MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Even ter verduidelijking met feiten:

Aanvraag vergunning Wet natuurbescherming - Natura 2000
Deze vergunningsaanvraag betreft het aanleggen van een aantal specifieke mountainbikelussen binnen het Grenspark
Kalmthoutse Heide.
De aanleg van deze lussen past binnen de doelstelling van het Grenspark Kalmthoutse Heide en de partners om
recreatiestromen in het natuurgebied zo te stroomlijnen dat de meest verstoringsgevoelige natuur minder recreatiedruk kent.
Zo willen we een beleefbare natuur aanbieden, zonder dat de recreatie de aanwezige natuur vernielt.
Specifiek voor mountainbike willen we door de aanleg van routes en de bijhorende handhaving voorkomen dat
mountainbikers hun eigen weg zoeken door het gebied zonder rekening te houden met de gevoelige natuur.

Er komen lussen nabij:
- Stoppelbergen
- Volksabdij
- Staartse Duinen
De lussen worden aangelegd zodat ze erg aantrekkelijk zijn voor MTB'ers. Het gaat daarom voornamelijk om single tracks,
gecombineerd met bestaande paden. Deze lussen worden aan elkaar gekoppeld door middel van een verbindingslus.


Vergunning is aangevraagd door GP namens rechthebbende gemeente Woensdrecht, waarbij de CDA wethouder bovenbenoemd voornemen volledig in brief steunt inclusief het verbieden van vrij rijden. Dit voornemen stamt al van 2011 en kan je vinden in de Natura2000 beheersplannen. Dat vrijwilligers dat niet wisten kan, waarschijnlijk is GP niet eerlijk geweest naar de vrijwilligers. Anderzijds ook enigszins naief.

Uiteraard kan verplicht vignet niet samengaan met vrij rijden, dus moest om het verdienmodel werkend te krijgen het vrije rijden worden verboden. De overheid is bijzonder gretig in het ontnemen van vrijheden, gewoon omdat het zo makkelijk kan. In zeer drukke gebieden (bv LDD) kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar bij ons Kalmthoutse Heide zeker uit de buurt van de Vroente is het vrijwel altijd zeer rustig. Als ik eens in zone A ben (te voet natuurlijk) dan zie ik er vrijwel geen andere mensen. Dat heeft ook met tijden te maken, zondag ochtend zal het drukker zijn veelal Belgen die hunnen toerke komen doen.

Het vreemde is wel dat als je gebieden recreatieluw wil het wandelen wordt gestimuleerd middels Natuurpoorten en routes, ook door zone A (zie kaartje) zoals Ree en Mont Noir. De schade door MTB-en aan de natuur heb ik nog nergens degelijk onderbouwd gezien.

Niet genoemd in aanvraag maar wel degelijk een feit is het verdienmodel, waarvan de ontwikkeling door provincie NB is gesubsidieerd met b hoge bedragen (nota bene aan GP een Belgische entiteit). De NL staat sponsort dus in hoge mate het GP via aanleg routes en subsidie, terwijl het met name Belgen zijn die bij ons komen rijden (weten we uit de 4000 protest reacties tegen plannen GP). Waarom liggen er niet meer lussen aan de Belgische kant in het GP?


Als laatste punt:
1. Zorg dat in Strava jouw data NIET gebruikt wordt voor de heatmaps! Dit kan je uitzetten via privacy settings.
2. GP en vrijwilligers lezen hier mee. Ook handhaving leest mee.
3. GP heeft de namen van alle vignethouders. Ik zie hier een privacy dingetje, zal dit niet nader uitspellen.
Laatst gewijzigd door Crapton op vr 24 juni 2022, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Hilhoven schreef: vr 24 juni 2022, 08:06 De enige manier om hier tegen te protesteren is door het vignet te boycotten. Dan valt het plan in duigen en moet handhaving uit de kas betaald worden, wat uiteindelijk zorgt voor een slechtere financiële situatie van het park.

