Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De eerste cm juichen we toe. Morgen nog een centimeter en de rest komen we te kort...Daarna weer droog en nemen de bospompen alles weer over.

Gelukkig zijn we verwend met meer dan alleen Amerongen :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In Basecamp routes geïmporteerd, geknipt en samengevoegd.
Uit archief van Fred het onverharde verbindingsstukje geknipt tussen Amerongen en Rhenen :-q .
Routeplanner van de Fietsersbond gebruikt voor de verbindingsroutes (Sigmund Insingerlaan is nog vermeld als fietspad in de FB routeplanner dus even doorgegeven aan de routeplannermakers).
203km schoon aan de haak vanaf Utrecht Zuilen, start eerst mtb route is HV, finish is op Zeist.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nu nog een mooie (niet te warme) dag uitzoeken en je bent een dagje "onder de pannen". :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 29 april 2019, 09:55 In Basecamp routes geïmporteerd, geknipt en samengevoegd.
Uit archief van Fred het onverharde verbindingsstukje geknipt tussen Amerongen en Rhenen :-q .
Routeplanner van de Fietsersbond gebruikt voor de verbindingsroutes (Sigmund Insingerlaan is nog vermeld als fietspad in de FB routeplanner dus even doorgegeven aan de routeplannermakers).
203km schoon aan de haak vanaf Utrecht Zuilen, start eerst mtb route is HV, finish is op Zeist.
Het knip en plak werk had je je zelf kunnen besparen als je de link in de start post gebruikt had. Als je een ander mooiere legale verbinding hebt gevonden stuur even een PV met de gpx dan verwerk ik die ook in het bestand uit de start post.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijgerhaai schreef: ma 29 april 2019, 10:35
Jurriaan schreef: ma 29 april 2019, 09:55 In Basecamp routes geïmporteerd, geknipt en samengevoegd.
Uit archief van Fred het onverharde verbindingsstukje geknipt tussen Amerongen en Rhenen :-q .
Routeplanner van de Fietsersbond gebruikt voor de verbindingsroutes (Sigmund Insingerlaan is nog vermeld als fietspad in de FB routeplanner dus even doorgegeven aan de routeplannermakers).
203km schoon aan de haak vanaf Utrecht Zuilen, start eerst mtb route is HV, finish is op Zeist.
Het knip en plak werk had je je zelf kunnen besparen als je de link in de start post gebruikt had. Als je een ander mooiere legale verbinding hebt gevonden stuur even een PV met de gpx dan verwerk ik die ook in het bestand uit de start post.
Zo ie zo ziet mijn gpx bestand er anders uit omdat ik ergens anders start en finish. Delen van gpx vind ik prima. Allemaal legale wegen. Ik knip de aanrijroutes er dan wel uit.

@Fred, eerst Amerongen open.... :-{
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 29 april 2019, 14:12Zo ie zo ziet mijn gpx bestand er anders uit omdat ik ergens anders start en finish. Delen van gpx vind ik prima. Allemaal legale wegen. Ik knip de aanrijroutes er dan wel uit.
@Fred, eerst Amerongen open.... :-{
Die van mij is 100% legaal, ga toch niet buiten de routes fietsen (Fred 2.0) :winkie:
Enne, idd eerst wachten tot werkzaamheden klaar zijn. Je wilt toch geen UHR 8.98 op je naam hebben............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Misschien is die 8,98 +1 wel het hoogst haalbare. Met de droogte van verleden jaar, blijft de bodem droog en wellicht is straks alles wel dicht. De routes zijn dynamisch en nu is dit de route die je anno 2019 kan rijden. Misschien ligt het er in 2020 wel pico bello bij, maar lig je zelf in de lappenmand, dus gewoon gaan als je niet langer kan of wil wachten.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zit wat in, vorig jaar om deze tijd had ik hem er al op zitten https://www.strava.com/activities/1522380642. Toen begon het al aardig droog te worden en vooraf had ik al twijfel ivm mul zand.
Achteraf goede keuze want daarna werd het alleen maar droger en ook warmer. Toen ideale omstandigheden en zonder afsluitingen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Willem Altes schreef: ma 29 april 2019, 23:24 Misschien is die 8,98 +1 wel het hoogst haalbare. Met de droogte van verleden jaar, blijft de bodem droog en wellicht is straks alles wel dicht. De routes zijn dynamisch en nu is dit de route die je anno 2019 kan rijden. Misschien ligt het er in 2020 wel pico bello bij, maar lig je zelf in de lappenmand, dus gewoon gaan als je niet langer kan of wil wachten.
+1 (en toch ik zie me zelf al thuis komen met 8.9 achter mijn naam :roll: ..)

Voor de liefhebbers, de door mij geplande route.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ziet er goed uit hoor die route, ik wil dit jaar ook iets dergelijks gaan rijden. Even goede omstandigheden en tijd afwachten. :-q
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Jurriaan schreef: di 30 april 2019, 07:37
Willem Altes schreef: ma 29 april 2019, 23:24 Misschien is die 8,98 +1 wel het hoogst haalbare. Met de droogte van verleden jaar, blijft de bodem droog en wellicht is straks alles wel dicht. De routes zijn dynamisch en nu is dit de route die je anno 2019 kan rijden. Misschien ligt het er in 2020 wel pico bello bij, maar lig je zelf in de lappenmand, dus gewoon gaan als je niet langer kan of wil wachten.
+1 (en toch ik zie me zelf al thuis komen met 8.9 achter mijn naam :roll: ..)

Voor de liefhebbers, de door mij geplande route.
In deze route zit geen Soesterhoogt en geen Soest. Maar voor de rest mooie variant
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Ik lees dat Amerongen niet open is? Wij gaan met de mtb club 18 en 19 mei hier met ons weekend naar toe. Heeft iemand een update of Amerongen dan wel of niet open is?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als jij weet hoeveel regen er in de tussentijd gaat vallen in Amerongen, dan kan jouw vraag beantwoord worden...
Het probleem is de droogte en zolang dat niet opgelost wordt met flink wat regen zal de route helaas voorlopig gesloten zijn. :-(
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Oke, dat was mij niet bekend. Het is de 1e keer dat wij die kant opgaan. In Limburg heb ik nog nooit meegemaakt dat routes gesloten worden ivm droogte....
Plaats reactie