MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Crapton schreef: di 26 oktober 2021, 20:13
nielsvo schreef: di 26 oktober 2021, 17:56
Die heb ik eerder gehoord op de vaste route van Rucphen, “beheerd” door NatuurMonumenten.
Mooi excuus ook om er verder niks aan te doen qua onderhoud :roll:
Mag hopen dat het hier anders gaat, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
Heren er is super nieuws van GP! Er zijn 800 vignetten verkocht (afgeperst) x 12 euro = 9600 euro. Allemaal voor onderhoud volgens GP Groffen, dus me dunkt dat aan die modderstroken wel iets te verbouwen is. Makkelijkste is er asfalt op, of anders klinkers of zo. :winkie:

(Maar ik wed dat er onderaan de streep maar 500-1000 euro overblijft voor onderhoud.) :((
Moet je deze eens lezen:

https://www.gva.be/cnt/dmf20211222_94375819

Vooral deze quote

Martin Groffen: “Het feit dat er nu op korte tijd al meer dan 4000 vignetten zijn verkocht, laat zien dat de mountainbikers geen problemen meer maken over de aankoop van een jaarvignet van 12 euro. De natuursporters steunen zo de omgeving waarin ze fietsen, want de opbrengst van deze vignetten gaat naar het onderhoud van de routes.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Geniaal.

De woordvoerster van staatsbosbeheer schrapt de toertochten omdat het te druk wordt:

https://www.bndestem.nl/bergen-op- ... ~aa87cb4c


En de voorzitter van het grenspark is vol trots dat zijn vignet zo lekker in de markt ligt:

https://www.gva.be/cnt/dmf20211222_94375819


Of die twee gaan een “gezellige” samenwerking tegemoet……... Of hier klopt iets niet……… :roll:
Laatst gewijzigd door Hilhoven op do 23 december 2021, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ja ik kon m al. Moet mijn frustratie met de overheid in deze gang van zaken mijn plezier in het fietsen niet laten verpesten, maar dat kost wel moeite. Toch een korte reactie.

4000 vignetten = 48.000 euro. Hoe moet je dat op 12.6 km singletrack stukslaan, of desnoods de hele 26 km (met veel secties brede openbare paden). Dan reken je als beheerder heel veel extra kosten gewoon mee en noem dat dan onderhoud (zie onder). Doel was zeker ook BOA's hieruit te betalen.

Provincie NB heeft vanaf 2015 122.5k subsidie verstrekt (zwart op wit) aan GP (nota bene Belgische club) om "verdienmodellen" te ontwikkelen. Een ervan is MTB vignet, al jaren gepland. Doel van het vignet is verdienmodel en inkomsten gaan NIET alleen naar onderhoud, in tegenstelling tot uitspraak GP Groffen.

In feite is onze vrijheid door natuurbeheerders en Omgevingsdienst gestolen: er is geen enkele studie of aanwijzing dat MTB-en de natuur schade toe brengt, ook geen enkel overlast register er zijn slechts een paar meldingen. Wel irritatie bij beheerders over grote groepen en maken illegale paadjes (ondanks dat ze zelf hectaren bos kappen, met veel grotere schade).

Van een andere bron (NM) verneem ik dat de pot verdeeld wordt en o.a. gebruikt voor onderhoud (zand, scheppen, werkschoenen, verzekering dat is echt heeeeeeel duur, bomenschouw ook heeeeeeel duur), maar ook voor beheerskosten zoals BOA's en gewoon de algemene pot.

Ter info gemeente Berendrecht Zandvliet Lillo gaat inwoners uit hun gemeente 50% van die vignetkosten compenseren, betaald uit de gemeentelijke belastingen.

En volgens GP Groffen hoef je hier niet te fietsen (BN-deStem interview).


Wat betreft die TT's uiteraard volledig voorspelbaar, daarom hebben de meeste lokale fietsclubs geen medewerking verleend. In Roosendaal is het precies hetzelfde gezeik en getreiter van de overheid en natuurbeheerders.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

tja op de single tracks doen ze goed onderhoud maar op de bredere paden is het gewoon ruck daar gebeurt niks, als ik dan moet betalen moet het ook wel gebeuren.

vanaf dag 1 in 2015 wisten we dat dit ging komen helaas. beperkt rondjes rijden op een paar km en 90% maar juichen om de vaste routes ieder zn ding.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ik vind het vrij bizar; 48.000 euro opgehaald aan dat treiter Ausweis. Heb afgelopen maandag nog een ronde gedaan, als dat onderhoud is, m'n hoela! :-{ Zoals eerder gezegd, de singletracks gaat nog wel, maar de brede paden > op sommige plekken totaan mijn assen in de shit. Dan de vernielingen die bij de Wildernissen (paarse route) gedaan zijn en dan hier en daar wat nieuwe bypasses die gemaakt zijn??? Hebben we nu nog niet geleerd om flow in de paden aan te brengen.

Niet dat me die 12 euro wat scheelt, maar ik vind het bizar dat 48k opgehaald wordt en er vervolgens geen (fatsoenlijk) onderhoud gedaan wordt. Mij part worden de stukken die normaal (zeker in de winter) water gevoelig zijn gewoon verlegd of anders fatsoenlijke drainage aanleggen. Mountainbiken is geen moddersport, da's cyclocross ;-)

Op deze manier voelt het aan als diefstal > ik betaal voor goed onderhouden routes en krijg (letterlijk) shit...Ben benieuwd of Groffen vrolijk wordt bij de garage als hij daar betaalt heeft voor onderhoud aan zijn auto om er vervolgens achter te komen dat er geen onderhoud gedaan is...tssss :-{ Maar de grote meute sjokt maar als schapen door en zit over een paar maanden weer op hun reetfiets... :~
Laatst gewijzigd door VanBiLL.com op wo 29 december 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

VanBiLL.com schreef: wo 29 december 2021, 12:53 Ik vind het vrij bizar; 48.000 euro opgehaald aan dat treiter Ausweis. Heb afgelopen maandag nog een ronde gedaan, als dat onderhoud is, m'n hoela! :-{ Zoals eerder gezegd, de singletracks gaat nog wel, maar de brede paden > op sommige plekken totaan mijn assen in de shit. Dan de vernielingen die bij de Wildernissen (paarse route) gedaan zijn en dan hier en daar wat nieuwe bypasses die gemaakt zijn??? Hebben we nu nog niet geleerd om flow in de paden aan te brengen.

Niet dat me die 12 euro wat scheelt, maar ik vind het bizar dat 48k opgehaald wordt en er vervolgens geen (fatsoenlijk) onderhoud gedaan wordt. Mij part worden de stukken die normaal (zeker in de winter) water gevoelig zijn gewoon verlegd of anders fatsoenlijke drainage aanleggen. Mountainbiken is geen moddersport, da's cyclocross ;-)

Op deze manier voelt het aan als diefstal > ik betaal voor goed onderhouden routes en krijg (letterlijk) shit...Ben benieuwd of Groffen vrolijk wordt bij de garage als hij daar betaalt heeft voor onderhoud aan zijn auto om er vervolgens achter te komen dat er een onderhoud gedaan is...tssss :-{ Maar de grote meute sjokt maar als schapen door en zit over een paar maanden weer op hun reetfiets... :~
Tja, je kunt ook komen helpen met het onderhoud of meld je aan voor de MTB stichting bij het Grenspark. Iets met stuurlui en de wal…

Zal hier ongetwijfeld wel commentaar op krijgen, maar als alle klagers en zeikers hier in dit topic eens een dagje mee komen helpen met onderhoud kunnen we misschien samen een aantal pijnpunten oplossen. Vele handen maken licht werk. Een idee om hier een keer een datum te posten als we een klusdag organiseren?

Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en kunnen we het niet iedereen naar de zin maken. We hopen dat we via de stichting een groot deel van de opbrengsten uit de vignetten in kunnen zetten voor het verbeteren van de routes. Onze eerste prio’s zijn met name de modderstroken. Ook wij balen hiervan, maar sommige zaken laten zich namelijk niet zo simpel oplossen als men denkt.

Momenteel zijn we met 5 a 6 man/vrouw die de singletracks op regelmatige basis bijhouden en daar hebben we echt onze handen vol aan. We zijn met onvoldoende man/vrouw om ook de brede, bestaande paden te doen.
Gelukkig krijgen we ook genoeg bedankjes en complimenten tijdens de werkzaamheden van de passeerde bikers.

De gele route valt onder de verantwoording van Sport Vlaanderen. Helaas kunnen we ook niet zomaar alles doen wat we willen, we moeten ons aan de regeltjes houden die de grondeigenaren ons opleggen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

petter schreef: wo 29 december 2021, 15:13
VanBiLL.com schreef: wo 29 december 2021, 12:53 Ik vind het vrij bizar; 48.000 euro opgehaald aan dat treiter Ausweis. Heb afgelopen maandag nog een ronde gedaan, als dat onderhoud is, m'n hoela! :-{ Zoals eerder gezegd, de singletracks gaat nog wel, maar de brede paden > op sommige plekken totaan mijn assen in de shit. Dan de vernielingen die bij de Wildernissen (paarse route) gedaan zijn en dan hier en daar wat nieuwe bypasses die gemaakt zijn??? Hebben we nu nog niet geleerd om flow in de paden aan te brengen.