Ik betaal liever 100 euro aan de staat, dan een tientje aan dit regime. Overigens nog geen boa tegen het lijf aan gelopen.
Zo stond ik er ook in, maar we zijn domweg te slecht georganiseerd en te weinig eensgezind als mountainbikers om dit voor elkaar te krijgen.
Het lukt wel om 4000 man een petitie te laten ondertekenen (die verder gewoon compleet genegeerd is), maar nog geen 1% leest hier mee op dit forum schat ik. Dat betekent dat van de 4000 vignetten er alsnog 3960 verkocht gaan worden. Nog afgezien van de mountainbikers die wél blij zijn met de vaste routes en dus ook gewoon een vignet kopen. En daarvan zitten er vast ook heel wat bij van de petitie ondertekenaars.
Nog steeds dikke kassa voor GP dus waar ze verder niks voor hoeven te doen.

Zelfs als het verdienmodel mislukt voor GP dan gaat NatuurMonumenten ook echt niet al die bordjes ‘verboden te fietsen” weer weghalen van hun gebied. Hun primaire doel is om mountainbikers te weren van gevoelige paden, zij hebben nog genoeg andere verdienmodellen (o.a. bomenkap).
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Zoals reeds vele malen gezegd, de routes zijn er en gaan 99% zeker niet meer weg (zeg nooit nooit), dus terug naar de oude situatie is uitgesloten.
Echter wil dit niet zeggen dat er niets aangepast kan worden.
De vrijwilligers zijn bezig met het in orde maken van een officiële stichting trailbuilders grenspark. Eens dit in orde is zou er meer structuur en transparantie moeten komen ivm wat er met de inkomsten van vignet gaat gebeuren.
Van horen zeggen hé, want zolang er nog niets officieel in orde is komt er geen bevestiging.

Vignet saboteren lijkt me niet de oplossing. Tenzij je natuurlijk ook bewust niet op de routes rijdt. Dan ben je tenminste consequent. Maar niet betalen en toch op de routes rijden is maar zielig eigenlijk. Dan laat je je ook kennen.

Laat ons hopen dat de mensen achter de stichting blijven aandringen bij het grenspark en grondeigenaars om terug wat meer vrijheid te geven aan de mtb’ers in het grenspark. En dat het grenspark en grondeigenaars zich wat openstellen. De huidige criminalisatie van de mtb’er is gewoon een brug te ver.

Bv extra verbindingen tussen de lussen ipv geel zou al mooi zijn.

En dat het grenspark hier meeleest is prima natuurlijk.
Hoe opener de communicatie hoe beter. Daar kunnen ze zelf nog iets van leren.

In het beste geval stoppen ze met controles en gaan ze terug naar een vorm van gedogen. Probleem opgelost dan lijkt me. Wishful thinking natuurlijk.

De rust in het bos is al lang weergekeerd en ik heb met niemand problemen en niemand met mij.
Een verzuurde enkeling die persé moet roepen “je mag hier niet fietsen” daar gelaten. Meestal moet ik dan antwoorden “je hond mag niet los lopen” en we gaan weer voort😂 (maar eigenlijk doe ik dat ook niet en rij gewoon stilletjes verder)

Grenspark zou beter deel van de opbrengsten investeren in een leuke sensibiliseringscampagne naar alle bosgebruikers toe dat ze niet alleen op de planeet zijn en het bos hier en daar moeten delen.
Ruiters blijven ook niet op de ruiterpaden, wandelaars komen ook op de mtb routes, wat maakt het uit. Effe inhouden dag zeggen en doorrijden. Er zijn al genoeg regels en verboden buiten het bos dus laat ons allen in het bos nog een beetje vrij aub.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooie samenvatting Bert :-q

Ten tijde van corona (nog steeds actueel?) kreeg ik dit binnen van een van de natuurorganisaties waar wij als club ook mee te maken hebben:

“Persoonlijke tip van de boswachter: wees lief voor de natuur en voor elkaar! Voel je irritatie opkomen? Knuffel een boom: coronaproof en kalmerend 😉

Niet letterlijk opvolgen op je MTB natuurlijk 😜
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

nielsvo schreef: za 25 juni 2022, 00:33 “Persoonlijke tip van de boswachter: wees lief voor de natuur en voor elkaar! Voel je irritatie opkomen? Knuffel een boom: coronaproof en kalmerend 😉

Niet letterlijk opvolgen op je MTB natuurlijk 😜
Laatst onbedoeld een stronkje geknuffeld van dichtbij en dat deed toch flink zeer... :tong :lol:.

