Ik heb de dropbox variant gebruikt uit post #1, die bestaat uit 2 delen. Daar is over nagedacht door de maker (denk ik). Doordat het 2 tracks zijn (Kwintelooien -> Hoge vuursche en Hoge vuursche -> Kwintelooien) kun je ze een andere kleur geven op je gps. Je rijdt een aantal secties dubbel en op deze manier pak je minder snel een trail waar je 2 keer overhee komt in de verkeerde richting. Ik weet overigens niet of je turn directions kunt gebruiken met deze files, wellicht wel en dan zal bovengenoemde geen issue zijn. Als je dit net als mij niet doet en de route alleen visueel volgt dan is 2 delen met verschillende kleurtjes erg handig.Knakworstkweker schreef: ↑do 3 september 2020, 21:20 ik zet net uit interesse de gpx op mijn telefoon, maar die zegt dat het 107km is?!
que pasa?
-edit-
de eerste (gpx) is maar 100km
de garmin connect versie in gpx is 183,53 km
geen idee waar dat verschil vandaan komt, die 183 bewaar ik voor volgend jaar.
Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Mooi stukje rijden
Ik vind overigens dat je op deze route je GPS nauwelijks nodig hebt. Het is zo mooi uitgepijld en veel verbindingsroutes zijn zo vanzelfsprekend. Ik kijk liever naar de track dan op het schermpje voor me.
Ik vind overigens dat je op deze route je GPS nauwelijks nodig hebt. Het is zo mooi uitgepijld en veel verbindingsroutes zijn zo vanzelfsprekend. Ik kijk liever naar de track dan op het schermpje voor me.
Die kleurtjes werken grandioos als je een garmin hebt...... ik heb een wahoo elemt bolt.dogsbolx schreef: ↑do 3 september 2020, 22:26Ik heb de dropbox variant gebruikt uit post #1, die bestaat uit 2 delen. Daar is over nagedacht door de maker (denk ik). Doordat het 2 tracks zijn (Kwintelooien -> Hoge vuursche en Hoge vuursche -> Kwintelooien) kun je ze een andere kleur geven op je gps. Je rijdt een aantal secties dubbel en op deze manier pak je minder snel een trail waar je 2 keer overhee komt in de verkeerde richting. Ik weet overigens niet of je turn directions kunt gebruiken met deze files, wellicht wel en dan zal bovengenoemde geen issue zijn. Als je dit net als mij niet doet en de route alleen visueel volgt dan is 2 delen met verschillende kleurtjes erg handig.Knakworstkweker schreef: ↑do 3 september 2020, 21:20 ik zet net uit interesse de gpx op mijn telefoon, maar die zegt dat het 107km is?!
que pasa?
-edit-
de eerste (gpx) is maar 100km
de garmin connect versie in gpx is 183,53 km
geen idee waar dat verschil vandaan komt, die 183 bewaar ik voor volgend jaar.
ik ga het volgend jaar gewoon proberen, we zien wel hoe we uitkomen
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Voor de UHR9 heb ik de track in verschillende kleinere tracks opgedeeld, zodat ik ze éen voor éen af kon tikken. Met iets meer dan 180km heb ik behoorlijk scherp aan de wind gezeild
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ene MaartenT uit V. heeft gisteren ook een niet onverdienstelijk rondje weggetrapt...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ik heb zo eens door dit topic heen zitten lezen en ik krijg grote ogen bij de gemiddelde snelheden van sommigen....
20-21km/u gemiddeld is echt bizar snel, ik neem aan dat die routes geblinddoekt gereden kunnen worden door deze rijders.
Laatste keer dat ik er was heb ik Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel, Rhenen en Kwintelooijen gereden (Amerongen 2/3 keer voor de lusjes) toen 16,3 km/u gemiddeld....
Scheelt inmiddels weer 15 kilo en volgend jaar misschien nog ietsjes meer, dus ik hoop een dan een gemiddelde van 18-19 te halen, op een hardtail.
20-21km/u gemiddeld is echt bizar snel, ik neem aan dat die routes geblinddoekt gereden kunnen worden door deze rijders.
Laatste keer dat ik er was heb ik Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel, Rhenen en Kwintelooijen gereden (Amerongen 2/3 keer voor de lusjes) toen 16,3 km/u gemiddeld....
Scheelt inmiddels weer 15 kilo en volgend jaar misschien nog ietsjes meer, dus ik hoop een dan een gemiddelde van 18-19 te halen, op een hardtail.
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Gemiddelde niet te veel naar kijken. Dat zeg ik nadat ik tijdens mijn rit op bepaald moment realiseerde dat ik de 20 km/u gem. niet zou halen en op 19,5 bleef steken.
Zonder gekheid: Veel hangt ook van de omstandigheden af, ik heb ritten bij slecht weer of tijdens de droogte gezien en dan denk ik “grotere prestatie dan toen ik hem bij goede omstandigheden deed”.
Overigens met mijn 186,5 km afstand idd redelijk zuinig gereden en had onder de 180 km gekund want bij Soest stukje extra bos gbepakt en ook nog rondje Soester Hoogt.
Zonder gekheid: Veel hangt ook van de omstandigheden af, ik heb ritten bij slecht weer of tijdens de droogte gezien en dan denk ik “grotere prestatie dan toen ik hem bij goede omstandigheden deed”.
Overigens met mijn 186,5 km afstand idd redelijk zuinig gereden en had onder de 180 km gekund want bij Soest stukje extra bos gbepakt en ook nog rondje Soester Hoogt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
En met een snelheidssensor rijden zou het zomaar kunnen zijn dat je 10% meer afstand en snelheid registreert. Dus niet teveel laten afleiden door snelheden van anderen. Waar je wel zeker rekening mee moet houden is dat je alleen bij daglicht op de routes mag rijden. Degene die voor zonsopkomst of na zonsondergang nog fietsen zijn gewoon af. Dit is ook onderdeel van de prestatie om het tijdens de beschikbare daglicht periode te halen
Laatst gewijzigd door bouwpakket op za 5 september 2020, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Als ervaren randonneur met een zwikkie 200, 300 en 400-ers op mijn kerfstok, zeg ik: blijven rijden en weinig pauzeren. Gewoon kort en efficient pauzeren. En dan door.
Ik rij wel met een speedsensor omdat ik merkte dat de gps op de routes waar ik vaak kom nogal willekeurig is.
Daglicht is sowieso een pre, daarom ben ik ook van plan dit volgend jaar te gaan doen, als er minimaal 12 uur daglicht is.
Ik rij op de mtb meestal rond de 50 tot 140 km, op de racer langer 60 tot 300, maar ik denk dat dit geen probleem zal worden.
Pauzes is sowieso niet echt iets wat ik doe, wordt alles koud en stijf van, beter blijven bewegen en op de fiets reepjes en gelletjes naar binnen werken.
Ik ben nog wel aan het twijfelen waar ik zal starten en de auto kan parkeren.
Suggesties?
Daglicht is sowieso een pre, daarom ben ik ook van plan dit volgend jaar te gaan doen, als er minimaal 12 uur daglicht is.
Ik rij op de mtb meestal rond de 50 tot 140 km, op de racer langer 60 tot 300, maar ik denk dat dit geen probleem zal worden.
Pauzes is sowieso niet echt iets wat ik doe, wordt alles koud en stijf van, beter blijven bewegen en op de fiets reepjes en gelletjes naar binnen werken.
Ik ben nog wel aan het twijfelen waar ik zal starten en de auto kan parkeren.
Suggesties?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ik had extra asfalt voor en achteraf, was goed voor de gemiddelde snelheid En een stapel extra km’s.Knakworstkweker schreef: ↑za 5 september 2020, 09:13 Ik heb zo eens door dit topic heen zitten lezen en ik krijg grote ogen bij de gemiddelde snelheden van sommigen....
20-21km/u gemiddeld is echt bizar snel, ik neem aan dat die routes geblinddoekt gereden kunnen worden door deze rijders.
Midden in parkeren, ofwel bij SBB in Leersum. Dan kun je je auto ook als bevoorradingspost gebruiken.
die hoop ik eigenlijk niet nodig te hebben.
afgelopen woensdag 315km gedaan op de racer, 2 gels, 1 energiereep, 1 peperkoek, 1 notenreep, 2 haverkoekies 1 bidon water 1 bidon isostar.
water aangevuld na 200/ 215km verder niks nodig gehad...
afgelopen woensdag 315km gedaan op de racer, 2 gels, 1 energiereep, 1 peperkoek, 1 notenreep, 2 haverkoekies 1 bidon water 1 bidon isostar.
water aangevuld na 200/ 215km verder niks nodig gehad...
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb vandaag als test (van mezelf) een UHR5 gedaan. Gemiddelde van 21. Mogelijk moet ik voor het echie wat meer temporiseren.
Maar zo’n wielsensor werkt wel jonguh
Maar zo’n wielsensor werkt wel jonguh
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Dat fietsen voor en na zonsopkomst/zonsondergang mag zolang het op de weg/fietspaden is.bouwpakket schreef: ↑za 5 september 2020, 13:12 En met een snelheidssensor rijden zou het zomaar kunnen zijn dat je 10% meer afstand en snelheid registreert. Dus niet teveel laten afleiden door snelheden van anderen. Waar je wel zeker rekening mee moet houden is dat je alleen bij daglicht op de routes mag rijden. Degene die voor zonsopkomst of na zonsondergang nog fietsen zijn gewoon af. Dit is ook onderdeel van de prestatie om het tijdens de beschikbare daglicht periode te halen
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.