MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Metabaron schreef: ma 17 januari 2022, 19:51 Hai allen

Vanaf maandag 31 januari 2022 is de paarse route terug officieel open. In het weekend van 28 en 29 januari halen we de omleidingsborden weg. Het merendeel van de klussen zijn gedaan. Er zijn nog enkele singletracks die aandacht nodig hebben, maar daarvoor houden we de route niet toe hoor :D :-D .

Aan de locals, geen probleem als jullie de volledige paars route al rijden he.

Afgelopen weekend hebben we de modderblub op groen/paars (net voor splitsing paars) aangepakt.


Veel plezier!

Grenspark Trail Builders (dit is de naam van de vrijwilligers :-q )
Bedankt voor jullie harde werk in elk geval ondanks soms mogelijk wat harde woorden vallen! Goed bezig. Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt om jullie inspanningen eens te bekijken en testen. Goed bezig manne! :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Hai Crapton en allen ook.

Bedankt voor de waardering! Dat waarderen we ook op onze beurt.
De route was nog niet open omdat we nog bezig zijn/waren met inderdaad herstel maar ook met herbouwen van bepaalde stukken die te vaak nat staan. We hebben zowel gewerkt aan die delen die afgesloten waren, verschillende zwembadlanen zijn uit de route nu en vervangen door nieuwe stukjes als ook aan andere dringende onderhoudswerken op groen/paars (deze nieuwe stukken zijn al te rijden, maar kunnen pas binnen enkele weken afgwerkt worden want er ligt nu nog humus op). En begin van paars heeft ook al een grondige beurt gekregen.

Er is een nog klein bos (na het weilandgedeelte, waar je onder een boom door rijdt) dat wat herwerking nodig heeft en dan verderop op bepaalde stukken op de oude stukken van paars. Dus volledig plasvrij zal het zeker niet zijn, maar toch al beter als ervoor.

De lange modderdreef is een verhaal apart omdat dat een openbare weg is van de gemeente Woensdrecht. Daarover lopen de gesprekken tussen Grenspark en de gemeente nog voor een plan van aanpak want er komt heel wat bij kijken.
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

VanBiLL.com schreef: ma 17 januari 2022, 21:06
Bedankt voor jullie harde werk in elk geval ondanks soms mogelijk wat harde woorden vallen! Goed bezig. Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt om jullie inspanningen eens te bekijken en testen. Goed bezig manne! :-q
Bedankt en no worries over de harde woorden. We begrijpen de frustratie dus we kunnen de harde woorden die soms vallen wel plaatsen hoor.

Kritische woorden an sich, daar hebben we ook niets tegen, integendeel, want dat schept een breder perspectief, andere invalshoeken en komt er misschien een andere oplossing uit waar verschillende mensen zich in kunnen vinden Laat het ons zeker weten waar jullie mee zitten zoals Crapton en daar proberen we een antwoord te geven waar we kunnen.

Het is ook niet omdat we niet reageren op iets dat we er niet mee bezig zijn. Ze hebben me geleerd om het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is.

En idd hopelijk tot eens op de trails als je/jullie komen testen!
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Crapton,

Ik heb je een pb gestuurd ivm je vragen waar je naar verwees.

groeten
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Crapton schreef: ma 3 januari 2022, 17:45
Ondertussen is rode route Groenendries op foto onder, net voor de afslag naar links daar ook 1 grote modderpoel. Vroeger kon ik die slechte stukken vermijden .........

Afbeelding
De beste oplossing voor dit stuk zou zijn, een single track alternatief (eventueel parallel aan deze dreef). Ik weet niet of dit bespreekbaar is met de grondeigenaars?
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

galileo2 schreef: di 18 januari 2022, 20:52
Crapton schreef: ma 3 januari 2022, 17:45
Ondertussen is rode route Groenendries op foto onder, net voor de afslag naar links daar ook 1 grote modderpoel. Vroeger kon ik die slechte stukken vermijden .........

Afbeelding
De beste oplossing voor dit stuk zou zijn, een single track alternatief (eventueel parallel aan deze dreef). Ik weet niet of dit bespreekbaar is met de grondeigenaars?
Daar zit vaak het probleem. Er zijn in dit gebied ook best veel percelen privé eigendom. En die vinden het vaak niet goed dat wij over hun grond een route aanleggen...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Hai allen

Om het voor iedereen gemakkelijker te maken hebben we met de vrijwilligers van de routes van het Grenspark een pagina op Facebook.
https://www.facebook.com/grensparktrailbuilders

Vanaf nu kunnen jullie ons, Grenspark Trail Builders, volgen via die pagina.
We plaatsen er foto's van de onderhoudswerken, leuke dingen die we bouwen, info over klusdagen en ook tips en tricks over het rijden zelf.
Voor degenen die niet op Facebook zitten, zelfs zonder account kan je de pagina bekijken.

Via die pagina zal je ook gemakkelijk en snel met ons contact kunnen opnemen voor bij vragen en suggesties.
Vergeet de pagina dus niet te volgen :-q

Neem gerust al eens kijkje, we hebben de eerste foto's al toegevoegd.

Grote klusdagen blijven we voorlopig ook op dit forum posten hoor.

groeten van de vrijwilligers
Grenspark Trail Builders
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Top, ben jullie gelijk aan het volgen ;-) Leuk om te zien waar precies er onderhoud is gedaan en wat de nieuwtjes zijn.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Metabaron
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 januari 2022, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8 2020 - Radon SLIDE 150 - NS Bikes Zirkus Dirt Jump

Bedankt en top dat je ons al volgt!

Elke week zullen er foto's/filmpjes toegevoegd worden zodat we de gebruikers goed kunnen informeren.
Vermoedelijk zullen we soms ook wat inspireren met tips hoe een bepaalde feature gereden kan worden.


groeten
Grenspark Trail Builders
Stichting Grenspark Trail Builders | bestuur

Build the dream, ride the dream!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Gisteren blu&red en vandaag blu gedaan. Het scheelt enorm dat het nu wat droger is een tijd, en je kan de rondes nu "schoon" rijden.

Ik zie goede inspanningen van de trailcrew mn op blu het hoge deel vlak bij de school. Vaak is dat een modderbende, nu goed te doen.

Ook red ligt er prima bij, zelf het heuvelige modderpad links na Groenendries is te doen en die grote plassen zijn al een heel stuk weg.

Ik heb wel wat MTB-ers gezien, maar het was niet druk. Geen filerijden. Wel een stel trailrunners op blu op de route, maar die gingen snel aan de kant na bellen.

Purpel en grn nog niet gedaan, er is wel werk gedaan aan purpel dus dat moet binnenkort weer wat beter te rijden zijn.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Vandaag ook weer eens in die hoek geweest. Wat opviel was dat ik echt heel weinig fietsers heb gezien.
Het aantal wandelaars op de kalmthoutse heide dat was echt niet normaal zo druk. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Lievensberg hetzelfde vehaal. Chaos met parkeren(gratis), drama. Dat is daar gebruikelijk maar nu dus ook een tsunami wandelaars erbij in het GP.

Het woud lag er echt top bij, en ook de rust op veel stukken was echt ouderwets genieten. Iedereen loopt blijkbaar toch op hetzelfde kleine stukje :wink:
Ik heb een paar x een stukje route gereden (per ongeluk...), een racebaan zo strak.
Ik begrijp dat veel mensen dit leuk vinden, dus knap werk vd crew maar niet echt mijn ding...
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Ik ben gisteren ook weer geweest, groen ligt er echt bizar goed bij, alle complimenten voor de crew! Paars hebben we één keer gereden, daar blijft toch nog veel blubber op met name de brede verbindingsstukken. Jammer dat daar niet een singletrack parallel aan gelegd mag worden. Het is al wel veel verbeterd overigens, een aantal stukken op de route hebben nu een keurige omleiding (eentje met een vrij plotselinge, haakse bocht :-D) om de modderplassen heen. Maar wel weer een topmiddag gehad, wat is het toch een feest als het een weekje niet geregend heeft :D

Oh ja, en we zagen de builders nog bezig op paars bij de afdaling, zag er al spannend uit :-q
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Sherlockspringer schreef: ma 31 januari 2022, 09:33 Ik ben gisteren ook weer geweest, groen ligt er echt bizar goed bij, alle complimenten voor de crew! Paars hebben we één keer gereden, daar blijft toch nog veel blubber op met name de brede verbindingsstukken. Jammer dat daar niet een singletrack parallel aan gelegd mag worden. Het is al wel veel verbeterd overigens, een aantal stukken op de route hebben nu een keurige omleiding (eentje met een vrij plotselinge, haakse bocht :-D) om de modderplassen heen. Maar wel weer een topmiddag gehad, wat is het toch een feest als het een weekje niet geregend heeft :D

Oh ja, en we zagen de builders nog bezig op paars bij de afdaling, zag er al spannend uit :-q
Die paarse route die eigenlijk vandaag pas open ging? Hebben de builders nog vriendelijk naar je gezwaaid? 😉
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

We waren te druk met scheppen om naar iedereen te zwaaien😉
Maar tussendoor zo nu en dan gezwaaid.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Plaats reactie