Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bazen zijn jullie :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Kapitein Iglo schreef: ma 5 september 2022, 10:22
Olieboer schreef: ma 5 september 2022, 10:07

Tja, je moet fietsen als je kan, en niet alleen het mooi weer is.
Daar denken we dan duidelijk anders over :bier: Ik fiets het liefst met mooi weer, maar een bui of wat als ik eenmaal op de fiets zit is geen enkel issue. Alleen als ik flinke regenbuien in korte tijd kan zien aankomen, stel ik de rit liever uit omdat ik weet wat het met de grond kan doen.

Niettemin veel plezier, en wees verstandig als het onweert en/of hard waait. Het bos is hartstikke droog en er kunnen wat meer boompjes op omvallen staan dan je zou verwachten.
Ik denk dat het wel goed komt, onweer is geweest vannacht, het wordt vandaag weer mooi weer. Bedankt voor je goede zorgen :kiss:
Geen gezeik, mountainbike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk het ook - laat maar weten hoe het erbij ligt. Het zal nog niet echt keihard zijn 😉

Veel plezier!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Prachtig fietsweer vandaag :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

De eerste uren waarschijnlijk lekker van dat plakkende zand aan je banden en snel slijtende remblokken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Prachtig mensergerjeniet weer vandaag :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Het was erg goed te doen, wel wat van dat plakkerige zand, maar Rhenen (vooral grind heb ik de indruk) en Amerongen waren goed te doen. Amerongen was nog een stukje afgesloten vanwege mul zand. Ik kwam een boze route onderhoudsman tegen omdat we een stukje doorreden om te kijken hoe het er bij lag. Na een gesprekje waren de gemoederen weer wat bedaard gelukkig. Leersum en vooral Woudenberg waren nog wel wat muller, die laatste was ook nog deels afgesloten vanwege een mul stuk. Als afsluiter hebben we Kwintelooijen gedaan, dat was nog een mooie uitdaging, ik vond het al heel wat dat ik geen voet aan de grond heb hoeven zetten.
Vanwege de afsluitingen uiteindelijk net niet aan de 90 km gekomen: 87,81km in 4u38m20s.

Ik kom nog een keer terug voor de UHR9!
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Geen gezeik, mountainbike! :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Nette tijden toch?

Ik ben 6 juli voor het laatst geweest.

Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Amerongen, Rhenen in deze volgorde gereden.

Met aanrijden vanuit Ochten 80km in 3u37m en toen was er al genoeg losse meuk.

Als Amerongen er maar goed bijligt de 24e :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

Allereerst dank aan degenen die de Grand TUHR bedacht hebben. Ik heb dit altijd fascinerend gevonden, maar de volledige Grand TUHR in een dag is voor mij net een stapje te ver. Omdat ik even vrij heb tot mijn nieuwe baan begint besloot ik om het in twee dagen te doen. In deze tijd van het jaar is twee dagen sowieso noodzaak. Donderdag heb ik het oostelijke deel gereden. 's Avonds overnacht in een hotel in Driebergen, vrijdag de westelijke helft. Ik moet zeggen dat ook de verbindingsroutes me aangenaam verrast hebben, het is gewoon prachtig fietsen in die omgeving, niet alleen op de mountainbike routes. De vrijdag was wel heel speciaal, want het sneeuwde de hele dag. Ik was blij dat ik op donderdag al de meeste kilometers had gemaakt. Al met al een prachtige ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

De route van de eerste dag: https://www.strava.com/activities/8418056867

De route van de tweede dag: https://www.strava.com/activities/8423228972
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mooie ritten en knap gereden! :bier: :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

QuiXoTic schreef: za 21 januari 2023, 00:08 Allereerst dank aan degenen die de Grand TUHR bedacht hebben. Ik heb dit altijd fascinerend gevonden, maar de volledige Grand TUHR in een dag is voor mij net een stapje te ver. Omdat ik even vrij heb tot mijn nieuwe baan begint besloot ik om het in twee dagen te doen. In deze tijd van het jaar is twee dagen sowieso noodzaak. Donderdag heb ik het oostelijke deel gereden. 's Avonds overnacht in een hotel in Driebergen, vrijdag de westelijke helft. Ik moet zeggen dat ook de verbindingsroutes me aangenaam verrast hebben, het is gewoon prachtig fietsen in die omgeving, niet alleen op de mountainbike routes. De vrijdag was wel heel speciaal, want het sneeuwde de hele dag. Ik was blij dat ik op donderdag al de meeste kilometers had gemaakt. Al met al een prachtige ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

De route van de eerste dag: https://www.strava.com/activities/8418056867

De route van de tweede dag: https://www.strava.com/activities/8423228972
Complimenten voor de rit, maar niet voor de route op dag 1.

Nu zijn er zoveel voorbeelden van waar je wél mag rijden en jij presteert het om door natuurreservaat Noordhout te rijden. Daar is Utrechts Landschap niet blij mee. Ook dat weliswaar kleine stuk om bij de route austerlitz te komen doe je over wandelpaden. Helemaal niet nodig
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Netjes hoor met deze temperaturen.

Ook in 2 dagen is het nog steeds een mooie uitdaging :-q
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

bouwpakket schreef: za 21 januari 2023, 00:36 Complimenten voor de rit, maar niet voor de route op dag 1.

Nu zijn er zoveel voorbeelden van waar je wél mag rijden en jij presteert het om door natuurreservaat Noordhout te rijden. Daar is Utrechts Landschap niet blij mee. Ook dat weliswaar kleine stuk om bij de route austerlitz te komen doe je over wandelpaden. Helemaal niet nodig
Goed dat je dat aangeeft. Rondom de start en het einde van Austerlitz had ik de route zeker niet handig gepland. Met inmiddels half bevroren handen, vermoeidheid, te weinig kennis van de omgeving en haast om voor zonsondergang het bos weer uit te zijn lukte het me niet om te plekke een goed alternatief te bedenken. Dat had gemakkelijk beter gekund en gemoeten. Bij Noordhout had het ook anders gekund, maar ik was me er daar niet van bewust illegaal te rijden.

De tweede dag was mijn route overigens dwars over landgoed Pijnenburg gepland. Daar mag je ook niet fietsen, dus daar ben ik toen omheen gereden. Voortaan toch wat beter opletten met Komoot, blijkbaar is het vrij gemakkelijk een route te plannen over paden waar niet gefietst mag worden. En nog wat beter op de borden letten dus.
Laatst gewijzigd door QuiXoTic op zo 22 januari 2023, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

QuiXoTic schreef: za 21 januari 2023, 23:47
bouwpakket schreef: za 21 januari 2023, 00:36 Complimenten voor de rit, maar niet voor de route op dag 1.

Nu zijn er zoveel voorbeelden van waar je wél mag rijden en jij presteert het om door natuurreservaat Noordhout te rijden. Daar is Utrechts Landschap niet blij mee. Ook dat weliswaar kleine stuk om bij de route austerlitz te komen doe je over wandelpaden. Helemaal niet nodig
Goed dat je dat aangeeft. Rondom de start en het einde van Austerlitz had ik de route zeker niet handig gepland. Met inmiddels half bevroren handen, vermoeidheid, te weinig kennis van de omgeving en haast om voor zonsondergang het bos weer uit te zijn lukte het me niet om te plekke een goed alternatief te bedenken. Dat had gemakkelijk beter gekund en gemoeten. Bij Noordhout had het ook anders gekund, maar ik was me er daar niet van bewust illegaal te rijden.

De tweede dag was mijn route overigens dwars over landgoed Pijnenburg gepland. Daar mag je ook niet fietsen, daar ben ik toen omheen gereden. Voortaan toch wat beter opletten met Komoot, blijkbaar is het vrij gemakkelijk een route te plannen over paden waar niet gefietst mag worden. En nog wat beter op de borden letten dus.
Bedankt voor je uitleg. Ik snap hoe dat gaat. Maar ja, je had een legale track voorhanden. En je weet dat de zon op een bepaald moment ondergaat. Als je het niet haalt, dan is het gewoon volgende keer beter. Een goede reden om nog een keer terug te komen

Komoot maakt gebruik van OSM kaartmateriaal. Op dat OSM kaartmateriaal staan de wandelpaden vaak niet vermeld als "niet fietsen", maar alleen als wandelpad. Komoot doet dan onterecht de aanname dat je er wél mag fietsen. Daarom zijn een tijdje terug op verzoek van de terreineigenaren alle paden van de Utrechtse Heuvelrug in Komoot ook nog eens voorzien van "niet fietsen". Komoot stuurt je nu niet vanzelf over zo'n pad. En als je wel zelf zo'n pad inplant, dan krijg je de melding van Komoot dat je daar moet wandelen. Die melding heb jij ook gekregen, want de paden door Noordhout zijn ook gemarkeerd als niet fietsen.
Het gebeurt veel dat mensen gewoon een bestaande rit van Komoot plukken en narijden. Ook bij die ritten geeft Komoot aan dat je op de "niet fietsen" paden moet lopen. Maar de praktijk leert dat die opmerking genegeerd / over het hoofd wordt gezien door de gebruiker.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie