Almere - Braambergen / Skills Park / Kotterbos / Kromslootpark

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

SUPER VET!! :-q :-q

Zodra de zon lang genoeg opblijft om na 18:00 gelijk erheen te gaan doe ik het meteen! Ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vandaag de route 'De kemphaan' gereden, die later dit jaar wordt aangesloten op de Braambergen (dat zijn die oude vuilnisbelten als ik het goed heb onthouden). Vooral m'n best gedaan niet tegen een boom te rijden, met al die bochten. Wel leuk al die kombochten, soms vlak na elkaar. De route is best goed aangegeven, maar toch reed ik een keer fout. Op een gegeven moment kom je bij de weg die langs die vuilnisbelten loopt en ik hand niet door dat ik daar scherp rechts moest. Je moet echt achterom kijken om te zien wat er op die paal staat. Ben dus royaal een kilometer te ver doorgereden. Het doet nu nog wel wat eentonig aan, maar als het andere deel klaar is zal dat gevoel zeker weggaan. Ben benieuwd wanneer dat klaar is. Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=3z27fAF35gM .
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

https://www.facebook.com/stichtingmtbmore/
YESS! Het nieuws waar we allemaal op zaten te wachten.... DE MTB-ROUTE BRAAMBERGEN GAAT OPEN!

Op zaterdag 7 september a.s worden bij ons trailcenter Outdoorpark SEC Almere om 10:00 de officiële openingshandelingen verricht door de onthulling van het routebord Kemphaan, later gevolgd door het routebord bij Braambergen. Omdat op zondag 8 september het NK Crosstriatlon wordt gehouden krijgen op zaterdag 7 september alleen de deelnemende alteten de mogelijkheid om Braambergen te verkennen, maar op het fraaie routebord kun je wel alvast een indruk krijgen.
Verder willen we iedereen verzoeken om het weekend 7/8 september de routes Kemphaan en Braambergen te vermijden in verband met dit NK zodat wedstrijdatleten hun maximale prestatie kunnen neerzetten.

Vanaf het weekend van 14/15 september is iedereen echter welkom op Braambergen! Voorlopig nog even alleen op zaterdag en zondag van 10:00-14:00 uur omdat er nog werkzaamheden bezig zijn: er moet een hek geplaatst worden tussen het operationele deel van Braambergen (huisvuiloverslag) en het recreatieve gedeelte waar de trails zich bevinden. Deze situatie duurt uiterlijk tot half oktober, waarbij overigens ook de ingang tijdelijk aan de achterzijde van Braambergen ligt (Groenlingweg). Als de werkzaamheden klaar zijn, ben je elke dag van zonsopgang tot zonsondergang welkom in de Almeerse Alpen! Let op: vignet verplicht! Meer info over de trails op Braambergen en de vignetten volgt de komende dagen.
Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rob.Erto schreef: vr 30 augustus 2019, 13:23 https://www.facebook.com/stichtingmtbmore/
YESS! Het nieuws waar we allemaal op zaten te wachten.... DE MTB-ROUTE BRAAMBERGEN GAAT OPEN!

Op zaterdag 7 september a.s worden bij ons trailcenter Outdoorpark SEC Almere om 10:00 de officiële openingshandelingen verricht door de onthulling van het routebord Kemphaan, later gevolgd door het routebord bij Braambergen. Omdat op zondag 8 september het NK Crosstriatlon wordt gehouden krijgen op zaterdag 7 september alleen de deelnemende alteten de mogelijkheid om Braambergen te verkennen, maar op het fraaie routebord kun je wel alvast een indruk krijgen.
Verder willen we iedereen verzoeken om het weekend 7/8 september de routes Kemphaan en Braambergen te vermijden in verband met dit NK zodat wedstrijdatleten hun maximale prestatie kunnen neerzetten.

Vanaf het weekend van 14/15 september is iedereen echter welkom op Braambergen! Voorlopig nog even alleen op zaterdag en zondag van 10:00-14:00 uur omdat er nog werkzaamheden bezig zijn: er moet een hek geplaatst worden tussen het operationele deel van Braambergen (huisvuiloverslag) en het recreatieve gedeelte waar de trails zich bevinden. Deze situatie duurt uiterlijk tot half oktober, waarbij overigens ook de ingang tijdelijk aan de achterzijde van Braambergen ligt (Groenlingweg). Als de werkzaamheden klaar zijn, ben je elke dag van zonsopgang tot zonsondergang welkom in de Almeerse Alpen! Let op: vignet verplicht! Meer info over de trails op Braambergen en de vignetten volgt de komende dagen.
Afbeelding
Gaaf man. gefeliciteerd rob.erto!!! Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Ben helaas nog steeds niet geweest op de route maar nu ook dit gedeelte open gaat komt die hoog op de lijst te staan!! Nogmaals gefeliciteerd heel leuk dat het allemaal gelukt is
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Leuk dat het zover is! Ik ga waarschijnlijk wel wachten tot de route in oktober elke dag is open gesteld. In de weekenden daarvoor zal het wel file rijden zijn (denk ik).
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

za 31 augustus 2019, 06:08
Leuk dat het zover is! Ik ga waarschijnlijk wel wachten tot de route in oktober elke dag is open gesteld. In de weekenden daarvoor zal het wel file rijden zijn (denk ik).
Ik ben er vandaag geweest: zaterdagochtend half elf; mooi weer. Het was heel rustig (niemand ingehaald of ingehaald worden) en Braambergen was de moeite waard. Kijk wel goed naar de openingstijden https://mtbmore.nl/. Je moet er dit weekend via de hoofdingang van de afvalverwerkers er in. Bij de ingang van het hek staat een vrijwilliger de specifieke Almeerse vergunning (toegangsbewijs) te controleren. Die had ik net daarvoor bij het informatiecentrum van Staatsbosbeheer gekocht (waar ik mijn auto had geparkeerd).
Voor € 5: daarvoor heb ik drie rondjes gereden; waar krijg je dat nog drie rondjes voor € 5? Bovendien: het is all-you-can-ride en geldig tot 31/12/2020.
Over de route; de naam Braambergen is afschrikwekkender dan de werkelijkheid. Ik heb geen braam gezien (ook geen bebloede armen); wel 'bergen' in de poldervariant. Ik heb al mijn versnellingen nodig gehad.
Op de track ligt 'asfaltgranulaat' wat als extra technische attractie schuift in bochten en zorgt voor de noodzaak van goede druk op je achterwiel in de klimmetjes. Ik hou wel van een technische attractie, maar voor mensen die alleen maar snel-snel-snel willen vraagt dit om het technisch vermogen om slippend de bochten door te komen (ik heb mijn beperkte technische vermogens op dit gebied alleen in nood ingezet, niet als standaard; en voor de rest rustig aangedaan).
Ik verwacht hier nog wel eens terug te komen.
Na afloop nog rustig uitgereden bij de Kemphaan; veel drukker, maar minder de moeite waard dan Braambergen
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Mooi dat de route eindelijk open is, lijkt me een prima variatie op de UHR routes. Maar wat is dat granulaat eigenlijk? Toch niet wat er op de fietspaden op de hei ligt? Dan wordt het namelijk een zooitje bij wat nattigheid. En dat is sowieso al een probleem bij routes in de Flevopolder 🤔
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens de website van de Almeerse routes is dat granulaat juist bedoeld om ervoor te zorgen dat het ook bij nattigheid goed te berijden is.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Zijn de routes Braambergen en Kemphaan als een route te rijden zonder op een weg te komen? Ze liggen dicht bij elkaar.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je vanuit Braambergen het hek uitgaat kan je direct rechts het bos induiken waar Kemphaan ligt.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

"direct" is misschien 50 meter fietsen.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Mooi, bedankt.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

bluebird schreef: za 21 september 2019, 21:14 Mooi dat de route eindelijk open is, lijkt me een prima variatie op de UHR routes. Maar wat is dat granulaat eigenlijk? Toch niet wat er op de fietspaden op de hei ligt? Dan wordt het namelijk een zooitje bij wat nattigheid. En dat is sowieso al een probleem bij routes in de Flevopolder 🤔
Er zijn verschillende granulaat :-D maar houd het op gemalen puin :wink: en op braambergen is het zwart/grijs dus van asfalt :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Mooi zo, ik ben benieuwd naar de route. Werk in het centrum, dus van de week maar gelijk een vergunning aanschaffen bij Profile vd Linde.
Same shit, different day :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mario070 schreef: zo 22 september 2019, 12:39
bluebird schreef: za 21 september 2019, 21:14 Mooi dat de route eindelijk open is, lijkt me een prima variatie op de UHR routes. Maar wat is dat granulaat eigenlijk? Toch niet wat er op de fietspaden op de hei ligt? Dan wordt het namelijk een zooitje bij wat nattigheid. En dat is sowieso al een probleem bij routes in de Flevopolder 🤔
Er zijn verschillende granulaat :-D maar houd het op gemalen puin :wink: en op braambergen is het zwart/grijs dus van asfalt :-q
ben je er al geweest Mario??
Plaats reactie