NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hoop gedoe over drukte (in alles UHR topic's), maar vanmiddag weinig van te merken. Denk dat ik bij 2 rondjes HV hooguit 12 man/vrouw/kind heb ingehaald en 1x ingehaald ben.
Ging allemaal heel relaxed toe, misschien ligt dat toch ook aan de rijder zelf :winkie:
Verder toch wel zeggen dat LV me toch meer ligt dan HV. HV net wat meer korte bochtjes dn LV voor mijn gevoel. Maar blijft verder wel top dat op dit ogenschijnlijk vlakke stukje bos toch best hoop van die korte (klere) klimmetjes gevonden zijn :-q .
Hoef je in ieder geval niet te vervelen en na 2 rondjes mijn bochtenquotum voor de hele week weer gehaald.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Fred (mtb-sport) schreef: ma 19 oktober 2020, 20:11 Hoop gedoe over drukte (in alles UHR topic's), maar vanmiddag weinig van te merken. Denk dat ik bij 2 rondjes HV hooguit 12 man/vrouw/kind heb ingehaald en 1x ingehaald ben.
Ging allemaal heel relaxed toe, misschien ligt dat toch ook aan de rijder zelf :winkie:
Verder toch wel zeggen dat LV me toch meer ligt dan HV. HV net wat meer korte bochtjes dn LV voor mijn gevoel. Maar blijft verder wel top dat op dit ogenschijnlijk vlakke stukje bos toch best hoop van die korte (klere) klimmetjes gevonden zijn :-q .
Hoef je in ieder geval niet te vervelen en na 2 rondjes mijn bochtenquotum voor de hele week weer gehaald.
Maandag is het uiteraard aanzienlijk rustiger dan op zondag.
Herfstvakantie is ook voorbij in deze regio.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

worstkaas schreef: ma 19 oktober 2020, 21:01
Fred (mtb-sport) schreef: ma 19 oktober 2020, 20:11 Hoop gedoe over drukte (in alles UHR topic's), maar vanmiddag weinig van te merken. Denk dat ik bij 2 rondjes HV hooguit 12 man/vrouw/kind heb ingehaald en 1x ingehaald ben.
Ging allemaal heel relaxed toe, misschien ligt dat toch ook aan de rijder zelf :winkie:
Verder toch wel zeggen dat LV me toch meer ligt dan HV. HV net wat meer korte bochtjes dn LV voor mijn gevoel. Maar blijft verder wel top dat op dit ogenschijnlijk vlakke stukje bos toch best hoop van die korte (klere) klimmetjes gevonden zijn :-q .
Hoef je in ieder geval niet te vervelen en na 2 rondjes mijn bochtenquotum voor de hele week weer gehaald.
Maandag is het uiteraard aanzienlijk rustiger dan op zondag.
Herfstvakantie is ook voorbij in deze regio.
Herfstvakantie is pas net begonnen hier.

Daarnaast heb ik het veel drukker ervaren. Ik heb minimaal 30 man gezien. Dat is heel veel voor een maandag, maar logisch vanwege de vakantie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: ma 19 oktober 2020, 21:40 Herfstvakantie is pas net begonnen hier.
Regio Noord is net afgelopen, ik denk dat en groot deel van de recreanten op HVLV uit die regio komt, is immers vanaf Amsterdam slechts 25minuten rijden.
Moet je voorstellen hoe druk het er is als regio Noord en Midden gelijk vakantie hebben.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De route ligt in regio midden en onderschat die niet! Maar het is wel een beetje de route van amsterdam aan het worden. En over twee regio's tegelijk vakantie wil ik niet nadenken :lol:

Trouwens, weet iemand wat er bij de kuil richting pluismeer te doen was? Heel erg veel marechaussee en militairen op de been. Ook wat mensen met normale kleding die er bij leken te horen. Zag ook wat tenten staat bij de uitkijkplaats.
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Horsthil schreef: ma 19 oktober 2020, 22:17 De route ligt in regio midden en onderschat die niet! Maar het is wel een beetje de route van amsterdam aan het worden. En over twee regio's tegelijk vakantie wil ik niet nadenken :lol:

