Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 16 mei 2021, 20:04
Horsthil schreef: zo 16 mei 2021, 19:57

Waar staat die van de vliegbasis nu eigenlijk, want ik ben hem nog nooit tegengekomen
Ik heb hem toe laten voegen aan de drinkwaterkaart. Hij staat aan een wandelpad voor de gedenknaald op de luchthaven
Ik zie hem staan. Wel onhandige plek, want daar mag je niet met de fiets komen
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: zo 16 mei 2021, 22:05
bouwpakket schreef: zo 16 mei 2021, 20:04
Ik heb hem toe laten voegen aan de drinkwaterkaart. Hij staat aan een wandelpad voor de gedenknaald op de luchthaven
Ik zie hem staan. Wel onhandige plek, want daar mag je niet met de fiets komen
Heel onhandig. Vanaf het fietspad moet je door het poortje. Vervolgens om het plein van de gedenknaald (want de hekken daarvan waren laatst afgesloten). Of je gaat via de andere kant via de hoofdingang over de parkeerplaats
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Gisteren niet de Gran TUHR gereden, maar wel Leersum, Zeist, Amerongen en Rhenen. (103km)

Maar wat heb ik ook genoten van de verbinding route tussen Leersum en Zeist!

Bedankt @Tijgerhaai voor de link 👍🏻 in de startpost.

Gr.,
Loeffie
Nou Moe
Gebruikersavatar
Zenewguy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 09:40

Dit weekend de TUHR met mn vriendin volbracht in 2 dagen als test voor de summer solstice ride.

https://www.strava.com/activities/5417456799

https://www.strava.com/activities/5425041081

Op naar 19 juni.
Bergafwaarts op z'n best
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In twee dagen is ie ook mooi. Misschien zelfs nog wel mooier! :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: di 16 januari 2018, 13:57 Ik liep al langer met het plan, en deze zomer moet het maar eens gaan gebeuren. Alle routes op de Utrechtse Heuvelrug achter elkaar rijden a.k.a. "Trans Utrechtse Heuvelrug" "Grand TUHR" Op het moment 170Km in totaal, maar wetende dat men nog bezig is met Lage en Hoge Vuursche komt daar ongetwijfeld nog een stukje bij. (Werk ik bij als ik nieuwe gegevens heb) Na tips van forumleden in dit: viewtopic.php?f=15&t=136274 topic heb ik alle restaurants en campings langs de route er in gezet zodat je zelf kan beslissen of je 'm in één ruk rijd, hier en daar eens stopt voor een welverdiende pauze, of er meerdere dagen over gaat doen.


Heb je de Grand TUHR gereden? Post dan hier je de link naar je Strava activiteit voor extra dikke kudos. :wink:
◼︎ Go round the outside.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vignet aangeschaft, wil vrijdag vanaf Driebergen oid de zuidelijke GUHR lussen doen doel is een 70-80 km.

Heeft iemand nog suggesties voor goede startplek in die omgeving? Maakt het veel uit waar je begint?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Crapton schreef: di 8 juni 2021, 22:14 Vignet aangeschaft, wil vrijdag vanaf Driebergen oid de zuidelijke GUHR lussen doen doel is een 70-80 km.

Heeft iemand nog suggesties voor goede startplek in die omgeving? Maakt het veel uit waar je begint?
Bij Driebergen zit je zo op Zeist, niet op de zuidelijke lussen. Verbindingsstuk is niet verkeerd (gravelfietspad met wat hoogtemeters door de bossen) , maar geen MTB-route. Als je vanuit Maarsbergen naar Leersum rijdt heb je ergens links een parkeerplaats.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Uiteindelijk bij Maarn gaan staan, vlak bij de snelweg. Dan verbindingsroute gepakt naar Leersum, vervolgens Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen dan via Amerongen en Leersum weer terug. Full suspension is wel prettig.

Echt super die omgeving en fantastische flowy trails. Had ik niet verwacht. Ben hier wel enigszins jaloers op.

Kwintelooijen is prachtige plaats, hoe daar ooit een MX baan heeft kunnen bestaan? Trail hier en daar beetje tricky moet je een paar keer rijden, maar wel erg leuk.
Laatst gewijzigd door Crapton op vr 11 juni 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Crapton schreef: vr 11 juni 2021, 21:50 Uiteindelijk bij Maarn gaan staan, vlak bij de snelweg. Dan verbindingsroute gepakt naar Leersum, vervolgens Amerongen, Rheden en Kwintelooijen dan via Amerongen en Leersum weer terug. Full suspension is wel prettig.

Echt super die omgeving en fantastische flowy trails. Had ik niet verwacht. Ben hier wel enigszins jaloers op.

Kwintelooijen is prachtige plaats, hoe daar ooit een MX baan heeft kunnen bestaan? Trail hier en daar beetje tricky moet je een paar keer rijden, maar wel erg leuk.
Naar Rheden zelfs :o
Dan heb je wel heel ver gefietst, respect
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ja het was wel gaaf ben doorgereden... :-D
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ik haal Rheden en Rhenen ook al-tijd door elkaar. Ook na tig keer rijden.... :wink: :kiss:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

HarrySlingerLove schreef: ma 14 juni 2021, 22:34 Ik haal Rheden en Rhenen ook al-tijd door elkaar. Ook na tig keer rijden.... :wink: :kiss:
Tig keer Rhenen kan ik me nog voorstellen, maar tig keer Rheden is ondoenlijk
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

bouwpakket schreef: ma 14 juni 2021, 22:41
HarrySlingerLove schreef: ma 14 juni 2021, 22:34 Ik haal Rheden en Rhenen ook al-tijd door elkaar. Ook na tig keer rijden.... :wink: :kiss:
Tig keer Rhenen kan ik me nog voorstellen, maar tig keer Rheden is ondoenlijk
Te. Flauw. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De nieuwe kidsroute bij Austerlitz is nu officieel door Bouwpakket geannonceerd en kan toegevoegd worden aan de te rijden routes. Voor details kun je het beste even op het Zeisterlitz-topic kijken
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie