Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
martin-v-s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 maart 2018, 19:46

Afbeelding

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/ze27MCazZY

Help een digibeet met het plaatje...

Rondje met 155 km met materiaalpech gestaakt. Ik was ook af. Alleen hoge Ginkel en Amerongen terugweg niet afgemaakt. Alles bij elkaar mooi rondje als basis, zeker met Station Ede-Wageningen als centraal punt.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In principe kan ik toch gewoon de bordjes van de routes en betreffende verbindingsroutes volgen?
De track is een hulpmiddel, het is niet zo dat ik die constant in de gaten moet houden of wel soms?
De routebordjes op de UHR zijn genummerd. Je kan thuis opzoeken waar je er af moet. Zie de routepalen op de kaart:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 77373&z=14

Voor de verbindingsroutes tussen de tracks kan je fietsknooppuntroutes nemen. Die staan op de fietsrouteplanner van de fietsersbond.

Kortom je kan op een blaadje dit in code opschrijven en op je bovenbuis plakken. Heb je als het goed is niets meer nodig, dan wat uithoudingsvermogen.

Handig is dan wel als je op je telefoon zorgt voor wat backup, mocht je de code niet meer kunnen kraken...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Willem Altes schreef: do 8 augustus 2019, 22:43
In principe kan ik toch gewoon de bordjes van de routes en betreffende verbindingsroutes volgen?
De track is een hulpmiddel, het is niet zo dat ik die constant in de gaten moet houden of wel soms?
De routebordjes op de UHR zijn genummerd. Je kan thuis opzoeken waar je er af moet. Zie de routepalen op de kaart:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 77373&z=14

Voor de verbindingsroutes tussen de tracks kan je fietsknooppuntroutes nemen. Die staan op de fietsrouteplanner van de fietsersbond.

Kortom je kan op een blaadje dit in code opschrijven en op je bovenbuis plakken. Heb je als het goed is niets meer nodig, dan wat uithoudingsvermogen.

Handig is dan wel als je op je telefoon zorgt voor wat backup, mocht je de code niet meer kunnen kraken...
Is de track volgen niet veel handiger 🤫
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dit is wel Grand TUHR topic... Dus dat zijn er 9 +1 track's :-q .. Hoe wilt u dat doen :roll: 🤫
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ga ff kijken of de link van de afgelopen triatlon hier kan krijgen :-D want die zou zo ver ik kon zien, voor iedereen te doen moeten zijn met..., maar vooral zonder GPS/GPX :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mario070 schreef: do 8 augustus 2019, 23:02 Dit is wel Grand TUHR topic... Dus dat zijn er 9 +1 track's :-q .. Hoe wilt u dat doen :roll: 🤫
De track (2-tracks) staat toch in het eerste bericht van dit topic?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hier gaat iets niet helmaal goed denk ik :(
Wat bedoel je met een track en of zoals je schreef, is de track volgen... :D :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mario070 schreef: do 8 augustus 2019, 11:17 En nu met de komst van de nieuwe route's ten noorden van Ede :-D gaat mij het zeker lukken en complete lus te krijgen vanaf, Ede naar Oosterbeek, Rheden, Adoorn :-D :-q
Deze 4 heb ik dus vandaag gecombineerd, hetzij delen, geen hele routes.

Apeldoorn - Ede is niet fijn, heel veel asfalt en lange stukken.
Nu is mijn startplaats op de helft van de 2, dat maakt het al aangenamer.
martin-v-s schreef: do 8 augustus 2019, 20:24 Afbeelding

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/ze27MCazZY

Help een digibeet met het plaatje...

Rondje met 155 km met materiaalpech gestaakt. Ik was ook af. Alleen hoge Ginkel en Amerongen terugweg niet afgemaakt. Alles bij elkaar mooi rondje als basis, zeker met Station Ede-Wageningen als centraal punt.
Heel mooi rondje en wat een afstand!
Dat Jan Janssen rondje is zeker niet legaal of wel?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In de start post heb ik een link geplaatst met GPX. Voor iedereen met een navigatie computer te volgen zelfs eentje uit het jaar kruik zoals een Garmin Etrex. (Die gele met alleen een pijl je moet die kant op)

Een andere GPX gaan aanleveren is dan ook overbodig en levert alleen maar verwarring. Mijn GPX zijn gewoon de mooiste verbindingen uitgezet met hulp van de locals hier in dit toppic. Veel mooier ga je het niet krijgen.
◼︎ Go round the outside.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Tijgerhaai schreef: vr 9 augustus 2019, 06:15 In de start post heb ik een link geplaatst met GPX. Voor iedereen met een navigatie computer te volgen zelfs eentje uit het jaar kruik zoals een Garmin Etrex. (Die gele met alleen een pijl je moet die kant op)

Een andere GPX gaan aanleveren is dan ook overbodig en levert alleen maar verwarring. Mijn GPX zijn gewoon de mooiste verbindingen uitgezet met hulp van de locals hier in dit toppic. Veel mooier ga je het niet krijgen.
Inderdaad, dat is de enige track waar het in dit topic om gast, Dan heb ik het goed begrepen. 👍
Dit weekend moet het gaan gebeuren😎
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Veel plezier. Zelf moet ik hem nog steeds doen. Vorig jaar tegen de tijd dat ik het zou gaan rijden was het één grote zandbak geworden waar van alles afgesloten was. Toen maar uitgeweken naar Zuid Limburg. Wellicht dit jaar. Ik doe het dan wel in meerdere dagen. Nog een week en dan eens kijken hoe ik dat ik mijn vakantie plak.
◼︎ Go round the outside.
martin-v-s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 maart 2018, 19:46

Rayb81 schreef: do 8 augustus 2019, 23:40
Mario070 schreef: do 8 augustus 2019, 11:17
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/ze27MCazZY

Help een digibeet met het plaatje...

Rondje met 155 km met materiaalpech gestaakt. Ik was ook af. Alleen hoge Ginkel en Amerongen terugweg niet afgemaakt. Alles bij elkaar mooi rondje als basis, zeker met Station Ede-Wageningen als centraal punt.
Heel mooi rondje en wat een afstand!
Dat Jan Janssen rondje is zeker niet legaal of wel?
Thanks! Rondje Jan Jansen is legaal in deze lus, hooguit af en toe op een wandelpad gereden. Verder is het eerste stuk de MTB route Papendal
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 heeft geen strava :-? :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

byorka schreef: do 8 augustus 2019, 22:58
Willem Altes schreef: do 8 augustus 2019, 22:43

De routebordjes op de UHR zijn genummerd. Je kan thuis opzoeken waar je er af moet. Zie de routepalen op de kaart:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 77373&z=14

Voor de verbindingsroutes tussen de tracks kan je fietsknooppuntroutes nemen. Die staan op de fietsrouteplanner van de fietsersbond.

Kortom je kan op een blaadje dit in code opschrijven en op je bovenbuis plakken. Heb je als het goed is niets meer nodig, dan wat uithoudingsvermogen.

Handig is dan wel als je op je telefoon zorgt voor wat backup, mocht je de code niet meer kunnen kraken...
Is de track volgen niet veel handiger 🤫
Als je geen GPS wilt gebruiken, dan is de Willem zijn suggesties toch een mooi alternatief?
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Bekijk mijn activiteit op Strava:
Ik zie op Strava dat je om en nabij 2 uur gerust hebt, of in elk geval niet gefietst hebt. Hoe plan je de pauzes op zo'n lange route? Twee keer een uur, vier keer een half uur, of nog vaker een kwartier?
Plaats reactie