Trouwens, weet iemand wat er bij de kuil richting pluismeer te doen was? Heel erg veel marechaussee en militairen op de been. Ook wat mensen met normale kleding die er bij leken te horen. Zag ook wat tenten staat bij de uitkijkplaats.
Die militairen worden ingezet als BOA om het afstandhouden wat strenger te controleren. Wie te dichtbij fiets krijgt een schot hagel in zijn kont. Verder bouwt de militaire genie een afzetting met prikkeldraad om Landgoed Pijnenburg te beschermen tegen fietsers.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Aha, juist.
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Vandaag mijn zesjarige zoon de trail op meegenomen met zijn hybride fietsje. Hij vond het super. De meeste stukken vond hij "makkie". We hebben er weer een mtb-er bij denk ik. Gelukkig was het door het weer en de doordeweekse dag lekker rustig en hoefden we niet zo vaak aan de kant.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vanochtend was ik de eerste. Of mijn voorrijden heeft de dode berk laten liggen. Ik heb dat wat ik kon verplaatst. Het grootste deel ligt echter aan de zijkant van het pad. Dit nabij paalnummer .. (dat weet ik dus niet) Vlak bij de rotonde.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: do 22 oktober 2020, 17:25 Vanochtend was ik de eerste. Of mijn voorrijden heeft de dode berk laten liggen. Ik heb dat wat ik kon verplaatst. Het grootste deel ligt echter aan de zijkant van het pad. Dit nabij paalnummer .. (dat weet ik dus niet) Vlak bij de rotonde.
Voor of na de rotonde en dan voordat je deel 1 of deel 2 rijdt?

(Om het even complex te maken)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

UIT welingelichte kringen vernam ik dat:
De bosparkeerplaatsen rond Baarn en LV dit weekend afgesloten zullen worden. Daarom het advies niét te komen, ergens anders te gaan biken, vroeg te komen, je auto ergens op een verder weg gelegen parkeerterrein te zetten, of om op de fiets te komen. Vanuit Amsterdam, Utrecht, Hilversum en Amersfoort zijn er onverharde routes te vinden
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Horsthil schreef: do 22 oktober 2020, 17:36
Jurriaan schreef: do 22 oktober 2020, 17:25 Vanochtend was ik de eerste. Of mijn voorrijden heeft de dode berk laten liggen. Ik heb dat wat ik kon verplaatst. Het grootste deel ligt echter aan de zijkant van het pad. Dit nabij paalnummer .. (dat weet ik dus niet) Vlak bij de rotonde.
Voor of na de rotonde en dan voordat je deel 1 of deel 2 rijdt?

(Om het even complex te maken)
De 3de boom links :tong Ter hoogte van het fotootje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: do 22 oktober 2020, 20:24 UIT welingelichte kringen vernam ik dat:
De bosparkeerplaatsen rond Baarn en LV dit weekend afgesloten zullen worden. Daarom het advies niét te komen, ergens anders te gaan biken, vroeg te komen, je auto ergens op een verder weg gelegen parkeerterrein te zetten, of om op de fiets te komen. Vanuit Amsterdam, Utrecht, Hilversum en Amersfoort zijn er onverharde routes te vinden
THX voor de waarschuwing. Advies ga ik opvolgen. Enige inside info hoe het met de andere UHR routes zit?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef: vr 23 oktober 2020, 10:37
bert l. schreef: do 22 oktober 2020, 20:24 UIT welingelichte kringen vernam ik dat:
De bosparkeerplaatsen rond Baarn en LV dit weekend afgesloten zullen worden. Daarom het advies niét te komen, ergens anders te gaan biken, vroeg te komen, je auto ergens op een verder weg gelegen parkeerterrein te zetten, of om op de fiets te komen. Vanuit Amsterdam, Utrecht, Hilversum en Amersfoort zijn er onverharde routes te vinden
THX voor de waarschuwing. Advies ga ik opvolgen. Enige inside info hoe het met de andere UHR routes zit?
Nog geen bericht over afsluiten van parkeerplaatsen. Maar wel een analyse van de drukte. Afgelopen maanden is het al veel drukker door Corona dan voorgaande jaren. Afgelopen week/weekend was het helemaal bizar. Grafiekjes hieronder geven in de lichte kolommen de gemiddelde drukte van voorgaande weekenden. De donkere kolommen afgelopen weekend. Dus waar het al maanden heel erg druk is, was het vorige week nog drukkerderderder. En de getallen van afgelopen dagen laten zien dat het nóg drukker gaat worden (geen idee hoe dat mogelijk kan zijn, maar dat gaat gebeuren). Als je kan ga elders fietsen, doordeweeks (ook geen garantie meer op een rustige rit) of in het weekend eind van de dag.
Afbeelding

Afbeelding
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

TNX; ik ga proberen rond de piekmomenten heen te plannen. Ik heb de kleine een rondje beloofd (ook om mijn nieuwe speelgoed, gopro, uit te testen. In gedachten ziet hij zichzelf al als Brendog omlaag stuiteren :winkie: ), en die moet (for the time being... :-{ ) doordeweeks naar school.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie