NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

Volgende week gaan we deze ff testen
hoor goeie verhalen over dit
dat het een pittige lusje is
we gaan t zien
love is in the air time
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef:
vibemaker schreef:Ik moet nog ff kop/munt doen qua Zeist of LV, maar wie weet kom ik je tegen :-q
Voor mij werd het kop, dus LV.
Dus voor de 2e keer in 1 week Fredje op LV (indirecte oorzaak ene Jurriaan die vroeg "nog steeds geen LV?").
Hoe dan ook, even na de lunch op de Scale gestapt met 2 missies. De eerste was de "100x100 in 2018 challenge" en de tweede meer betrekking op LV en dat was opgenomen worden in de lijst van Chris (http://kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php).
Nu wist ik in ieder geval wat me te wachten stond, maar dit rondje is toch een beste sloper met weinig herstelpunten. Daarbij nu de ondergrond zachter dan vorige week en ik kwam op 1 plek (waar je het oude brede pad op gaat) zelfs modder tegen :winkie: Paar stukjes best tricky door de opdooi, dus oppassen.
Maar verder 1 en al genot bij mijn 5 rondjes, maar daarna ook echt klaar mee. Daarna nog effe het restant vol gemaakt en alweer mooie dag in mijn achtertuin.
LV is best uitdagend en paar plekjes toch nog steeds het idee "dat had sneller/beter gekund".
Maar ik onderschrijf wat Jurriaan aangaf met "He Fred, onder ons gezegd, LV is gewoon best wel een leuke route".
Mooie woorden Fred, dank daarvoor :bier:
Pink Lady
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 februari 2018, 17:22

Vandaag een fotograaf gespot langs het parcours en gevraagt wasr de foto's te vindenzijn. Kijk op facebook: mbt fotoos utrechtse heuvelrug. Meer dan 550 foto's. Van gisteren en vanmorgen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Pink Lady schreef:Vandaag een fotograaf gespot langs het parcours en gevraagt wasr de foto's te vindenzijn. Kijk op facebook: mbt fotoos utrechtse heuvelrug. Meer dan 550 foto's. Van gisteren en vanmorgen.
https://www.facebook.com/mtbfotoos.utrechtseheuvelrug.3 :-q :-q :-q
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Het was genieten vandaag. Droog snel parcour en ja er zijn al weer plekken met mul zand :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

mul zand.... da's een tijd terug.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef:mul zand.... da's een tijd terug.
Voorjaar komt er aan, je merkt het aan alles. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

nou ik ben vandaag ook op lv geweest en lag er heerlijk bij was wel verbaasd dat er nu al nul zand komt. en @ Nelizrijn en bouwpakket knap van jullie dat jullie zo snel zijn op deze route. lees vaker dat men zeist de meest technische route vind maar LV is voor mij absoluut veel zwaarder met al het keren draaien en klimmen pfff. maar wat een super route is dit. heb nog veel werk te doen voor ik hier een beetje snel op ben merk ik..
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

RoySmit schreef:nou ik ben vandaag ook op lv geweest en lag er heerlijk bij was wel verbaasd dat er nu al nul zand komt. en @ Nelizrijn en bouwpakket knap van jullie dat jullie zo snel zijn op deze route. lees vaker dat men zeist de meest technische route vind maar LV is voor mij absoluut veel zwaarder met al het keren draaien en klimmen pfff. maar wat een super route is dit. heb nog veel werk te doen voor ik hier een beetje snel op ben merk ik..
Die tijden van Nelizrijn en Bouwpakket zullen ook voor mij voor altijd VER verwijderd zijn. Wat overigens wél helpt op een parcours als LV is parcours-kennis. Ik ging, de laatste keer dat ik het rondje nam, opeens minuten sneller rond dan de keren daarvoor. Nu komt mijn conditie ook weer langzaam uit de winterslaap, maar een groot deel van die tijdwinst zit hem toch echt in het feit dat ik nu weet wat er komen gaat.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ja heb je zeker gelijk in hoor die tijden blijven voor mij ook niet haalbaar haha. en wat je zegt parcours kennis is zeker een feit dat het meespeelt in hoe hard je gaat. Dit was voor mij 2x LV. zeist kan ik dromen aangezien dat me "thuis" route is. Maar blijft een feit dat ik LV zwaarder vind dan zeist. dus nog veel te doen met de techniek en conditie haha
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

De Fotograaf is weer gezien op het Parcours. Film en foto's zijn weer te bewonderen op de onderstaande links.
https://www.facebook.com/mtbfotoos.utre ... nref=story" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/mtbfotoos.utre ... nref=story" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef: Maar blijft een feit dat ik LV zwaarder vind dan zeist. dus nog veel te doen met de techniek en conditie haha
Denk dat je daar gelijk in hebt, zitten net wat kortere bochtjes in en korte felle klimmetjes. Parcourskennis zal hier heel veel uit maken. Ik merkte dat ik 2 weken terug na aantal rondjes nog steeds op sommige punten de mist in ging.
De gemiddelde snelheden zullen hier ook vast en zeker hoger uitkomen. Verschil tussen Zeist en LV overall (KOM) is nu zo'n 3 km/u.
Voor mijn met geringe parcourskennis ligt dat al verder uit elkaar. Duszzzzzzz Fredje: Werk aan de winkel.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Beide heren hebben wel wat meer dan gewone parcourskennis want ze helpen regelmatig mee bij de aanleg van de route. Zo zie je maar waar dat allemaal goed voor is. :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Klopt bottecchia daar ben ik me zeker bewust van maar die mannen doen het op zeist ook niet langzaam. En ik kan me niet voorstellen dat ze Gemm harder rijden op LV dan op zeist hoor fred. maar dat komt miss omdat ik op zeist zelf harder kan.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik denk dat we het over één ding allemaal wel eens zijn. LV2.0 is een lekkere sloopkogel :bier:
Plaats reactie