Inhakend op @bertp we hebben diverse keren dialoog gehad met de bestuurders van GP mbt routes en alternatieven, maar het is net alsof je tegen zo'n stronk in de natuur praat. Geen reactie en geen beweging.

Ik zie dat ook nu niet gebeuren, die vergunning zit in de weg en onwil. Vergeet niet dat er hier ook velen (niet locals waarschijnlijk) zijn die staan te juichen. Die vinden dit het nieuwe normaal en wel prima. De motivatie om iets aan te passen is er niet. Er is geen MTB collectief slechts een paar verdwaalde zielen die een beetje sputteren. Het is nu op en buiten de routes heel rustig, zeker buiten het weekend ben je er alleen. Houden zo.

GP heeft precies wat ze willen, bron van inkomsten en de meeste MTB-ers rijden op die routes dus ontlasting zones A en B (waarbij op geen enkele wijze is aangetoond dat MTB-ers meer natuur schade veroorzaken dan wandelaars). Zo lang er niet te veel repressie is door handhaving zal er aldus een status quo zijn.

Ik zie op de onderhoudsploeg Faceeboek pagina's dat ook daar nog (ongewenst natuurlijk) kritische opmerkingen zijn.

Trails groen en paars waren weer in prima conditie afgezien van wat plassen en de bekende modderbaan. Ik ben geen MTB-ers tegengekomen (vroege middag).

---------------------------

Ps. Om de doelen van de natuurvergunning te bereiken is een vignet uiteraard totaal niet nodig. Alleen een rijverbod en routes zijn voldoende, evt met vrijwillig vignet. Ergo het verdienmodel is pure afperserij van 1 recreantengroep die makkelijk is aan te pakken. Dat bedrag gaat uiteraard (zoals ik al vaak heb gezegd) NIET geheel naar onderhoud, wat GP Groffen ook belooft. Men heeft nu wat gereedschapjes gekocht voor de onderhoudsploeg en er zal hier en daar wat microschaal gepunnikt worden, maar dat geld gaat gewoon in de kas van GP.

Zo nodig vraag ik dat tzt bij die organisatie op, ze zijn verplicht tot volledige openheid van zaken gezien de verstrekte subsidies. Desnoods via de Vlaamse gemeenten.

Wat betreft privacy en vignet: wat vinden jullie van dit systeem van vignet op naam en dat GP onze prive gegevens krijgt?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
oleVelo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 16:24

Ik kan het niet beter verwoorden dan de heren in de posts hierboven. Er zijn echt wel meer MTB’ers die walgen van hoe het ervoor staat met de huidige situatie in het bos. Alleen die komen hier helemaal niet of alleen om te lezen. Bij elke stopplek op zondag, café of in het bos is het hetzelfde verhaal, de local is zijn plezier in fietsen grotendeels afgenomen.

De toertochten kun je wel vergeten, dit bracht altijd veel plezier teweeg en saamhorigheid. Iets wat tegenwoordig ook niet meer kan. Van de 10 MTB’ers die ik tref zijn er 8 die geen goeiendag meer kunnen zeggen. Dit heb ik al eerder kenbaar gemaakt, het gemoedelijke “voor” of “tegen” roepen hoor je niet meer. Ook niet op de gele of openbare routes.

De vrijwilligers gaan uiteindelijk toch het kind van de rekening worden. Want dit clubje is klein. Hoe lang duurt het nog voordat zij van Groffen en consorten horen dat ze niet meer mogen bouwen wat ze willen, of hun routes moeten inkorten omdat er weer één of ander plantje of beestje aangetroffen is. Lijkt me allemaal niet bevorderlijk voor het plezier en motivatie. En, hebben ze voldoende opvolgers?

Als de handhavers en GP hier ook meelezen, wat ze vast doen, dan lachen zij zich drie keer in de rondte want er is maar een handje vol wat hier zijn ongenoegen over het beleid uitspreekt.
Er ligt op het moment 140 kilometer aan uitgestippelde wandelpaden waar niet voor betaald hoeft te worden en er komen alleen maar wandelpaden en gebieden bij. Dit zie ik toch als onderscheid maken tussen bosgebruikers, wat al vaker is aangehaald maar ze trekken zich er niets van aan. Het scheiden van wandelaar en fietser wordt dus alleen nog maar minder i.p.v. meer. Ook het beschermen van de natuur gaat niet (meer) op want er is meer aanbod om de natuur in te trekken. Er zijn in mijn ogen te veel organisaties en eigenaren die allemaal wat te zeggen willen hebben, daar komt nog bij dat het geld wat ze hebben op moet want anders krijgen ze de volgende keer minder te besteden.

Wat betreft de privacy en de verkregen gegevens, het GP zal wel richtlijnen hebben. De opslag van deze gegevens zal beveiligd opgeslagen moeten worden, maar een professionele organisatie als het GP zal dit wel op orde hebben. Toch? :~
Prive gegevens geef ik overigens nooit graag af, dus ook niet aan het GP.

Uiteindelijk trekken we aan het kortste eind met het gezeur. Ik rij nog zoveel mogelijk zoals ik gewend was en kijk goed uit voor de grote boze BOA. Laten we ons niet gek maken en lief zijn voor de natuur en elkaar, maar dat deed ik vroeger ook en toen was alles koek en ei….
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

oleVelo schreef: ma 27 juni 2022, 14:44 Wat betreft de privacy en de verkregen gegevens, het GP zal wel richtlijnen hebben. De opslag van deze gegevens zal beveiligd opgeslagen moeten worden, maar een professionele organisatie als het GP zal dit wel op orde hebben. Toch? :~
Prive gegevens geef ik overigens nooit graag af, dus ook niet aan het GP.
Hmmm, jij vertrouwt er op maar hoe weten we dit? En dan nog hebben zij er recht op? Ik voel een APtje aankomen.

Ik zat nog te denken: vreemd dat NLers rijdend op trails betaald door NL belastingbetaler met NL subsidie op gebied van NL terreinbeheerders een tol moeten betalen aan een Belgische organisatie, het merendeel ter betaling van Belgische GP medewerkers. De hele situatie schuurt maar dit zeker...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Met betrekking tot BOA's in het GP gebied. Kan het zijn dat die controleren op e-cross motoren? Ik zag een tijd geleden (begin juni) crossmotor sporen op de paarse/groene route en zat me daar groen aan te ergeren. Tot mijn verbazing zag ik later een BOA op een e-crossmotor rijden een eindje verderop, althans, ik dacht te zien in de verte dat het een BOA was aan het tenue te zien. :o

Als dit waar is, dan is dit echt vrij asociaal om met een crossmotor op de routes te gaan rijden (en aan gort te rijden) om te controleren :-{ . Ik hoop dat ik er naast zit...want dan is dat een extra trap na richting ons mountainbikers en de trailcrew...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik was een van degene die zich geprobeerd hebben te verzetten tegen de plannen.
Op zijn minst wilde we het vrij rijden behouden. Zoals al eerder aangegeven was er geen enkele vorm van dialoog mogelijk.

Mijn mening over de vrijwilligers heb ik al vaker gepost en het feit dat er hier op dit forum geen updates meer komen, maar wel op een, door hen controleerbare, facebook pagina bevestigt mijn mening alleen maar.

Ik vertik het dus om een vignet te kopen en kom dus ook niet meerop de KH.
Heb mijn marathon mtb verkocht en een andere Mtb gekocht en draai nu korte ritjes ipv de lange tochten over de KH.
De tijd die ik over hou besteed ik aan andere, nieuwe, hobby's.

Zoals eerder gezegd door andere zal dit het nieuwe normaal worden en wordt de zeurende, azijnzeikende, groep mtb-er steeds kleiner. En dus een dinosaurus en vervangen door de nieuwe hippe zoogdieren die niet anders weten.

