het begrepen had, wilden ze in de toekomst de toertochten nog wel door kunnen laten gaan.

Hoe of wat en of het komende periode is toegestaan durf ik niet te zeggen. Beste het Grenspark en/of Gemeente Woensdrecht mailen.
We hebben besloten om ook dit jaar niet te organiseren.
Afspreken met GP blijkt niet zo gemakkelijk
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Jammer Galileo! Ik ben benieuwd wat die voorwaarden zijn.
Zag ook dat de Grensrijders nu een graveltocht organiseren ipv een van de mooiste MTB toertochten in deze regio.
Klinkt toch als de doodsteek voor de toertochten in deze regio (zoals al eerder voorspeld).
Lekker hoor, bedankt aan degenen die hieraan hebben meegewerkt! :evil:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Helaas niet alleen de doodsteek van toertochten…..

Afgelopen vrijdag een dag vrij genomen om een rondje grenspark te doen met het mooie weer. Op de site van grenspark gekeken of er nog veranderingen waren mbt de kapwerkzaamheden. Niets extra vermeld buiten de afsluiting van paars, om er ter plekke achter te komen dat de helft van groen ook afgesloten was. Ik heb exact 900 meter singletrack kunnen rijden op groen. Laatst ook zoiets bij blauw. Ze gooien dus te pas en te onpas delen dicht zonder een specifieke vermelding. Zo blijft er dus helemaal niets over van de, toch al veel te korte, rondjes. Zeer teleurstellend.

Daarna maar besloten om een mooie tocht over de “oude” paden te rijden.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Inmiddels is het vignet 'beschikbaar' om te kopen... https://grensparkkalmthoutseheide.com/mountainbike/

Die Wildertse Duintjes, waar moet ik daar bij aan denken? Wat voor soort route is dat?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Sherlockspringer schreef: ma 20 september 2021, 09:40 Die Wildertse Duintjes, waar moet ik daar bij aan denken? Wat voor soort route is dat?
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

nielsvo schreef: ma 20 september 2021, 11:14
Sherlockspringer schreef: ma 20 september 2021, 09:40 Die Wildertse Duintjes, waar moet ik daar bij aan denken? Wat voor soort route is dat?
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Haha, dat klinkt wel geweldig :D
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Sherlockspringer schreef: ma 20 september 2021, 11:22
nielsvo schreef: ma 20 september 2021, 11:14
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Haha, dat klinkt wel geweldig :D
Is het ook🤪. Hier en daar ook nog wat drops en andere zaken.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

nielsvo schreef: ma 20 september 2021, 11:14
Sherlockspringer schreef: ma 20 september 2021, 09:40 Die Wildertse Duintjes, waar moet ik daar bij aan denken? Wat voor soort route is dat?
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Een grote miskleun.
Het ligt op 2 km van mijn deur. Als je dat parcours kan fietsen zonder meermaals voet aan de grond te moeten zetten, kan je prof worden.
Ik ken best veel fietsers in mijn gemeente, maar ik heb nog niemand positief gehoord.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2923
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb die 2 weken geleden ook eens geprobeerd. En zijn een paar leukere stukjes tussen (west en zuidkant), die ook wel te doen zijn zonder stil te vallen. Moet nog verder ingereden worden ook.

De andere stukken zijn inderdaad merkwaardig flowless uitgelegd, lijkt soms meer op trialbiken. Niet trail maar trial, dus keren op een muntje.

Er is een filmpje van een gast die de dropoffs gewoon doet en er vlot overheen jast. Mij lukt dat (nog) niet, het is lastig om voldoende vaart te maken als het parkoers zo krap is. Met goede techniek en kracht kan het echter wel.

Ze hadden het beter kunnen maken zoals die blauwe route. Dat is ook best wat krap, maar er zit wel een redelijke flow in. Ik begrijp die obsessie voor korte bochtjes en overal die ködtjumps niet helemaal. Mathieu zal het met me eens zijn.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

De flow op de rode route in Huybergen vind ik fantastisch.
Deze route is mijn persoonlijke favoriet.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

galileo2 schreef: ma 20 september 2021, 13:12
nielsvo schreef: ma 20 september 2021, 11:14
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Een grote miskleun.
Het ligt op 2 km van mijn deur. Als je dat parcours kan fietsen zonder meermaals voet aan de grond te moeten zetten, kan je prof worden.
Ik ken best veel fietsers in mijn gemeente, maar ik heb nog niemand positief gehoord.
Ik vond het wel leuk. Draaien en keren op een postzegel. Veel TTFs. Het is een nachtmerrie voor Strava ridders. De KOM staat op 15,6 km/u gemiddeld. Er zijn geen grote hoogteverschillen en toch rijd je dat niet snel uit de boeken (2e tijd is 13 km/u).
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

nielsvo schreef: ma 20 september 2021, 11:14
Sherlockspringer schreef: ma 20 september 2021, 09:40 Die Wildertse Duintjes, waar moet ik daar bij aan denken? Wat voor soort route is dat?
Een nauwelijks fatsoenlijk te fietsen technisch parcours, voor de liefhebbers van haaks draaien en keren in het kwadraat .
Je formuleert het nog mild, het is echt een ruk parcours.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Jullie maken me wel nieuwsgierig zo :D
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Het is een parcours voor mensen met goede fietsbeheersing, of dat een beetje willen oefenen :-q
Plaats reactie