MTB route Hardenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bospaadje schreef: wo 6 juli 2022, 19:50 Bedankt beiden, ik zag net dat er een nieuwe route geopend is in sibculo ofzoiets ☺️… die lijkt wel wat meer voor mtb en is heen/terug 60km (incl route).
Enig idee of dat ook en gravel 40mm ultragrip schwalbe one te doen is?
Zijn er evt routes te vinden richting D?
Het zegt niet alles hoor, maar op de ranglijst van MTB-routes.nl staat Sibculo op 25 Lemele op 30, Hardenberg op 108 en Ommen op 195 of zo. Dus mensen die op MTB-routes een reactie plaatsen zijn behoorlijk positief.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Willem Altes schreef: wo 6 juli 2022, 23:30
Bospaadje schreef: wo 6 juli 2022, 19:50 Bedankt beiden, ik zag net dat er een nieuwe route geopend is in sibculo ofzoiets ☺️… die lijkt wel wat meer voor mtb en is heen/terug 60km (incl route).
Enig idee of dat ook en gravel 40mm ultragrip schwalbe one te doen is?
Zijn er evt routes te vinden richting D?
Het zegt niet alles hoor, maar op de ranglijst van MTB-routes.nl staat Sibculo op 25 Lemele op 30, Hardenberg op 108 en Ommen op 195 of zo. Dus mensen die op MTB-routes een reactie plaatsen zijn behoorlijk positief.
Sibculo is wel een leuke route, zit ik ook wel wat uitdaging in, alleen vind ik dat het zuidelijke deel teveel asfalt/ "recht toe, recht aan" werk heeft, maar dat kan je afkorten en rijd je alleen het noordelijke deel.
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag deze route gereden. Heb er tijdens de vakantie hier in de buurt uiteindelijk 4 gedaan (Lemele, Hellendoorn, Ommen en Hardenberg).

Deze route is zelfs met de droogte van de afgelopen dagen goed te doen ook. Het was nu perfect bike weer. Heerlijk bewolkt.

De route gaat door een mooi gebied en heeft mooie flowy lange singletracks met af en toe een jump etc. Ook de km-aanduiding is fijn.

Een ding snapte ik alleen niet. Waarom wordt er dat blokje omgereden en kom je op dat brede pad / fietspad dus ook bikers tegen? Logischer is toch om gelijk naar rechts te gaan want dat blokje vond ik niet veel toevoegen en eigenlijk zelfs onlogisch.

Ik ben zelf de routes van Maashorst (Uden/Zeeland) gewend en ik snap eigenlijk niet waarom Hardenberg niet veel hoger staat dan die routes.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Dat blokje sla ik altijd over. Het is volgens mij meer bedoeld voor de verbinding met route Ommen.
Plaats reactie