NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Komend weekend ga ik kennismaken met LVHV en de UHR in het algemeen, ik ben benieuwd. Paar vraagjes:
Klopt het dat je grenzend aan de route alleen bij Buiten in de kuil een vignet kan scoren en vanaf welke tijd? Dacht anders bij het theehuis te parkeren namelijk.
Mn plan is om +- 35km te maken. Wat zou dan een mooie volgorde zijn en wat zijn de mooie delen om bijvoorbeeld dubbel te rijden? Klopt het dat je LV tegen de klok in rijd en HV met de klok mee?
Thanks alvast! :kiss:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Weerbericht gezien?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

rcdol schreef: do 20 mei 2021, 12:12 Mn plan is om +- 35km te maken. Wat zou dan een mooie volgorde zijn en wat zijn de mooie delen om bijvoorbeeld dubbel te rijden? Klopt het dat je LV tegen de klok in rijd en HV met de klok mee?
Thanks alvast! :kiss:
Buiten de tip van Kapitein Iglo:

Bij het theehuis de route HV op, dan halverwege de route de splitsing LV pakken (dat is bij de kuil) dat rondje doen, kom je weer bij de kuil, daar dan de afslag HV nemen en door rijden tot aan Theehuis. (En LV is inderdaad tegen de klok in)
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Kapitein Iglo schreef: do 20 mei 2021, 12:33 Weerbericht gezien?
Scheit(weer), nee dus. :cry: Met het zonnetje van vanmorgen kreeg ik extra zin om te fietsen ;-)
Beetje regen is niet erg maar parcour moet het wel toelaten, ik ga het in de gaten houden. Anders is Schoorl of een beetje sleutelen een alternatief.
vibemaker schreef: do 20 mei 2021, 12:40 Bij het theehuis de route HV op, dan halverwege de route de splitsing LV pakken (dat is bij de kuil) dat rondje doen, kom je weer bij de kuil, daar dan de afslag HV nemen en door rijden tot aan Theehuis. (En LV is inderdaad tegen de klok in)
Thanks, was ook mijn eerste gedachte. Ik zie alleen het Theehuis niet in de verkooppunten staan, als het weer het toelaat dan maar bij de kuil een vignet scoren en starten. Eerst HV helemaal en dan LV helemaal. Kan altijd nog 1 van de 2 een extra keer meepakken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb er net een fietskampeerweekend om afgezegd, dus ietwat grumpy opmerking van mijn kant - solly. Maar dank voor je trailrespect :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Paar delen van HV stonden vandaag echt flink onder water, dat zal zaterdag ook nog wel zo zijn. Twee dagen tijd 40 mm gevallen, dus wees gewaarschuwd
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Rood regenjack gevonden op HV zojuist vlakbij de kuil op de route. Damesmodel, eigenaar mag zich melden dan komen we elkaar wel tegen...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Niels63 schreef: vr 21 mei 2021, 21:37 Rood regenjack gevonden op HV zojuist vlakbij de kuil op de route. Damesmodel, eigenaar mag zich melden dan komen we elkaar wel tegen...
Die dame heeft zich bij onze Facebook pagina gemeld. Kan je mij een PB sturen met je 06? Dan geef ik die door aan de dame
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

bouwpakket schreef: za 22 mei 2021, 12:46
Niels63 schreef: vr 21 mei 2021, 21:37 Rood regenjack gevonden op HV zojuist vlakbij de kuil op de route. Damesmodel, eigenaar mag zich melden dan komen we elkaar wel tegen...
Die dame heeft zich bij onze Facebook pagina gemeld. Kan je mij een PB sturen met je 06? Dan geef ik die door aan de dame
Done! Zit zelf niet op Facebook. Dank voor het doorgeven
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Niels63 schreef: za 22 mei 2021, 14:04
bouwpakket schreef: za 22 mei 2021, 12:46
Die dame heeft zich bij onze Facebook pagina gemeld. Kan je mij een PB sturen met je 06? Dan geef ik die door aan de dame
Done! Zit zelf niet op Facebook. Dank voor het doorgeven
:-q :bier:
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

Goedemorgen allen,

Ik wilde vandaag nog even de Lage Vuursche rijden, is dat te doen zonder dat ik tot aan m'n ellebogen in de blubber zit?
Ik heb nog geen ervaring met rijden na regenachtig weer.

M.v.g.,
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Van de UHR routes zijn de Vuursches het meest modder gevoelig meen ik. Maar met de droogte van de eerste maanden van het jaar, een droge dag vandaag en de harde wind zou het wel eens mee kunnen vallen. Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als ik kijk naar hoe het vrijdag was, dan geloof ik eigenlijk niet dat het nu droog is. Er zitten een paar stukken tussen die behoorlijk onder water stonden. Moet wel zeggen dat het op het moment minder erg is dan eerder deze winter, maar dat heeft voor een groot deel te maken met het onderhoud wat is gedaan. Je zal dus wel kunnen raden waar het minder goed is: de plekken waar we niet zijn geweest
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

Hmm, ik neem de gok wel.
Dan maar een keer extra in bad deze maand. :-P
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Lage Vuursche was redelijk vandaag. Hoge Vuursche heb ik overgeslagen. Hv is nu echt te nat.

Mijn voorwiel gleed nog weg in de bocht. Met mijn hoofd in een plas en verbogen derailleur pad. Gelukkig heb ik nog een reserve pad.
Frappant was dat ik weggleed op precies dezelfde plek als 2 weken geleden. Toen reed ik tempo en nu was het rustig aan.
Ik geef mijn nieuwe voorband maar de schuld. Er zit een Thunderburt op en ik kwam van een racing Ray.
Plaats reactie