tracks for the cracks

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

di 24 april 2018, 15:54

Het Laage & Hoge Vuursche topic ontplofte zo'n beetje. Dus hier dan maar eens een balletje opgooien.

Op welke routes in Nederland, of net over de grens van Duitsland/België, komt je als gevorderde rijder technisch aan je trekken? Graag met link naar route info/gpx (legaal/vrij te rijden)
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

di 24 april 2018, 16:39

Tijgerhaai schreef:Het Laage & Hoge Vuursche topic ontplofte zo'n beetje. Dus hier dan maar eens een balletje opgooien.

Op welke routes in Nederland, of net over de grens van Duitsland/België, komt je als gevorderde rijder technisch aan je trekken? Graag met link naar route info/gpx (legaal/vrij te rijden)
UHR is echt "the bomb" begreep ik :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 24 april 2018, 16:52

Tijgerhaai schreef:Op welke routes in Nederland, of net over de grens van Duitsland/België, komt je als gevorderde rijder technisch aan je trekken?
Ach, je stelt je verachtingspatroon een beetje bij.

Sowieso was er 4-5 jaar geleden ongeveer niets en nu liggen er door heel NL leuke routes. Dorst was 1 van de eerste waar je lekker kombochtjes kon rammen. En daar in Drente, Sleenerzand, liggen een paar dikke drops en wat leuk North Shore (nu niet meer). Voor NL dus hardstikke gaaf en ik vermaak me er uitstekend. Trekt het mijn niveau op? Nee, ik kan nog steeds niet oefenen op jumps met een aanrijdsnelheid van 40 km/u. Ja, genoeg bochtjes om die techniek bij te schaven. Nee, rockgardens zijn er niet. Nee, trial-achtige klimmen heb je ook niet. Ben ik dan teleurgesteld? Nee, ik kom prima aan mijn trekken. Omdat ik mijn verwachtingspatroon bij heb gesteld.
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 24 april 2018, 18:04

Dat sowieso, het is hier geen Schotland daar was ik allang achter. Kom er net vandaan en ik moet het nu dus eerst weer ernstig wennen aan het geen wij hier niet hebben. Maar aangezien ik mijn fietsje toch achter op mijn auto moet zetten wil het een beetje interessant worden (thuis rondje is het Dijkgatbos) maakt het natuurlijk niet zoveel uit of ik naar links of naar rechts rij. In het LV HV topic werd bijvoorbeeld de nieuwe route Maastricht en Zaltbommel genoemd. Zo zijn er misschien nog wel wat routes met wat meer speelgoed dan gemiddeld waarvan het zeker de moeite is om te gaan kijken. Ik hoor het liever van mede bikers dan de PR afdeling van de VVV die een 52Km lang fietspad een uitdagende route noemen. :tong
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 24 april 2018, 18:24

Lars TB schreef: Ach, je stelt je verachtingspatroon een beetje bij.
Sowieso was er 4-5 jaar geleden ongeveer niets en nu liggen er door heel NL leuke routes. Dorst was 1 van de eerste waar je lekker kombochtjes kon rammen. En daar in Drente, Sleenerzand, liggen een paar dikke drops en wat leuk North Shore (nu niet meer). Voor NL dus hardstikke gaaf en ik vermaak me er uitstekend. Trekt het mijn niveau op? Nee, ik kan nog steeds niet oefenen op jumps met een aanrijdsnelheid van 40 km/u. Ja, genoeg bochtjes om die techniek bij te schaven. Nee, rockgardens zijn er niet. Nee, trial-achtige klimmen heb je ook niet. Ben ik dan teleurgesteld? Nee, ik kom prima aan mijn trekken. Omdat ik mijn verwachtingspatroon bij heb gesteld.
Jaja Opa, jij rommelt je tijd wel door hier :winkie: :winkie: :winkie: maar mijn kids willen in de toekomst graag wel wat meer kunnen oefenen dus mijn verwachtingspatroon blijft gewoon hoog omdat er anders nooit iets van de grond komt :bier:

..... Maar ga je nu mee naar Livigno of niet.. 23/30-6?
baron062
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/H3mk1/29plus

di 24 april 2018, 18:35

Doe het vooral voor jezelf Yo-Eddy!

Je kinderen zitten over 6 jaar achter de 5D gameconsole de meest epische trails te rippen. Op hun zolderkamer. Als het tegenzit. :-{

On-topic: dicht bij huis is GMA kwa leuk fietsen mijn favoriet. Leuk dat men daar om bescheiden schaal wat speeldingetjes in de lijn heeft gelegd, en mooie chickenruns er omheen.
Grts,

3s
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 24 april 2018, 18:41

Waar staan UHR en GMA voor?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 24 april 2018, 18:42

porcini schreef:Waar staan UHR en GMA voor?
Utregse Heuvel Rug
Geest Mer Ambacht
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 24 april 2018, 18:43

baron062 schreef:Doe het vooral voor jezelf Yo-Eddy!

Je kinderen zitten over 6 jaar achter de 5D gameconsole de meest epische trails te rippen. Op hun zolderkamer. Als het tegenzit. :-{

On-topic: dicht bij huis is GMA kwa leuk fietsen mijn favoriet. Leuk dat men daar om bescheiden schaal wat speeldingetjes in de lijn heeft gelegd, en mooie chickenruns er omheen.
Kom net bij GMA vandaan met de kabouter ...... en die heeft nu de chickenruns al niet nodig :roll: :-q
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

di 24 april 2018, 18:45

Nijmegen en Reichswald bieden net buiten de vaste routes nog wel genoeg leuks, al wordt dat wel steeds minder. Wat me vooral de laatste keer opviel is dat je 80% van de tijd over saaie wegen en paden rijd, op weg naar iets leuks. Geef ik toch de voorkeur aan Amerongen, waar ik eigenlijk alles wel amusant vindt, ondanks dat het net iets minder uitdagend is. (Al is dat verschil ook weer niet zo groot eigenlijk...)
Custom steel: http://project12.cc
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 24 april 2018, 19:13

Nijmegen en omstreken krijgt een update. Ben dus ook erg benieuwd wat dat gaat worden. Mits het niet afgezwakt wordt door regeltjes ed. komt dat vast wel goed.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 24 april 2018, 19:21

Nou valt wel mee hoor, zijn zat rondjes in Nederland waar best wat techniek en TTF te vinden zijn.
echter zijn dit wel vaak de "lelijke" vuilnisbelt rondjes en niet de echt mooie routes.

zo heb ik sinds een jaartje dit in mijn achtertuin en is best een serieus ding om netjes van af te rijden
(helaas is de rest van de route dan weer niet de moeite waard)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buitenland ga ik vaak Naar houffalize of la bresse, maar ook daar moet je het niet op de vaste routes zoeken.
Glentres is aardig maar ook nog vrij braaf (flowtrail) tegenwoordig ga ik naar Wales waar de trails ruiger zijn.
Laatst gewijzigd door funride op di 24 april 2018, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/H3mk1/29plus

di 24 april 2018, 19:28

Ah, het Twiske...

Bij het Coentunnel ken je dan ook Twiske 3. Daar omheen liggen van die leuke endurosporen waar je ook technisch kan spelen. Als er animo is kunnen we er wel eens kijken.
Grts,

3s
Victor1977
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Amsterdam

di 24 april 2018, 19:40

baron062 schreef:Ah, het Twiske...

Bij het Coentunnel ken je dan ook Twiske 3. Daar omheen liggen van die leuke endurosporen waar je ook technisch kan spelen. Als er animo is kunnen we er wel eens kijken.

Ja Twiske kan leuk zijn om even te spelen (afgelopen donderdag nog even gedaan na hele lange tijd), zeker als je geen zin hebt om de auto te pakken en 40 a 50 km te rijden (in mijn geval)

dat van die endurosporen, is dat op de route zelf of bedoel je het gebied ernaast?

Ik wil ook wel mee een keertje
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 24 april 2018, 19:46

baron062 schreef:Ah, het Twiske...

Is nu wel heel erg kapot gereden en veel moddergeulen, maar we kunne er wel een keer gaan kijken :-q

@victor, is het gebied er naast (crossbaan)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie