NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: wo 2 oktober 2019, 21:46 In 1 ding hebben ze gelijk: het is verdomde koud zo statisch op een fiets door de zelf opgewekte rijwind te ploeteren! Dan dus beter een uurtje door de modder!
Statisch op de weg of statisch in het bos, weinig verschil
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

... slechts 15 km/uur aan koude rijwind bedoel je?

(en ik zit over het algemeen en stuk minder statisch op de MTB dan op de racer)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

funride schreef: wo 2 oktober 2019, 22:46Je kan je natuurlijk ook afvragen waneer de routes er op de UHR er beter bijliggen.
Bij normale omstandigheden, dus niet bij langdurige droogte of vlak na/tijdens forse/langdurige regen.
Wanneer dat is, is amper te voorspellen en amper seizoensafhankelijk meer. (tijd om effe het klimaat er bij te halen :winkie: )
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Ik zucht van de teksten die die webshop online zet (uit een gastblog): doorbeuken / wintersport / door de modder glijden & raggen / met de racefiets mijden we liever de blubber en viezigheid; met de mountainbike gaan we daar juist graag doorheen / ik laat me door niets en niemand tegenhouden.

:~
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: wo 2 oktober 2019, 23:23
Lars TB schreef: wo 2 oktober 2019, 21:46 In 1 ding hebben ze gelijk: het is verdomde koud zo statisch op een fiets door de zelf opgewekte rijwind te ploeteren! Dan dus beter een uurtje door de modder!
Statisch op de weg of statisch in het bos, weinig verschil
Roy zit zeker niet statisch op zijn mountainbike! Sterker nog, regelmatig zit hij er even helemaal niet meer op :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dan kan je maar beter dynamisch in de modder vallen. Da's tenminste zacht. Ik snap die boswielrenners wel!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Lars TB schreef: wo 2 oktober 2019, 21:06
RoySmit schreef: wo 2 oktober 2019, 20:51 Ik heb dan alleen een mtb maar denk dat in de winter soms op de race wel lekker kan zijn om te blijven trainen als het bos te nat is... of klopt dat niet met de regels dat wielrennen alleen in de zomer moet?? :lol:
Waarom denk je dat al die wielrenners over stappen op een ATB in de winter?
En zo stappen mtb-ers met zaadweer (dus track slopen) op de racefiets, althans ik en mijn maat mr LV gaan dan maar de weg op evt met lamp. Racefietsen is saai en puur uit nood in mijn gedachtegang, fiets is bijna 10 jaar oud en nog met orginele bladen erop voor (wel campa). In de winter iets uitdagender met zooi en gladheid op de weg, compenseert weer n bietje.
Weet er iemand iets van een MTB (of ATB) event bij HV, ik zag een bordje t.h.v. Zwarteweg "parkeren mtb event", of het moet een spelfout zijn.
Vroegah was er trouwens wel een mooie boswachtster op LV met bruine paardenstaart die begeleide het ploegje toen er maar 1 keer per jaar onderhoud werd gepleegd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NelizRijn schreef: do 3 oktober 2019, 11:07 Weet er iemand iets van een MTB (of ATB) event bij HV, ik zag een bordje t.h.v. Zwarteweg "parkeren mtb event", of het moet een spelfout zijn.
http://www.sasuko.nl/lagevuursche/
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: do 3 oktober 2019, 10:04 Roy zit zeker niet statisch op zijn mountainbike! Sterker nog, regelmatig zit hij er even helemaal niet meer op :winkie:
Ik bedoel hem gelukkig niet specifiek. Ik maakte een generaliserende opmerking over veel wielrenners die in het bos net als op de weg fietsen: zonder dynamiek.
*uitspraken gebasseerd op talloze waarnemingen van klussen langs de baan*

Interessant voorbeeld vind ik, dat het regelmatig zo is, dat ik mede fietsers vooral in de winter er uit fiets door mijn bochtentechniek, maar zodra er een recht pad in de route zit, ik weer op flinke afstand wordt gezet. Dat is vaak vervelend als je niet op de single track kan inhalen.
Nog een disclaimer: ik wil niet suggereren dat ik de beste mtber ooit ben. Vergeleken met 90% op dit forum ben ik gewoon niks

@NelizRijn
Dat bordje op de zwarte weg staat er al heel lang, is nog van houthakkersfeest, heb ik me laten vertellen
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Horsthil schreef: do 3 oktober 2019, 12:33
Lars TB schreef: do 3 oktober 2019, 10:04 Roy zit zeker niet statisch op zijn mountainbike! Sterker nog, regelmatig zit hij er even helemaal niet meer op :winkie:
Ik bedoel hem gelukkig niet specifiek. Ik maakte een generaliserende opmerking over veel wielrenners die in het bos net als op de weg fietsen: zonder dynamiek.
*uitspraken gebasseerd op talloze waarnemingen van klussen langs de baan*

Interessant voorbeeld vind ik, dat het regelmatig zo is, dat ik mede fietsers vooral in de winter er uit fiets door mijn bochtentechniek, maar zodra er een recht pad in de route zit, ik weer op flinke afstand wordt gezet. Dat is vaak vervelend als je niet op de single track kan inhalen.
Nog een disclaimer: ik wil niet suggereren dat ik de beste mtber ooit ben. Vergeleken met 90% op dit forum ben ik gewoon niks

@NelizRijn
Dat bordje op de zwarte weg staat er al heel lang, is nog van houthakkersfeest, heb ik me laten vertellen
Roel zouden ze dan dat bordje helemaal t.h.v Boschoord neerplanten als het evenement in de kuil was (kijk ook elk jaar wel ff, daar staan overigens ook onze huidige boswachters met een stand)
@Lars ik denk dat die lui met die mooie fietsmerken weer in de kuil gaan staan net als vorig jaar
@Roy ik las t al 2 keer OTB bij HG, ik hoop dat je probeerde te stunten op de dubbele sprongetjes, de rechterlijn of probeerde je breakdancemoves op de fiets uit, haha
Afgelopen week weer een 55cm stuurder (ATB-er) tegen richting in op HV
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: do 3 oktober 2019, 12:33
Lars TB schreef: do 3 oktober 2019, 10:04 Roy zit zeker niet statisch op zijn mountainbike! Sterker nog, regelmatig zit hij er even helemaal niet meer op :winkie:
Ik bedoel hem gelukkig niet specifiek. Ik maakte een generaliserende opmerking over veel wielrenners die in het bos net als op de weg fietsen: zonder dynamiek.
Dat weet ik dat je hem niet bedoelde, maar ik grijp iedere kans aan hem wel te noemen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

NelizRijn schreef: do 3 oktober 2019, 13:43 Roel zouden ze dan dat bordje helemaal t.h.v Boschoord neerplanten als het evenement in de kuil was (kijk ook elk jaar wel ff, daar staan overigens ook onze huidige boswachters met een stand)
Ik snap dat bordje ook niet helemaal op die plek, maar ze wilden de mtbers (lees: ATBers) toen naar andere parkeerplaatsen hebben en waarschijnlijk is de zwarte weg daar een van.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

NelizRijn schreef: do 3 oktober 2019, 13:43
Horsthil schreef: do 3 oktober 2019, 12:33

Ik bedoel hem gelukkig niet specifiek. Ik maakte een generaliserende opmerking over veel wielrenners die in het bos net als op de weg fietsen: zonder dynamiek.
*uitspraken gebasseerd op talloze waarnemingen van klussen langs de baan*

Interessant voorbeeld vind ik, dat het regelmatig zo is, dat ik mede fietsers vooral in de winter er uit fiets door mijn bochtentechniek, maar zodra er een recht pad in de route zit, ik weer op flinke afstand wordt gezet. Dat is vaak vervelend als je niet op de single track kan inhalen.
Nog een disclaimer: ik wil niet suggereren dat ik de beste mtber ooit ben. Vergeleken met 90% op dit forum ben ik gewoon niks

@NelizRijn
Dat bordje op de zwarte weg staat er al heel lang, is nog van houthakkersfeest, heb ik me laten vertellen
Roel zouden ze dan dat bordje helemaal t.h.v Boschoord neerplanten als het evenement in de kuil was (kijk ook elk jaar wel ff, daar staan overigens ook onze huidige boswachters met een stand)
@Lars ik denk dat die lui met die mooie fietsmerken weer in de kuil gaan staan net als vorig jaar
@Roy ik las t al 2 keer OTB bij HG, ik hoop dat je probeerde te stunten op de dubbele sprongetjes, de rechterlijn of probeerde je breakdancemoves op de fiets uit, haha
Afgelopen week weer een 55cm stuurder (ATB-er) tegen richting in op HV
Ik was gewoon aan t prutsen Niels beetje overmoedig met al die gasten die kijken.. Je kent me toch... En Lars geniet ervan om het extra te benoemen. Volgend 5 van ga ik hem ergens saboteren denk ik.. dan film ok het ook!!! :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: vr 4 oktober 2019, 17:36 In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
Daar zullen de Nederlandse terreineigenaren blij mee zijn.......
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie