NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Gister voor t eerst weer LV/ HV gereden sinds meer dan 3 maanden na sleutelbeenoperatie (sowieso 2e keer op Mtb na 1 keer in Frankrijk vorige week).
Ik liep ff vast bij oversteek vanaf theehuis waar je splitsing krijgt rood of groen bordje. Ik wist echt niet welke kleur ik moest aanhouden (automatische piloot en kleurenblind) op nota bene mijn thuis rondjes/bos waar ik ieder paadje ken. Wellicht nog een bordje lv of hv hierbij voor duidelijkheid, staat niet op paaltjes Je kunt de hv route dus ook anders rijden nu (inkorten) of starten vanuit theehuis en zo lv op. Een goede zet dus meer opties en verdeling drukke opstappunten en horeca. Sturen en conditie is nog ruk maar op snelheid wel paar (3) krappe bochtjes op nieuwe stuk als toevoeging, net als bordje drop o.i.d . Daar lag wel wat mul zand achter dus opletten 1e keer, komt vanzelf goed met in/aanrijden nieuwe stuk.
Overigens is het gedeelde pad / blubberstrook voor de lange afdaling nog wel gebleven daar draai je er weer op nu.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vanavond ook het nieuwe stuk voor het eerst gereden. Wel een of twee leuke bochtjes, maar voor de rest meer v/h zelfde. IMO hebben de UHR tracks meer variatie nodig, niet nog meer dezelfde stijl bochtje-bochtje singletrack. Dus in die zin is het zelfs wel een beetje jammer dat het rechte stuk eruit is, al wen ik vast ook wel weer aan het nieuwe stuk. Op het einde van mijn ritje nog 3 rondjes handbuilt gereden, zou erg graag meer van dat soort track zien op de UHR (en daarbuiten).

Vorig week zag ik dat er ook langs het laatste stuk breed pad (na de bocht naar links) parallel aan het pad een nieuwe singletrack gemaakt was. Deze is nu toch weer dichtgegooid zag ik. Weet iemand wat de reden daarvoor is?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Daar waren we iets te enthousiast geweest. Dat moest dus gecorrigeerd
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: wo 15 september 2021, 20:51 Vanavond ook het nieuwe stuk voor het eerst gereden. Wel een of twee leuke bochtjes, maar voor de rest meer v/h zelfde. IMO hebben de UHR tracks meer variatie nodig, niet nog meer dezelfde stijl bochtje-bochtje singletrack.
Je hebt niet veel keuze lijkt mij: of het gaat rechtdoor, of het slingert. Een 'beetje slingeren' staat min of meer gelijk aan rechtdoor en schiet niet zoveel op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Zo is het Lars. En het lukte niet om rechte lijnen te trekken door het bos door al die bomen
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Gewoon meer handbuild Bouwpakket!
Je mankeert toch niks aan je handen? :lol:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

At1 schreef: do 16 september 2021, 10:29 Gewoon meer handbuild Bouwpakket!
Je mankeert toch niks aan je handen? :lol:
:kiss:
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

At1 schreef: do 16 september 2021, 10:29 Gewoon meer handbuild :lol:
Alle paden en paadjes zijn 'hand build'... :-q
Wat mij betreft alsjeblieft niet nog meer kunstmatige poespas in het landschap.
Strong, light, cheap: pick two.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Ghost Lector 2990 E:i

Vanochtend LV gereden. Lag er top bij na een beetje regen. Het nieuwe stukje is ook leuk. Goed gedaan! Geeft de route van LV nog wat meer afwisseling. En zijn we de wandelaars minder tot last. Top!
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

jmdp schreef: do 16 september 2021, 15:20
At1 schreef: do 16 september 2021, 10:29 Gewoon meer handbuild :lol:
Alle paden en paadjes zijn 'hand build'... :-q
oh?
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

bouwpakket schreef: do 16 september 2021, 15:28
jmdp schreef: do 16 september 2021, 15:20

Alle paden en paadjes zijn 'hand build'... :-q
oh?
Behalve wildspoor: 'animal built' :o
Strong, light, cheap: pick two.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Machine build kennen we ook
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Vanmiddag HV en LV gereden. HV ligt er erg strak bij.....bijna te......
Wanneer je na het theehuis en na het stuk over het fietspad weer rechtsaf de route opdraait geven die flinke wortels daar wel even een uitdaginkje als je er te snel induikt :o

Waar HV erg flowy en strak is , is LV lekker rauw en moet je er meer werken.......
Het nieuwe stuk snap ik wel maar loopt nog niet echt lekker, zal met de tijd wel beter worden......

Al met al best genoten :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik reed vandaag uit noodzaak op de racer een rondje over de fietspaden door dit gebied en dan pas valt op hoe vaak je eigenlijk een MTB pad kruist.
Op zich nu geen verrassing, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere fietstoeristen best wel even schrikken kan zijn, zeker als het druk is op de mtb trails.
Maar wat een mooi gebied met van alles aan natuur is dit, prijs je geluk als je hier in de buurt woont :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 16 september 2021, 21:06 Ik reed vandaag uit noodzaak op de racer een rondje over de fietspaden door dit gebied en dan pas valt op hoe vaak je eigenlijk een MTB pad kruist.
Op zich nu geen verrassing, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere fietstoeristen best wel even schrikken kan zijn, zeker als het druk is op de mtb trails.
Maar wat een mooi gebied met van alles aan natuur is dit, prijs je geluk als je hier in de buurt woont :-q
Ik prijs me elke dag gelukkig dat ik in dat gebied woon :bier:
Plaats reactie