MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Al een poosje geleden dat ik rode en blauwe lus heb gereden. Wat ben ik blij met mijn plus banden, dat gaat stuk beter met mul zand. Mooi weer is fijn, maar ik denk dat iedereen blij gaat zijn met flinke regenbui :-q . Als dit nog even op zich laat wachten, denk ik dat het echt zwaar wordt om rondjes te rijden :((
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Fatbike time :-D :-D :-D
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

tja zand,zand en nog eens zand er ontstaat ook al behoorlijke erosie kapotte bochten en putten op de tracks.
verwacht al snel op veel vaste route's een weg blijf advies :D
roep het wel vaker , laat de bladeren en naalden liggen na de herfst dan ontstaat er een mengsel die moeilijker verdroogd , alhoewel er met deze droogte weinig of niets helpt dan wat water
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Misschien dat we van het Grenspark als bescherming van de routes tijdelijk bypass paden mogen volgen? Dat zijn vaak bredere en oude paden die het makkelijk kunnen hebben. Wat mag je voor een vignetprijs van 12 € van het Grenspark verwachten?

Ik kom wel eens omgeving Roosendaal/Rucphen en Bergen op Zoom en los zand problemen spelen daar op een of andere manier veel minder of niet.

Ik ben zelf ook afgelopen weekend op alle 4 lussen geweest en zeker op groen en rood zijn er (bekende) slechte stukken bij. Het is nu nog maar begin mei, en de vooruitzichten op veel regen zijn minimaal.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag blauw en rood gedaan. Blauw gaat nog vrij aardig (als te verwachten) maar rood begint op veel plekken alleen nog maar voor fatbikes toegankelijk te worden. Ben benieuwd hoe het er bij ligt na wat regen. Groen zal ook wel snel aftakelen, aan de westrand en ook stuk singletrack richting Athena. Was vorige week al matig.

In elk geval wel duidelijk waar de 40-50k "onderhoudsgeld" van het GP vignet aan wordt besteed: niet de routes.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je verwacht dat alle routes nu netjes elke week gesproeid gaan worden?
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Momenteel is men bezig met een plan om dit probleem voor altijd op te lossen. Tevens lost de problemen op van de natte gedeeltes in de winter...

Er zijn gesprekken gaande met leveranciers om de rode route van rood asfalt te voorzien, de blauwe route van blauw asfalt, de groene route van groen asfalt en de paarse route van paars asfalt.

De gele route zal daar waar nodig worden voorzien van, juist ja, mooi geel asfalt...
Men kan dan aan de kleur asfalt zien op welke route men zich bevind, daarnaast kunnen er geen routepalen meer ontvreemd worden.

Ook zullen hierdoor remkuilen tot het verleden behoren...

De kruisingen met wandelpaden worden met de tijd voorzien van regenboogpaden welke al dan niet beveiligd worden met verkeerslichten, zodat wandelaars veilig kunnen oversteken.

Wel zal met enige regelmaat de belijning opnieuw moeten worden aangebracht waarvoor de routes dan afgesloten moeten worden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Elvander schreef: vr 13 mei 2022, 22:40 Je verwacht dat alle routes nu netjes elke week gesproeid gaan worden?
Ik heb er het schurft in dat GP er over liegt en niemand er wat van zegt. Dat op zijn minst een poging wordt gedaan die 40-50k te verantwoorden aan onderhoud, zoals door GP Groffen is gezegd. En onderhoud in zomer en winter is hard nodig: winter te nat grote onrijdbare modderstroken en zomer te droog grote secties mul duinzand. Op andere parkoersen is dit gewoon niet of veel minder.

Als je 12 € voor een vignet durft te vragen voor 13-15 km singletrack dan hoort er een verantwoordelijkheid bij een belofte. Maar het past naadloos in de politieke cultuur in NL, niet doen wat je zegt.

Afbeelding

Ik trek mijn plan wel.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

petter schreef: vr 13 mei 2022, 23:16 Momenteel is men bezig met een plan om dit probleem voor altijd op te lossen. Tevens lost de problemen op van de natte gedeeltes in de winter...

Er zijn gesprekken gaande met leveranciers om de rode route van rood asfalt te voorzien, de blauwe route van blauw asfalt, de groene route van groen asfalt en de paarse route van paars asfalt.

De gele route zal daar waar nodig worden voorzien van, juist ja, mooi geel asfalt...
Men kan dan aan de kleur asfalt zien op welke route men zich bevind, daarnaast kunnen er geen routepalen meer ontvreemd worden.

Ook zullen hierdoor remkuilen tot het verleden behoren...

De kruisingen met wandelpaden worden met de tijd voorzien van regenboogpaden welke al dan niet beveiligd worden met verkeerslichten, zodat wandelaars veilig kunnen oversteken.

Wel zal met enige regelmaat de belijning opnieuw moeten worden aangebracht waarvoor de routes dan afgesloten moeten worden.
Je poging grappig te zijn slaagt niet helemaal. Probeer de (vaak terechte) kritiekpunten mee te nemen en uit te leggen welke toekomstige stappen je wil/gaat ondernemen. Hier schieten we niets mee op.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik snap het wel hoor. Als je je best doet om de routes aantrekkelijk te houden en je wordt iedere keer erop gewezen dat er geld genoeg is voor onderhoud, met een ondertoon van: pak je schop en ga onderhouden...... Het feit ligt er. We gaan Rutte en consorten ook niet ter verantwoording roepen als de wegenbelasting niet aan de weg wordt uitgegeven.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Positieve noot, vanochtend merkte ik een paar goede verbeteringen op in het stuk paars Wildernissen. Dank aan trailcrew om dit op te pakken.

CC-Rider schreef: wo 1 juni 2022, 19:59 We gaan Rutte en consorten ook niet ter verantwoording roepen als de wegenbelasting niet aan de weg wordt uitgegeven.
Dat heb je goed gezien, dat is precies het probleem in Nederland. Politici en bestuurders komen overal mee weg. GP Groffen doet in de media keiharde uitspraken die niet waargemaakt worden. Nu krijg ik commentaar omdat ik daar wel wat van zeg. GP & Groffen trekken zich uiteraard helemaal nergens wat van aan, toch blijf ik er over zeiken. Dit is onrecht en niet acceptabel.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Dat ben ik wel met je eens, maar hier is niets meer tegen te doen. Je zal het, ondanks dat het niet goed voelt, moeten accepteren. 100 rijden voelt ook als onrecht. Ik stoot in mijn elektrische auto helemaal niets meer uit dan als ik 130 rij. Maar als we deze discussie gaan voeren zijn we voorlopig nog niet klaar. Ik neem aan dat de opbrengst niet in de zakken van de heren die erover beslist hebben verdwijnt, maar dat ze ergens ten goede van de gemeenschap komen. En hier erover blijven zeiken zoals je zelf zegt voegt ook helemaal niets toe aan de discussie.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Hai allen

Even een stand van zaken, het oprichten van de Stichting waar de vrijwilligers mee bezig zijn loopt, iets minder snel dan gehoopt. We zijn bijna klaar met de oprichting. Als de oprichting rond is, dan volgt de volgende stap, namelijk een overeenkomst opmaken met Grenspark en afspraken over de bedragen ivm onderhoud en bouw nieuwe features en dergelijke.

Hopelijk merken jullie allen de vele kleine aanpassingen en verbeteringen die we doen en met plezier doen.
De regen is er eindelijk en de routes sluiten omwille van wat los zand staat niet op de planning hoor. Bepaalde delen zijn elke zomer met los zand bij groen en een ministukje bij paars, gooi een bredere band op je velg en knallen maar.

ter info:
Zaterdag 11 juni gaan we een stukje uitdagender maken. Van 9 tot 13 zullen we er graven.
Geïnteresseerden zijn welkom. Op onze facebook-pagina kan je details terug vinden.

groeten
Roel namens de Grenspark Trail Builders
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Metabaron schreef: wo 8 juni 2022, 17:21 Hai allen

Op onze facebook-pagina kan je details terug vinden.

groeten
Roel namens de Grenspark Trail Builders
Niet iedereen heeft facebook. Graag hier delen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Hai allen zonder Facebook,

Info over aanstaande graafvoormiddag op de paarse route:
https://www.facebook.com/grensparktrailbuilders

Zin om eens mee te helpen met bouwen van enkele rollers en jumps op de paarse route?
Kom af op zat 11 juni met een schup. Graag op voorhand bevestigen via een berichtje.
Afspraak om 8:45 op parking: https://goo.gl/maps/d52TxnG5dGwnsTLf7

We werken tot max 13 uur.


Groeten Roel
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Plaats reactie