Sint Pietersberg Route, Observant, Maastricht

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

aankomend weekend ben ik door omstandigheden ( canyon spectral halen :tong ) in staat deze route te rijden.
heb alleen geen idee hoe de route erbij ligt met dit weer, iemand die me iets kan vertellen hierover?
the right to ride
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gezien het weerbericht en de tijd van het jaar: nat en wat modderig, da's normaal in Zuid Limburg. Maar daar kan een Spectral en een MTB-er die echt van MTB-en houdt vast wel tegen :wink: .
Veel plezier!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

Wauw , ondanks de nattigheid en ietwat matige conditie (van mijzelf) toch een heerlijk gereden ! Mooie omgeving en lekker technisch . :-q :-q
the right to ride
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Raar dat hier zo weinig gepost wordt. Het ruigste rondje wat ik tot nu toe gereden heb in Nl. Erg mooi hoor. Bij het eerste rondje heb je het gevoel dat de vering en fiets het allemaal niet aankan maar daarna gaat het al soepeler. Oppassen blijft het wel, het is er smal en er zitten een paar verraderlijke bochtjes in. Na afloop wel wat schrammen en jeuk van de bramen, brandnetel en acacia. Uiteindelijk vanwege tijdgebrek 3 rondjes gedaan maar hier gaan we zeker een keer terugkomen.
"This species has amused itself to death"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep... mooier wat XC betreft ga je het niet vinden op een vaste route, mits technisch uitdagend rijden je ding is. Het is geen marathonafstand/parcours (Vijlen dan geschikter, mooier), de flow moet je zoeken (op de heerlijke UHR zit die er gratis bij), en fouten worden afgestraft (off camber bochtjes, randjes en richeltjes met afgrondjes).

Je hebt wel allemaal leuke stukjes Zuid L gezien, met Vijlen, Aachenerwald/Moresnet erbij.
Oude Voerstreek (GPS) ook gedaan? Die is nog wat idyllischer en ongerepter dan Vijlen, ondergrond nog wat uitdagender, ook mooie lange klimmen en afdalingen.
Bos Vise richting Luik is ook top qua trails, daar zitten nog uitdagendere tussen.
Alles begint nu langzaam wel steeds voller te groeien, binnenkort zijn brandnetels en overhangende bramen weer de baas op de trailtjes die niet op de vaste routes liggen... schrammen... jeuk... :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Oude Voerstreek niet gedaan maar andere jaren wel. We hebben jaarlijks een familie-uitje in Limburg. :-q
"This species has amused itself to death"
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Even een vraag aan de mensen die bekend zijn in de buurt van de Sint Pietersberg/Observant.
Ik zou deze route graag een keer willen rijden maar dan wel in combinatie met een andere leuke/uitdagende route als dat mogelijk is. GPS route is geen probleem.
Reden is namelijk dat het voor mij 2,5 uur rijden (enkele reis) is en het wel een de moeite waard moet zijn. Voor alleen 5km (eventueel meerdere keren) vind ik 2.5 uur in de auto net te gek :lol:

Iemand een idee waarmee deze route te combineren is? Eventueel iets over de grens soms?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je zou de Oude Voerstreekroute met GPS kunnen doen, met start vanuit Eijsden, 50km 1000hm, zie het desbetreffende forumtopic.
Op de heen- danwel terugweg de kort maar krachtige SPB route 1 of 2x doen, vanaf de ENCI, Maastricht.
Deze 2 toproutes liggen het dichtst bij elkaar, door de Maas gescheiden. In de zomer vaart het pondje in Eijsden, steek je met de MTB zo over, nu moet je omrijden met de fiets, niet zo de moeite waard, wat zonde van de tijd? Kun je beter even omrijden met de auto.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Bedankt voor de tip Aurelius. Dat is inderdaad een goeie optie
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Weet iemand of de route goed begaanbaar is na een week regen?
Plaats reactie