Niet dat me die 12 euro wat scheelt, maar ik vind het bizar dat 48k opgehaald wordt en er vervolgens geen (fatsoenlijk) onderhoud gedaan wordt. Mij part worden de stukken die normaal (zeker in de winter) water gevoelig zijn gewoon verlegd of anders fatsoenlijke drainage aanleggen. Mountainbiken is geen moddersport, da's cyclocross ;-)

Op deze manier voelt het aan als diefstal > ik betaal voor goed onderhouden routes en krijg (letterlijk) shit...Ben benieuwd of Groffen vrolijk wordt bij de garage als hij daar betaalt heeft voor onderhoud aan zijn auto om er vervolgens achter te komen dat er een onderhoud gedaan is...tssss :-{ Maar de grote meute sjokt maar als schapen door en zit over een paar maanden weer op hun reetfiets... :~
Tja, je kunt ook komen helpen met het onderhoud of meld je aan voor de MTB stichting bij het Grenspark. Iets met stuurlui en de wal…

Zal hier ongetwijfeld wel commentaar op krijgen, maar als alle klagers en zeikers hier in dit topic eens een dagje mee komen helpen met onderhoud kunnen we misschien samen een aantal pijnpunten oplossen. Vele handen maken licht werk. Een idee om hier een keer een datum te posten als we een klusdag organiseren?

Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en kunnen we het niet iedereen naar de zin maken. We hopen dat we via de stichting een groot deel van de opbrengsten uit de vignetten in kunnen zetten voor het verbeteren van de routes. Onze eerste prio’s zijn met name de modderstroken. Ook wij balen hiervan, maar sommige zaken laten zich namelijk niet zo simpel oplossen als men denkt.

Momenteel zijn we met 5 a 6 man/vrouw die de singletracks op regelmatige basis bijhouden en daar hebben we echt onze handen vol aan. We zijn met onvoldoende man/vrouw om ook de brede, bestaande paden te doen.
Gelukkig krijgen we ook genoeg bedankjes en complimenten tijdens de werkzaamheden van de passeerde bikers.

De gele route valt onder de verantwoording van Sport Vlaanderen. Helaas kunnen we ook niet zomaar alles doen wat we willen, we moeten ons aan de regeltjes houden die de grondeigenaren ons opleggen.
Petter,

Ik voel toch even de noodzaak op je bericht te reageren.
1. Ik denk dat ik vrijwel namens iedereen hier spreek als ik zeg dat sowieso niemand zeikt op jullie, de vrijwilligers die het onderhoud uitvoeren.

2. Het is een meer dan terechte opmerking dat als er bijna 50k aan opbrengsten is opgehaald vanaf 1 oktober dat we daar ook iets voor terugverwachten in de vorm van goed berijdbare routes en niet alles aan gort rijden in diepe modderstroken.

3. Het is dan ook raar dat er maar 6 personen zijn die nog steeds vrijwillig kleine stukjes onderhoud doen. Waar is de rest van de support in de vorm van een loonbedrijf die met zowel personeel als, nog belangrijker, materieel meters kan maken. Een strook van een paar 100 meter net als op de paarse routes ga je niet handmatig verbeterd krijgen.

4. Deze bovenstaande punten leiden nog steeds tot frustratie in combinatie met verbieden toertochten en vrij rijden. Dat snap ik. Ik vind dat Groffen aan zet is om eens wat concreet de handen uit de mouwen te gaan steken.

5. Tot die tijd zou ik persoonlijk graag een keer meehelpen. Blijven zeiken maakt niet dat we een betere fietsbeleving krijgen. Zaterdag 8 januari? Wie volgt?
oleVelo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 16:24

Sorry voor het commentaar, maar een groot deel van de zeikers en klagers heeft al jaren geprotesteert en verkondigd om de tracks niet te bouwen/aan te leggen. Dit al eind 99 begin 2000!! De reden is inmiddels bekend en heeft niets met stuurlui en wal te maken.
Vraag me ook af of het klopt dat er zoveel vignetten verkocht zijn, zo druk vind ik het niet meer in het bos.
Ik heb in ieder geval geen vignet gekocht. Als ik een vignet koop wil ik dit doen als alle opbrengst ook naar de vrijwilligers/tracks gaat. En dan graag wat extra tracks erbij want ze worden wat saai.
De vrijwilligers zijn volgens mij ook erg gebonden en niet gesteund door het grenspark/NM/SBB of gemeente, maar dit is iets wat ik denk dus mogelijk niet waar.
Nogmaals sorry voor het commentaar maar kon het niet laten en ben het nog steeds niet eens met het beleid wat er nu in het bos gevoerd word.
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Ik heb zeker geen kritiek op de vrijwilligers.
Ik zou het als vrijwilliger al lang voor bekeken houden.
Vrije tijd opofferen, terwijl de baas op een zak geld van 50.000€ zit
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

De UHR was ook niet in een dag aangelegd en gelijk goed. Dat kost nou eenmaal tijd.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Maaarek schreef: wo 29 december 2021, 15:57
petter schreef: wo 29 december 2021, 15:13

Tja, je kunt ook komen helpen met het onderhoud of meld je aan voor de MTB stichting bij het Grenspark. Iets met stuurlui en de wal…

Zal hier ongetwijfeld wel commentaar op krijgen, maar als alle klagers en zeikers hier in dit topic eens een dagje mee komen helpen met onderhoud kunnen we misschien samen een aantal pijnpunten oplossen. Vele handen maken licht werk. Een idee om hier een keer een datum te posten als we een klusdag organiseren?

Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en kunnen we het niet iedereen naar de zin maken. We hopen dat we via de stichting een groot deel van de opbrengsten uit de vignetten in kunnen zetten voor het verbeteren van de routes. Onze eerste prio’s zijn met name de modderstroken. Ook wij balen hiervan, maar sommige zaken laten zich namelijk niet zo simpel oplossen als men denkt.

Momenteel zijn we met 5 a 6 man/vrouw die de singletracks op regelmatige basis bijhouden en daar hebben we echt onze handen vol aan. We zijn met onvoldoende man/vrouw om ook de brede, bestaande paden te doen.
Gelukkig krijgen we ook genoeg bedankjes en complimenten tijdens de werkzaamheden van de passeerde bikers.

De gele route valt onder de verantwoording van Sport Vlaanderen. Helaas kunnen we ook niet zomaar alles doen wat we willen, we moeten ons aan de regeltjes houden die de grondeigenaren ons opleggen.
Petter,

Ik voel toch even de noodzaak op je bericht te reageren.
1. Ik denk dat ik vrijwel namens iedereen hier spreek als ik zeg dat sowieso niemand zeikt op jullie, de vrijwilligers die het onderhoud uitvoeren.

2. Het is een meer dan terechte opmerking dat als er bijna 50k aan opbrengsten is opgehaald vanaf 1 oktober dat we daar ook iets voor terugverwachten in de vorm van goed berijdbare routes en niet alles aan gort rijden in diepe modderstroken.

3. Het is dan ook raar dat er maar 6 personen zijn die nog steeds vrijwillig kleine stukjes onderhoud doen. Waar is de rest van de support in de vorm van een loonbedrijf die met zowel personeel als, nog belangrijker, materieel meters kan maken. Een strook van een paar 100 meter net als op de paarse routes ga je niet handmatig verbeterd krijgen.

4. Deze bovenstaande punten leiden nog steeds tot frustratie in combinatie met verbieden toertochten en vrij rijden. Dat snap ik. Ik vind dat Groffen aan zet is om eens wat concreet de handen uit de mouwen te gaan steken.

5. Tot die tijd zou ik persoonlijk graag een keer meehelpen. Blijven zeiken maakt niet dat we een betere fietsbeleving krijgen. Zaterdag 8 januari? Wie volgt?
Precies eigenlijk ook mijn reactie Petter! Ik snap dat jullie vrijwilligers je best doen (met de beperkte middelen die je krijgt); dat is mijn issue ook helemaal niet. Ik heb er ten eerste gewoon een groot probleem mee dat uberhaupt die routes er zijn. Dan wordt er met een hoop phoeha en tamtam in de media geschreven dat van het Auswies het onderhoud betaald wordt maar dat wordt dan aan een paar vrijwilligers overgelaten die totaal overvraagd worden in die onderhoudstaak. Dat is verre van een aanval op jou Petter en de mensen die je helpen bij het onderhoud :-q . Ik vind dat GP/Groffen dit maar eens moeten gaan organiseren > of anders het opgehaalde geld er tegen aan gooien zodat jullie ontlast worden ipv het geld gebruiken om controle en BOA's van te betalen ;-) Een aannemer met een graafmachien zal oa zeker helpen bij het aanpakken van de beruchte stroken. Mogelijk dat toch het eea met of gravel of matten versterkt moeten worden? Mogelijk dat gaten geboord moeten worden voor drainage, wederom, machinaal gaat dat veel gemakkelijker en sneller > zet die 48k in om jullie te helpen!

Ik zou graag meehelpen; ben daar helaas medisch niet toe in staat. Heb sinds een paar maanden in hoop metaal in mijn been gekregen en dat is allemaal nog wat gevoelig. Daarnaast heb ik snel een nieuwe schouder nodig (operatie uitgesteld door covid downscaling) en alleen een ronde mtnbiken is al een pijnlijke aangelegenheid (ook de reden waarom ik tegenwoordig emtb rijd), dus grondverzetten is echt even not done. Hopelijk 2023 als alle schade aan mijn skelet gerepareerd is en genezen is het een andere situatie en wil dan zeker wel meehelpen als mijn gezondheid het toelaat. Door deze medische perikelen ben ik ironisch genoeg juist gebaat bij goed onderhouden routes...

De oproep van Petter om te helpen snap ik wel ik denk ook dat het goed is dat we op een zaterdag per maand ofzo meehelpen > ik denk het overigens niet beter te weten maar zie wel dat het eea niet goed loopt. Vind dat GP/Groffen daar btw verantwoordelijk voor is.

Nogmaals, ik zo graag helpen maar mijn gezondheid laat dat even niet toe...anders had ik er echt gestaan met spade en hark :wink:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Wat maken jullie je druk, je hoeft er niet te fietsen hoor :wink:
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

petter schreef: wo 29 december 2021, 15:13 Tja, je kunt ook komen helpen met het onderhoud of meld je aan voor de MTB stichting bij het Grenspark. Iets met stuurlui en de wal…

Zal hier ongetwijfeld wel commentaar op krijgen, maar als alle klagers en zeikers hier in dit topic eens een dagje mee komen helpen met onderhoud kunnen we misschien samen een aantal pijnpunten oplossen. Vele handen maken licht werk. Een idee om hier een keer een datum te posten als we een klusdag organiseren?
Dus 12 € verplicht moeten aftikken voor GP Groffen "onderhoud" aan routes die ik niet wil en ze dan nog zelf moeten onderhouden ook?

Sorry maar nee dus.


Edit: was het vrijwillig vignet of vrij rijden dan had ik wel geholpen. Nu niet.
Laatst gewijzigd door Crapton op do 30 december 2021, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

petter schreef: wo 29 december 2021, 15:13
Zal hier ongetwijfeld wel commentaar op krijgen, maar als alle klagers en zeikers hier in dit topic eens een dagje mee komen helpen met onderhoud kunnen we misschien samen een aantal pijnpunten oplossen. Vele handen maken licht werk. Een idee om hier een keer een datum te posten als we een klusdag
Tja…… de kaarten zijn geschud. De routes liggen er, het vignet is ingevoerd, de toertochten geschrapt en ik laat mijn fiets plezier hier niet door verzieken.

De singletracks liggen er over het algemeen wel oke bij. De brede paden zijn echt een drama. En dat heeft echt wel een negatieve stempel op het plezier dat ik beleef. Als we moeten wachten tot het GP een fatsoenlijke beleid gaat voeren, dan zijn we nog wel een paar blubber ritjes verder, dus dan het heft maar in eigen handen nemen……

Dus ja…. Klusdag is een goed idee en ik kom helpen
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Crapton schreef: do 30 december 2021, 09:27 Dus 12 € verplicht moeten aftikken voor GP Groffen "onderhoud" aan routes die ik niet wil en ze dan nog zelf moeten onderhouden ook?

Sorry maar nee dus.


Edit: was het vrijwillig vignet of vrij rijden dan had ik wel geholpen. Nu niet.
Zo sta ik er ook in. Het is tot nu toe één grote one-man show vanuit het GP gebleken, zonder enige serieuze vorm van inspraak of overleg. Dan ook de consequenties van die aanpak aanvaarden, m.a.w. los het dan zelf ook allemaal maar op. Niet alleen de lusten maar ook de lasten. Jammer dat dat nu naar de vrijwilligers wordt geschoven, maar dat was precies te verwachten.

Ik heb overigens ook geen vignet en kom er dus ook niet meer, voel daarom verder ook geen enkele morele verplichting.
Plaats reactie