Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Heilige rook!!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Klaas1982 schreef: ma 29 juni 2020, 07:53 Volledigheidshalve ook het stukje Zeist😉
:lol: Dubbele kudo's :-q :-q

Alleen de manier waarop jullie het gedaan hebben is dan weer niet de bedoeling. Dat stukje hoor je niet terug te rijden tegen de richting in. Het zal dus over moeten :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bouwpakket schreef: ma 29 juni 2020, 09:20
Klaas1982 schreef: ma 29 juni 2020, 07:53 Volledigheidshalve ook het stukje Zeist😉
:lol: Dubbele kudo's :-q :-q

Alleen de manier waarop jullie het gedaan hebben is dan weer niet de bedoeling. Dat stukje hoor je niet terug te rijden tegen de richting in. Het zal dus over moeten :tong
Volstrekt onnodig ook dat heen en weer rijden. Gewoon heen en buitenom via de Traayweg er weer op was goed genoeg geweest. Het aansluitende stuk Austerlitz is dubbel gereden.
:-q :-q

Het blijft een raadsel hoe dit kleine stukje Zeist steeds maar zo lastig is bij een knappe GTUHR.
Bedwelmende stoffen door het leemhoudende zand geschept?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Willem Altes schreef: ma 29 juni 2020, 11:15
bouwpakket schreef: ma 29 juni 2020, 09:20
:lol: Dubbele kudo's :-q :-q

Alleen de manier waarop jullie het gedaan hebben is dan weer niet de bedoeling. Dat stukje hoor je niet terug te rijden tegen de richting in. Het zal dus over moeten :tong
Volstrekt onnodig ook dat heen en weer rijden. Gewoon heen en buitenom via de Traayweg er weer op was goed genoeg geweest. Het aansluitende stuk Austerlitz is dubbel gereden.
:-q :-q

Het blijft een raadsel hoe dit kleine stukje Zeist steeds maar zo lastig is bij een knappe GTUHR.
Bedwelmende stoffen door het leemhoudende zand geschept?
In de UHR9 hoort dit stuk gewoon wel. Net als alle stukken die overlappen (zoals bij Austerlitz en Zeist). De GTUHR is opgezet als tweedaagse waarin nét dit stukje track niet voorkomt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je moet op de UHR ook geen GPX volgen, maar rijden vanuit terreinkennis (voor de verbindingen) en de bordjes (voor de routes).
Klaas1982
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 juni 2020, 07:45

bouwpakket schreef: ma 29 juni 2020, 11:47
Willem Altes schreef: ma 29 juni 2020, 11:15

Volstrekt onnodig ook dat heen en weer rijden. Gewoon heen en buitenom via de Traayweg er weer op was goed genoeg geweest. Het aansluitende stuk Austerlitz is dubbel gereden.
:-q :-q

Het blijft een raadsel hoe dit kleine stukje Zeist steeds maar zo lastig is bij een knappe GTUHR.
Bedwelmende stoffen door het leemhoudende zand geschept?
In de UHR9 hoort dit stuk gewoon wel. Net als alle stukken die overlappen (zoals bij Austerlitz en Zeist). De GTUHR is opgezet als tweedaagse waarin nét dit stukje track niet voorkomt
Het lastige zit hem in de door ons uitgezette routevolgorde. Mijn afweging was om dit stukje in alle vroegte (6:15) voor lief te nemen om op deze wijze zo strak mogelijk Austerlitz te rijden. Dus een paar honderd meter tegengesteld. In alle andere gevallen bij normale tijdstippen volg ik jullie opmerkingen. Dit was vooraf overdacht en gepland. Mijn inziens de juiste afweging.

Dank voor de reacties en waanzinnige routes die strak onderhouden worden en daarvoor dank👍🏼
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dat is pas een ritje... O my... :-q
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

schultzz schreef: vr 21 september 2018, 20:00 Ik was samen met Erwin en heb genoten van het avontuur, het was met hoge waarschijnlijk de laatste kans dit jaar en met een gemiddelde van ongeveer 20km/u zat het er net in qua tijd (alhoewel Rhenen in de schemerdonker wel extra spannend is)

We zijn gestart in Rhenen (onze vaste startplaats voor onze Amerongen ritjes), zoals ik het nu bekijk is het denk ik verstandiger om bij HV/LV te starten, die klimmetjes bij Amerongen gaan toch wat minder vlot na 170 km.

We hebben overigens de GPX gebruikt die in de openingspost staat, dus dan lijkt het daar aan te wijten dat we een paar meter missen.....

https://www.strava.com/activities/1854757057" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgend jaar komt er zeker weer een gelegenheid....
Het heeft even geduurd voordat het gesternte goed stond....

https://www.strava.com/activities/3708248393
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Laat Bouwpakket de route maar niet zien, want dan mag je ‘m opnieuw rijden... :winkie:

...blijft op die 100m-misser na wel een Monsterlijke rit hoor. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed gedaan! :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Joop! schreef: za 4 juli 2020, 17:12 Laat Bouwpakket de route maar niet zien, want dan mag je ‘m opnieuw rijden... :winkie:

...blijft op die 100m-misser na wel een Monsterlijke rit hoor. :-q
En die 100m missen hoeft ook helemaal niet. Een afslag later en problem solved😇
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Ik was van plan volgende week vrijdag een poging te doen. Maar zie nu net op facebook dat bijna de helft van Leersum nu een omleiding heeft. Aangezien het zo'n groot stuk is zal dat ook wel even gaan duren neem ik aan.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Schulz: UHR 8.99 :winkie: Op naar de UHR9....... Maar ik doe het je momenteel niet na. :-q
@Linc: Denk idd effe wachten, beste tijd voor een UHR9 lijkt het (vroege) voorjaar te zijn. Dan geen droogteproblemen en/of andere narigheid.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: vr 10 juli 2020, 16:58 @Linc: Denk idd effe wachten, beste tijd voor een UHR9 lijkt het (vroege) voorjaar te zijn. Dan geen droogteproblemen en/of andere narigheid.
Maar ook minder daglicht....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Linc schreef: vr 10 juli 2020, 16:37 Ik was van plan volgende week vrijdag een poging te doen. Maar zie nu net op facebook dat bijna de helft van Leersum nu een omleiding heeft. Aangezien het zo'n groot stuk is zal dat ook wel even gaan duren neem ik aan.
Als ik het goed zie gaat die afsluiting pas maandag in; tot maandag gaat het alleen om 10%. Dus dat wordt dit weekend :o
Plaats reactie