Straks zitten we allemaal lekker tegen onze (klein) kinderen te klagen dat het vroeger allemaal beter was.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
CubeMtbNL85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 5 juli 2022, 22:24

dorretje schreef: zo 3 juli 2022, 16:42 Ik was een van degene die zich geprobeerd hebben te verzetten tegen de plannen.
Op zijn minst wilde we het vrij rijden behouden. Zoals al eerder aangegeven was er geen enkele vorm van dialoog mogelijk.

Mijn mening over de vrijwilligers heb ik al vaker gepost en het feit dat er hier op dit forum geen updates meer komen, maar wel op een, door hen controleerbare, facebook pagina bevestigt mijn mening alleen maar.

Ik vertik het dus om een vignet te kopen en kom dus ook niet meerop de KH.
Heb mijn marathon mtb verkocht en een andere Mtb gekocht en draai nu korte ritjes ipv de lange tochten over de KH.
De tijd die ik over hou besteed ik aan andere, nieuwe, hobby's.

Zoals eerder gezegd door andere zal dit het nieuwe normaal worden en wordt de zeurende, azijnzeikende, groep mtb-er steeds kleiner. En dus een dinosaurus en vervangen door de nieuwe hippe zoogdieren die niet anders weten.

Straks zitten we allemaal lekker tegen onze (klein) kinderen te klagen dat het vroeger allemaal beter was.
Minder azijnzeikers staat inherent aan een mooie en vooral vredige wereld voor de mtbers die wel het werk en toewijding van de trailbuilders kunnen waarderen en genoegen nemen met de tracks en legale stukken.
Ik ben zelf ook voor het vrij rijden maar vind dit een prima alternatief + dat er ook nog uitdaging in zit voor elk type mtber. Daarnaast zijn er nog genoeg plekken waar je gewoon legaal kan rijden. Afgelopen zondag heb ik nog een tour gedaan van 60 km. Gelukkig is 95% van de reageerder positief. Die ene 5% azijnzeikers moet men maar voor lief nemen.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Ik zal dan wel onder de 5% azijnpissers vallen :-{ net als de vele medebikers in mijn omgeving die zich niet uitspreken hier...dus ik schat zo in (aanname) dat het percentage vele malen hoger is.

Gelukkig heeft de gemeente BoZ het anders aangepakt en wordt het vrije rijden nog niet beperkt, de aanvulling van de vaste route (zwart) is dan ook echt een plus :-q

Natuurlijk zijn er vele natuurlijke singletracks om zeep geholpen en niemand begrijpt de logica hiervan.
Maar vooralsnog een compliment aan de gemeente BoZ, een voorbeeld over hoe t wel kan. En zeker is er van alles van te vinden maar dit is nog enigzins acceptabel voor de vrije biker.

Hopelijk kunnen er ook nog toertochten plaatsvinden op dit grondgebied, we gaan t zien :winkie:

GP Groffen beleid = slikken of stikken dat is helder!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
CubeMtbNL85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 5 juli 2022, 22:24

El-Fenomeno schreef: di 5 juli 2022, 23:00 Ik zal dan wel onder de 5% azijnpissers vallen :-{ net als de vele medebikers in mijn omgeving die zich niet uitspreken hier...dus ik schat zo in (aanname) dat het percentage vele malen hoger is.

Gelukkig heeft de gemeente BoZ het anders aangepakt en wordt het vrije rijden nog niet beperkt, de aanvulling van de vaste route (zwart) is dan ook echt een plus :-q

Natuurlijk zijn er vele natuurlijke singletracks om zeep geholpen en niemand begrijpt de logica hiervan.
Maar vooralsnog een compliment aan de gemeente BoZ, een voorbeeld over hoe t wel kan. En zeker is er van alles van te vinden maar dit is nog enigzins acceptabel voor de vrije biker.

Hopelijk kunnen er ook nog toertochten plaatsvinden op dit grondgebied, we gaan t zien :winkie:

GP Groffen beleid = slikken of stikken dat is helder!
Het is maar net waar jij jezelf onder vind vallen. Ik zie het probleem niet echt. Ik rij wekelijks een grote ronde. Als je de omgeving goed kent weet je dat er meer dan voldoende vrije ruimte is.

Ik maak daarbij dan ook gebruik van zowel de tracks van GP als de basis (rondje basis) voeg daarbij ook nog BoZ eraan toe, wouwse plantage, nootjesberg enz.
Daarnaast kan je vanuit Hoogerheide ook richting Zandvliet, Kalmthout, Kapelle, Brasschaat, Putte enz enz waar je vrij kan rijden. Kortom, genoeg vrije ruimte. Enkel rondom de mtb tracks GP controleren ze steeds vaker en enkele plekken op de Ossendrechtse heide en Kalmthoutse heide. Dit heeft overigens niet alleen te maken met de mtber maar ook motorcrossers.

Als je hier gewoon rekening mee houd en je route iets aanpast is er niks aan de hand. Zeiken om te zeiken moet gewoon eens stoppen. Dingen veranderen nu eenmaal mede door de pandemie waardoor het drukker in het bos is geworden.

Vind ik het jammer dat bepaalde plekken zijn geblokkeerd voor de mtber? Jazeker!

Ben ik het er 100% mee eens dat ze delen verbieden en dat we niet overal meer vrij kunnen rijden? Absoluut niet. Maar ik doe lekker m’n ding en rij waar ik kan rijden.

Daarnaast zie ik ook kritiek op de trailbuilders… dit snap ik niet echt. Het zijn vrijwilligers die zich houden aan de regels rondom het bouwen, onderhouden en aanpassen van de tracks. Zij worden in het slechte daglicht gezet door enkele hier op het forum terwijl ze m.i. ervoor zorgen dat het leuk en begaanbaar wordt voor iedereen.

Laten we nou gewoon eens stoppen met kritiek.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

CubeMtbNL85 schreef: di 5 juli 2022, 23:30 Laten we nou gewoon eens stoppen met kritiek.
nee
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Nielsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 16:25

CubeMtbNL85 schreef: di 5 juli 2022, 23:30
Het is maar net waar jij jezelf onder vind vallen. Ik zie het probleem niet echt. Ik rij wekelijks een grote ronde. Als je de omgeving goed kent weet je dat er meer dan voldoende vrije ruimte is.

Ik maak daarbij dan ook gebruik van zowel de tracks van GP als de basis (rondje basis) voeg daarbij ook nog BoZ eraan toe, wouwse plantage, nootjesberg enz.
Daarnaast kan je vanuit Hoogerheide ook richting Zandvliet, Kalmthout, Kapelle, Brasschaat, Putte enz enz waar je vrij kan rijden. Kortom, genoeg vrije ruimte. Enkel rondom de mtb tracks GP controleren ze steeds vaker en enkele plekken op de Ossendrechtse heide en Kalmthoutse heide. Dit heeft overigens niet alleen te maken met de mtber maar ook motorcrossers.

Voor iemand die de omgeving nog niet zo goed kent: heb je gpx bestanden of strava waar ik eens kan kijken? Ben wel benieuwd waar je allemaal mag en kan rijden.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Ok, na een heerlijke ronde Brabantse Wal (= geen kritiek ofzo) , nagenoeg geen wandelaar ruiter of mtb-er gezien (= geen kritiek ofzo)
Het is serieus uitgestorven in de bossen (= geen kritiek ofzo)
Conclusie: afsluiten, beperken etcetc is echt niet nodig (= geen kritiek ofzo) zie het als een tip/ verbetersuggestie.
Mag dit wel hier?

Mij hemel....

@Nielsk : stuur me een PB, geen idee of t mag allemaal (= geen kritiek ofzo) maar ik heb wel eea voor mooie dagtochten.
Een mailtje sturen naar de Mellowbikers kan natuurlijk ook, die weten de weg, zijn heel gezellig :bier: en nemen je vast graag mee op sleeptouw.

Mooie zomer gewenst allemaal!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Plaats reactie