NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: vr 7 december 2018, 11:27 We verwachten heel veel regen en zijn zelfs van plan onze wegwerkzaamheden (die altijd doorgaan) uit te stellen ivm nutteloos modderroeren ipv parcoursherstel.
Je had een vooruitziende blik mbt uitstellen onderhoud wat morgen gepland stond. Nu voor sommigen verplicht mee boodschappen doen ipv gezellig het bos in......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Ocfug
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 1 mei 2013, 14:38

Goedenavond. Ik heb een aantal vragen wat betreft deze mtb route. Het is 5 jaar geleden dat ik verhuist ben naar de VS. Daar voor heb ik regelmatig de LV route gefietst. Aangezien ik binnenkort richting Nederland kom besloot ik hier te kijken naar wat de huidge situatie is van de route en of het toegankelijk is en/of te nat etc. Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er de laatste paar jaar veel veranderd is!
Als ik het goed begrijp is de oude route vervangen door een nieuwe route en is er zelfs een nieuwe Hooge Vuursche route aangelegd?!
Wordt hier nog aan gewerkt of is dit inmiddels al allemaal gerealiseerd? Is deze nieuwe LV route vergelijkbaar met de oude LV route? En wat kan ik verwachten van de HV route?

Ook vroeg ik mijn af wat de mogelijkheden zijn om in de buurt van deze route een fiets te huren. Ik heb in het verleden wel eens iemand een fiets ergens in Soest laten huren en ik geloof dat er in Lage Vuursche zelf ook wel wat te huren was maar wellicht is dat ook allemaal veranderd in de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Welkom terug. Je zult de route van paar jaar terug niet meer herkennen. Alles is in (wat mij betreft) 100% verbeterd. Ligt nu een geweldig leuke route die goed onderhouden wordt. Dus vroeger stond je tot de assen in de bagger, dat is verleden tijd.
Zijn nu 2 routes waarbij een klein stukje overlap zit. Maar beide goed voor kleine 30 km fietsplezier
Veel info op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-routes/

Verhuur, kan ik je niet bij helpen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

HV was top, 15:40-16:27. Nu had ik het geluk dat de onderhoudsploeg voor mij uit was gegaan :-q :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 8 december 2018, 19:13 HV was top, 15:40-16:27. Nu had ik het geluk dat de onderhoudsploeg voor mij uit was gegaan :-q :-q
Afbeelding
Met de Zamboni aan het prepareren viir Jurr.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Jurriaan schreef: za 8 december 2018, 19:13 HV was top, 15:40-16:27. Nu had ik het geluk dat de onderhoudsploeg voor mij uit was gegaan :-q :-q
Doe jij het in 47 min? Dat is echt moddervokking snel. Chapeau.
rammen met die bak
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Huggiedug schreef: zo 9 december 2018, 11:31
Jurriaan schreef: za 8 december 2018, 19:13 HV was top, 15:40-16:27. Nu had ik het geluk dat de onderhoudsploeg voor mij uit was gegaan :-q :-q
Doe jij het in 47 min? Dat is echt moddervokking snel. Chapeau.
Ik dacht al dit is wel heel snel en is dus niet zo (moest strava ff checken) dan zou hij sneller zijn dan onze regionale snelste mannen Mark Schepp en Alwin van Schaik en nationale topper kampioen Jasper Ockeloen. Er is slechts een stukje HV gepakt zag ik, dit is een reëel overzicht ook al zijn er verschillende startpunten, ongeveer dezelfde namen steeds op hun posities.
https://www.strava.com/segments/17647673
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef: za 8 december 2018, 19:40
Jurriaan schreef: za 8 december 2018, 19:13 HV was top, 15:40-16:27. Nu had ik het geluk dat de onderhoudsploeg voor mij uit was gegaan :-q :-q
Afbeelding
Met de Zamboni aan het prepareren viir Jurr.
Ik voel mij vereert :-q
Huggiedug schreef:Doe jij het in 47 min? Dat is echt moddervokking snel. Chapeau
Vanuit Strava gedachten gelezen zie ik :wink:
(Strava gebruik ik om mijn eigen progressie bij te houden. Meten met andere is voor mij voorbehouden aan wedstrijden).

Het bos was tot 16:27 toegankelijk, vandaar de eindtijd van 16:27 :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Zo gebruik ik Strava ook, maar daarnaast het meten met anderen vind ik ook motiverend. Zodoende weet ik dat 47 min ongeveer de kom is op HV vanuit de Kuil.

Moet je echt heel hard trappen, gemiddeld boven de 25.
rammen met die bak
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zo rolde ik van de week de 10 tien in op de rotonde van LV. De week daarvoor de top 10 van 2x de rotonde. Leuk allemaal, enkel ik wil weten waar ik over 8 weken sta. Ik zet in op progressie.

Wel gaaf hoor, om op de rotonde volle bak rond te gaan.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 9 december 2018, 15:35Wel gaaf hoor, om op de rotonde volle bak rond te gaan.
+1, de rotonde rustig kan eigenlijk niet. Allereerste ritje op LV 2.0 gelijk paar maar rond gegaan. Als de omstandigheden weer wat gunstiger zijn maar eens opnieuw paar rondjes pakken. Voor 100 km rotonde zijn pakweg 125 rondjes nodig, ik zeg Bouwpakket :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: zo 9 december 2018, 16:38
Jurriaan schreef: zo 9 december 2018, 15:35Wel gaaf hoor, om op de rotonde volle bak rond te gaan.
+1, de rotonde rustig kan eigenlijk niet. Allereerste ritje op LV 2.0 gelijk paar maar rond gegaan. Als de omstandigheden weer wat gunstiger zijn maar eens opnieuw paar rondjes pakken. Voor 100 km rotonde zijn pakweg 125 rondjes nodig, ik zeg Bouwpakket :winkie:
Had ik al uitgerekend.... :oops:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 9 december 2018, 18:30
Fred (mtb-sport) schreef: zo 9 december 2018, 16:38 +1, de rotonde rustig kan eigenlijk niet. Allereerste ritje op LV 2.0 gelijk paar maar rond gegaan. Als de omstandigheden weer wat gunstiger zijn maar eens opnieuw paar rondjes pakken. Voor 100 km rotonde zijn pakweg 125 rondjes nodig, ik zeg Bouwpakket :winkie:
Had ik al uitgerekend.... :oops:
Sommige zaken zijn zo voorspelbaar, maar deze is voor jou !!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Jurriaan schreef: zo 9 december 2018, 15:35 Wel gaaf hoor, om op de rotonde volle bak rond te gaan.
Grappig, dat had ik nog niet bedacht, die rotonde te blijven rijden, ik pak liever het oostlusje een paar keer. Mooi stuk is dat.
rammen met die bak
Plaats reactie